gxi Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Nå har vel aldri aktiveringen vært særlig ment for å beskytte mot piratkopiering, men heller som en notis til de som har klart å kjøpe en piratversjon, eller av annen grunn har fått en piratversjon, samt for å beskytte brukerene mot ubevisst brudd på villkårene for OEM-lisenser (Nei, du kan ikke bytte PC og fortsette å bruke OEM-lisensen, det er derfor den er billigere!!). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 spazeman's great wall of text hits you and you die. Vel jeg har piratkopi av windows nå, men vær gang jeg slår på datan må jeg klikke på en sånn dritt av jeg ikke vil kjøpe meg en ekte windows. Så jeg kan likson ikke skru på datan, gå på dass og da er det ferdig til å brukes når jeg kommer, fpr da må jeg trykke på den dritten =) Sikkert ikke alle som har så treig data som meg da =) Selv om den har imba hardware. Men men, ny PC og ekte Widows er på vei ! Det skal bli digg 7485894[/snapback] Er jo bare å bytte nøkkelen, så er det fiksa Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Men nei, her skal det bekjempes med valediring og div programvare.Jeg er så møkkelei av alt dritet jeg må gjennomgå for å validere mitt produkt så neste gang så blir jeg pirat med god samvittighet! Bill gates, brenn en viss plass!... *Laster ned vista* 7480346[/snapback] Det er nettopp på grunn av at folk faktisk piratkopierer det er slike sperrer. Uansett, følg feilmeldingen du har på skjermen, som sier du skal ringe, og du har det aktivert på noen minutter Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det mest plagsomme er at etter du har reinstallert windows pga virus, så aktiverer du lovlig. Så er alt helt fint, til du får det samme viruset igjen dagen etterpå. Så da må man reinstallere igjen, men da virker det selfølgelig ikke å aktivere lenger. Fordi man allerede har aktivert en PC med den koden. Løsningen? Laste ned Windows_activator.exe xD Funker fint på de fleste PCer, og jeg har en gyldig serial, så jeg har intet å frykte. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hva med å installere et virusprogram? -C- Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Holdt på med det, samtidig som jeg fant ut at USB disken som jeg hadde noen drivere på hadde også fått viruset. Lenke til kommentar
pong Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har man lov til å bruke en piratkopiert versjon av windows hvis man har en lovlig key? For eksempel hvis windows plata som fulgte med er defekt for eksempel. Lenke til kommentar
pong Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 En annen ting: Hvis man kan laste ned en xp pro edition uten noen form for sperre overhodet, hvorfor skal man da betale 2000 kroner for samme versjonen lovlig med sånne idiotiske sperrer? Altså en ulovlig versjon er bedre enn den lovlige, det er derfor microsoft taper den kampen. Angrer nesten på at jeg kjøpte windows xp. Flaks at jeg driter penger da Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg har nå prøvd ut Vista en hel uke og må si meg meget fornøyd. Den er raskere enn XP, sikrere, og jeg liker "eye candy" som det er flusst av i Vista. Eneste problemet var at den jeg lastet ned måtte aktiveres innen 30 dager, det fikset jeg enkelt ved å søke litt på nettet, og nå er den aktivert. Aberet er at jeg må gjøre dette hver 6. måned Flere som har aktivert? Brukte dere KMS ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 [..] Men det er jo litt ironisk at de ønsker å bli kvitt nettopp de som har vært med på å gjøre dem til verdens største software selskap. Hadde det ikke vært for piratkopieringen på nittitallet, hadde nok ikke MS Windows hatt like stor utbredelse. Men det er selvsagt spekulasjoner. 7483434[/snapback] Piratkopiering har i flere uavhengige undersøkelser (ikke sponset av hverken MS eller noen andre, mao) blitt påvist å være en av de viktigste årsakene til at MS fremdeles eksisterer. Analytikerne/forskerne endte opp med et regnestykke som viste rimelig klart at MS ikke hadde vært det dominerende OS i østeuropa/asia og andre områder hvor piratkopiering er spesielt utbredt. Lenke til kommentar
roac Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg er så møkk lei sånt tull som skrives i denne tråden. Som MCT må jeg tidvis aktivere en drøss med PCer (virtuelle sådan) i uka. XP-koden min får jeg ikke aktivert automatisk, så jeg må ringe. Det tar meg snaue fem minutter, så er alt i orden. Hvis det er et helvete å måtte ringe i fem minuter, da er det dere det er noe galt med og ikke Microsoft. Så vanvittig vanskelig kan det da ikke være. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg er så møkk lei sånt tull som skrives i denne tråden. Som MCT må jeg tidvis aktivere en drøss med PCer (virtuelle sådan) i uka. XP-koden min får jeg ikke aktivert automatisk, så jeg må ringe. Det tar meg snaue fem minutter, så er alt i orden. Hvis det er et helvete å måtte ringe i fem minuter, da er det dere det er noe galt med og ikke Microsoft. Så vanvittig vanskelig kan det da ikke være. 7522508[/snapback] Du er klar over at dette skjer i høyere hyppighet enn det burde være nødvendig? Jeg måtte reaktivere etter at jeg satt inn en vifte i PCen min. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Men det er jo ikke rart. Sjekket du at den var kompatibel med XP? nei nettop Jeg cracker bare aktiveringen når ikke engang telefon aktiveringen virker. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Hvorfor ikke kjøpe produktet, og bare bruke piratvare? Mye enklere! Endret 17. desember 2006 av Bundy Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Men det er jo ikke rart. Sjekket du at den var kompatibel med XP? nei nettop Jeg cracker bare aktiveringen når ikke engang telefon aktiveringen virker. 7524282[/snapback] En vifte trenger ikke være "XP-kompatibel", den er der bare for å flytte luft, uavhengig av OS eller hovedkort. Det er absurd at å bytte en vifte skulle tvinge deg til å reaktivere, må ha vært noe kluss andre steder, eller at aktiveringsmodulen i XP har klikket på en eller annen måte. Selv er jeg bare glad for at jeg aldri har måttet holde på med den tåpelige aktiveringen, den tiden jeg kjørte windows hadde jeg lovlig volumlisens. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg er så møkk lei sånt tull som skrives i denne tråden. Som MCT må jeg tidvis aktivere en drøss med PCer (virtuelle sådan) i uka. XP-koden min får jeg ikke aktivert automatisk, så jeg må ringe. Det tar meg snaue fem minutter, så er alt i orden. Hvis det er et helvete å måtte ringe i fem minuter, da er det dere det er noe galt med og ikke Microsoft. Så vanvittig vanskelig kan det da ikke være. 7522508[/snapback] Porblemet er når du har tastat inn alle kodene, før du kommer til kundebhandler, så hender det at vips, der forsvant du ut i bip bip bip mens du venta i kø. Da er det bare begynne på den igjen. Noen ganger går det fort. Andre ganger ikke. Noen ganger er det laaaaaaaang kø. Og jeg har også vært borti en 2-3 ganger at selve aktiveringsystemet er nede. Da er det ikke annet enn å vente å prøve samme regla dagen etter. Men for å slippe mer kødd da ender det opp med en crack av aktiveringa, da jeg gjerne skal levere maskinene igjen til de jeg har hjulpet. Det aktiverings ølet fører mer og mer til at jeg bruker aktiveringscrack enn i det hele tatt å prøve MS. Jeg er rett og slett møkklei det. Det tar nok tid en full reinstallasjon om en skal bruke unødvendig tid på noe så fjåsete som den aktiveringa er. Hvem stopper den piratkopiering for? Bestemødre? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ja, og det er jo spennede å høre han si hver jævla gang. Det er viktig å beskytte PCen mot virus. Jøss er det virkelig det altså?!?. Men nå ringte jeg ikke antivirus telefonen, men aktiveringstelefonen! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Synes også dette er tull, jeg må ringe hver gang fordi jeg har brukt koden for mange ganger? hallo, jeg har kjøpt produktet og kan vel aktivere det en gang om dagen hvis jeg vil det. Dessuten koster det flesk å ringe MS, lange unødvendige telefonsvarere, inkludert det med at det er viktig å beskytte seg mot virus. Og perioden før inntastiga går så treigt at jeg har tid til en tur på ramma, imens han gamle sossen jabber i vei om alt og ingenting. Endret 18. desember 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Jeg har lenge hatt problemer med aktivering og mye annet tull som de skal bruke mot piratverisjoner. Problemet er at de er jeg som kunde som må gjennomgå et H*lvete pga dette. . Hvorfor skal jeg liksom gidde å betale for noe som skaper så mye problemer, og de kjemper en krig som de tvilsomt kommer til å vinne... Setter de ned prisene litt og kanskje gjør det litt betre for kundene så tror jeg fleire hadde kjøpt denne programvaren. Men nei, her skal det bekjempes med valediring og div programvare. Jeg er så møkkelei av alt dritet jeg må gjennomgå for å validere mitt produkt så neste gang så blir jeg pirat med god samvittighet! Bill gates, brenn en viss plass!... *Laster ned vista* hva er det du prøver å oppnå med dette innlegget >>Dette er vell den 10000 ganger jeg ikke får til å aktivere dette fabelaktige produktet microsoft har prestert å lage <<[/color jeg har xp nå i 4 år og bare var nødt å reaktivere 1 gang og validere disse ganger jeg lastet ned ting og tang fra microsoft, ingen problem og ingen tid spolert. når du holder på med pc'en så er det ingen forskjell om du holder på med ett spill eller bruker en par minuter med validering\aktivering. ( etter min mening, da ) så slutt å sutre ellers går over til noe gratis ( da kan du ikke klage heller ) apropos: Bill Gates er en man etter min smak, rik og suksesfull han har gjørt det godt !! Endret 18. desember 2006 av gaggen Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 ...Dessuten koster det flesk å ringe MS,... Aktiveringstelefonen til MS er et 800-nummer. Så den må du lengre ut på landet med. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå