Gå til innhold

Jaja, microsoft har mistet meg som kunde...

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt problemer med aktivering og mye annet tull som de skal bruke mot piratverisjoner. Problemet er at de er jeg som kunde som må gjennomgå et H*lvete pga dette. :realmad:

Dette er vell den 10000 ganger jeg ikke får til å aktivere dette fabelaktige produktet microsoft har prestert å lage.

Hvorfor skal jeg liksom gidde å betale for noe som skaper så mye problemer, og de kjemper en krig som de tvilsomt kommer til å vinne...

Setter de ned prisene litt og kanskje gjør det litt betre for kundene så tror jeg fleire hadde kjøpt denne programvaren.

Men nei, her skal det bekjempes med valediring og div programvare.

Jeg er så møkkelei av alt dritet jeg må gjennomgå for å validere mitt produkt så neste gang så blir jeg pirat med god samvittighet!

Bill gates, brenn en viss plass!...

*Laster ned vista* :evil:

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han mente vel sikkert at han var så jævla lei av alt valideringstullet til ms, at nå laster han ned en piratkopiert verson, der du SLIPPER og aktivere.

Han sa ingenting om at han ikke var fornøyd med produktet, han klaga bare på det lille helvette han måtte igjenom for og få det aktivert.

Lenke til kommentar

Jeg tror du stort sett har deg selv å takke for at du har fått problemer "10.000" ganger under aktivering av Microsoftprodukter. Microsoft har impementert produktatkivering i Windows, og Office-produktene sine for å beskytte en investering som er på mangfoldige millioner dollar. Hadde de ikke gjort det, ville det neppe vært særlig mange som hadde betalt for produktet. På 90-tallet kunne softwareselskaper operere med serienummer aleene, men det var før P2P (Fildeling) av forskjellige slag hadde inntatt de tusen hjem. Jeg jobber med data til daglig, og har installert Microsoftprodukter med påfølgende aktivering på hundrevis av maskiner. Og jeg har enda aldri opplevd aktiveringen som noe problem. I 98 % av tilfellene er det bare to klikk så er jobben gjort når man har en lovlig versjon. De få gangene det ikke har fungert har en kjapp telefon til Microsoft ordnet problemet på under to minutter. Jeg kan forstå at man blir frustrert når ikke ting virker som det skal, og at Microsoft er et av klodens mest pengegriske selskaper er jeg enig i. De eneste jeg kan komme på i farten som er sleipere og grådigere sånn i farten er Telenor, men det er en annen historie.

Men når du ikke klarer å aktivere Windows etter 10.000 forsøk, ja da er det nok ikke Windows som er problemet, men heller din mangel på kunnskap om hva du driver med...

Lenke til kommentar
bla bla bla...

7483042[/snapback]

det er vel ikke så enkelt som to likk unna...

Først må du finne serial keyen, som står på pc-en eller et annet sted, så må du skrive den i aktiveringen. Så må du vente til den sjekker, så må du ringe MS fordi det aldri funker å aktivere automatisk. Og det har jeg gjort mange ganger, og den funksjonen funker dårlig.

Så ringer du MS, du får åprate med en dud som såvidt kan norsk, og du får beskjed om å skrive inn og lese av en haug med tall og bokstaver. og når det et par dager seinere kommer opp at en må aktivere IGJEN er det noe som er galt, og det er på MS sin side.

Lenke til kommentar
bla bla bla...

7483042[/snapback]

det er vel ikke så enkelt som to likk unna...

Først må du finne serial keyen, som står på pc-en eller et annet sted, så må du skrive den i aktiveringen. Så må du vente til den sjekker, så må du ringe MS fordi det aldri funker å aktivere automatisk. Og det har jeg gjort mange ganger, og den funksjonen funker dårlig.

Så ringer du MS, du får åprate med en dud som såvidt kan norsk, og du får beskjed om å skrive inn og lese av en haug med tall og bokstaver. og når det et par dager seinere kommer opp at en må aktivere IGJEN er det noe som er galt, og det er på MS sin side.

7483085[/snapback]

... Som sagt, slike problemer som du nevner - bl. a om at man må aktivere på nytt etter to dager, det er mer unntaket enn regelen. Men ok, folk har forskjellige erfaringer, og jeg har aldri opplevd PA som noe stort problem. Man installerer tross alt ikke Windows eller Office så ofte, og jeg synes i allefall ikke det er noen big deal å måtte aktivere, uansett om det er to klikk eller om man må snakke noen setninger med en person som snakker dårlig norsk...

Lenke til kommentar
Detta aktiveringstullet til MS er en eneste stor flopp...

7483160[/snapback]

Da har du vel et bedre forslag til dem da, for å hindre at mestepartene av "kundene" snyter dem med å bruke piratkopier? Hvordan syns du de skal beskytte produktet mot piratkopiering, stole på folks ærlighet?

Lenke til kommentar

aktiveringsprogrammet hadde sikkert vert skikkelig frakt det hvis det hadde funka ordentlig.

For min del virker det som om serveren du skal koble deg opp imot når du skal aktivere ikke er helt god, eller noe i det området der.

Du skriver inn keyen, og trykker registrer eller hva det nå står, så går det ikke, og du må ringe. Selv om cd-keyen er ny.

Det må da gå ann å ha en liste over "lovlige" cd-keyer som en kan sjekke seg opp imot, eller eventuelt få gjort slik at ved første gangs registrering så lager du deg en bruker, med unikt brukernavn som du bruker de neste gangene du skal registrere, der du kan velge hvilken "key" eller noe sånt du vil registrere med...

Lenke til kommentar
Hvorfor laste ned Vista hvis du ikke liker Microsoft? For sånne som deg har man Linux.

7481591[/snapback]

skjønner dere det ikke? han liker microsoft men han liker ikke alt Peset med og aktivere den :p derfor laster han ned pirate så han slipper og aktivere den :p

Lenke til kommentar
Detta aktiveringstullet til MS er en eneste stor flopp...

7483160[/snapback]

Da har du vel et bedre forslag til dem da, for å hindre at mestepartene av "kundene" snyter dem med å bruke piratkopier? Hvordan syns du de skal beskytte produktet mot piratkopiering, stole på folks ærlighet?

7483199[/snapback]

Nå er det vel hevet over enhver tvil om at denne produktaktiveringen ikke beskytter mot piratkopiering i nevneverdig grad. For de som ønsker å benytte seg av en piratkopi, vil relativt lett kunne gjøre det.

Den beste måten å bekjempe piratkopiering er gjennom prissetting. Lav pris, vil gi færre pirater. Det vil uansett ikke være mulig å bli kvitt alle. Men det er jo litt ironisk at de ønsker å bli kvitt nettopp de som har vært med på å gjøre dem til verdens største software selskap. Hadde det ikke vært for piratkopieringen på nittitallet, hadde nok ikke MS Windows hatt like stor utbredelse. Men det er selvsagt spekulasjoner.

Til trådstarter.

Det er blitt påpekt noen ganger. At du slutter å betale for lisens til Windows, gjør sansyligvis ikke at MS mister deg som kunde. Så lenge du bruker Windows, vil du være avhengig av å bruke Windows, noe som igjen vil føre til at noen, en eller annen gang, ett eller annet sted, vil være nødt til å betale for en Windows lisens slik at du kan benytte datamaskinen deres. Det kan være i forbindelse med jobb, kurs, hos venner/bekjente elns.

Eneste måten å unngå dette på, er å ikke gjøre seg avhengig av MS. D.v.s. benytte et alternativt OS.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke alt maset om aktiveringen? Jeg har 3 pc'er med gyldig lisens og har aldri hatt noen problemer med aktiveringen på noen av de. Har måttet ringe 1 gang og selv om vedkommende i andre enden snakket like bra norsk som bushmennene i begynnelsen av Senkveld-sendingene så ble alle tall etc. lest opp av en norsk stemme. Ingen verdens problemer.

Alle (les: de fleste) som har rent mel i posen har ingen problemer med aktiveringen. Og hvis dere absolutt må reformatere så mange ganger, hvorfor ikke lage et ghost image av partisjonen når pc'n er nyinstallert og aktivert. Gratis program fins på www.sysreccd.org.

Nå.. Hvis bare den der hersens Vistaen kunne kommet på MSDNAA så hadde jeg blitt veldig fornøyd.

-C-

Lenke til kommentar

spazeman's great wall of text hits you and you die.

Vel jeg har piratkopi av windows nå, men vær gang jeg slår på datan må jeg klikke på en sånn dritt av jeg ikke vil kjøpe meg en ekte windows.

Så jeg kan likson ikke skru på datan, gå på dass og da er det ferdig til å brukes når jeg kommer, fpr da må jeg trykke på den dritten =)

Sikkert ikke alle som har så treig data som meg da =) Selv om den har imba hardware.

Men men, ny PC og ekte Widows er på vei ! Det skal bli digg :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg tror du stort sett har deg selv å takke for at du har fått problemer "10.000" ganger under aktivering av Microsoftprodukter.  Microsoft har impementert produktatkivering i Windows, og Office-produktene sine for å beskytte en investering som er på mangfoldige millioner dollar. Hadde de ikke gjort det, ville det neppe vært særlig mange som hadde betalt for produktet. På 90-tallet kunne softwareselskaper operere med serienummer aleene, men det var før P2P (Fildeling) av forskjellige slag hadde inntatt de tusen hjem. Jeg jobber med data til daglig, og har installert Microsoftprodukter med påfølgende aktivering på hundrevis av maskiner. Og jeg har enda aldri opplevd aktiveringen som noe problem. I 98 % av tilfellene er det bare to klikk så er jobben gjort når man har en lovlig versjon. De få gangene det ikke har fungert har en kjapp telefon til Microsoft ordnet problemet på under to minutter. Jeg kan forstå at man blir frustrert når ikke ting virker som det skal, og at Microsoft er et av klodens mest pengegriske selskaper er jeg enig i. De eneste jeg kan komme på i farten som er sleipere og grådigere sånn i farten er Telenor, men det er en annen historie.

Men når du ikke klarer å aktivere Windows etter 10.000 forsøk, ja da er det nok ikke Windows som er problemet, men heller din mangel på kunnskap om hva du driver med...

7483042[/snapback]

Piratkopiering kan ikke knekkes, men det kan valideringsalgoritmer.

Uansett hvor mye penger du bruker på dette, vil alltid koden ende opp i "Er valideringen godkjent? Hvis ja, start Programmet, Hvis nei, avslutt"

Dette kan med enkelhet byttes til "Hvis ja, avslutt, Hvis nei, start programmet"

Og sånn blir det uansett hvordan en vender på det.

De tjener nok penger på det, men de kunne latt være å gjøre det så bedritent for de som faktisk har betalt, siden det blir knekt uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...