Gå til innhold

Ny widescreen-skjerm til gaming og vanlig bruk

El Matador

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er på jakt etter en ny skjerm. Skjermen skal mest av alt brukes til vanlig PC-bruk, men også gaming. Vil helst ha en widescreen, da jeg synes dette er klart best å jobbe med.

Står egentlig mellom 3 forskjellige skjermer,

Dell E207WFP

Asus MW221U

og

Samsung SyncMaster 225BW

Har hørt at Samsung-en har mye "bleed".

Akkurat nå heller jeg mest mot Asus-en eller Dell-en. Det blir deres jobb i overbevise meg om hvilken! :thumbup:

(Det er ikke aktuelt å gå høyere i pris enn Samsung-en)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dellen ville jeg absolutt ventet med å kjøpe til den kom på tilbud, altfor dyr pr. i dag.

Asus og samsung har samme panel, de har altså mange fellestrekk i bildet. Bleed problemene har jeg ikke hørt noe om på asus, men virker som om de aller fleste 22" skjermene sliter med dette.

Er dyrere enn samsungen uaktuelt, kan du strengt tatt ikke kjøpe Asus.

Vil du ha ws?

Du er obs på at alle disse skjermene har samme oppløsning?

LG 204WT vil være ett godt alternativ her, mistenker att den kan ha minst like bra bilde som Dell.

Lenke til kommentar
Dellen ville jeg absolutt ventet med å kjøpe til den kom på tilbud, altfor dyr pr. i dag.

Asus og samsung har samme panel, de har altså mange fellestrekk i bildet. Bleed problemene har jeg ikke hørt noe om på asus, men virker som om de aller fleste 22" skjermene sliter med dette.

Er dyrere enn samsungen uaktuelt, kan du strengt tatt ikke kjøpe Asus.

Vil du ha ws?

Du er obs på at alle disse skjermene har samme oppløsning?

LG 204WT vil være ett godt alternativ her, mistenker att den kan ha minst like bra bilde som Dell.

7487429[/snapback]

Var nok en liten glipp der angående prisene der ;) Mente selvfølgelig Asus.

Jeg står egentlig helt fast her, aner ikke hvilken skjerm jeg skal velge :p

Tipper litt på Asus. Jeg har tross alt levd med en billig Orion skjerm i 2 år, så ser ingen grunn til at Asus skal være dårligere en denne ;) Alle skjermene er sikkert veldig gode, jeg er ingen skjermkjenner, og tror jeg hadde blitt veldig fornøyd uansett hvilken skjerm jeg hadde valgt. Så lenge Asus ikke har ekstrem bleed tror jeg at jeg går for denne.

Er det virkelig ingen som har den som vil dele en erfaring med meg?

Eventuelt ett bilde av bleeden?

Lenke til kommentar

Etter å ha studert utvalget ganske nøye de siste ukene falt mitt valg på samsung 215tw, har ikke angret på det.

For meg sto det til slutt mellom ovennevnte og Nec MultiSync LCD20WGX2. Begge to er kanskje litt over ditt budsjett utifra de skjermene du poster, men disse skjermene er etter min mening de 2 beste allround ~20' widescreen'ene på markedet akkurat nå.

Nec'en har bedre responstid, mens samsungen har bedre ergonomi (+ 1 tomme mer)

Jeg velger bevisst å ikke nevne Dell p.g.a deres kundefiendtlige praksis med å bytte paneler i skjermene sine (uten å skifte produktnavn). Men bare for å ha sagt det, så er Dell 2007WFP en virkelig god skjerm til prisen DERSOM du får den med IPS panel.

Jeg ville ikke gått for en 22 tommers widescreen da disse stort sett (så vidt jeg veit) er basert på samme lavkvalitets TN panel (fra Chi Mei tror jeg).

Lenke til kommentar
INgen har den, ingen tester, rett og slett fordi Asus skjermen ikke er kommet på lager noe sted ennå. Har vært sånn lenge.

Du får nok ingen erfaringer før noen butikker faktisk får den inn...

7487762[/snapback]

Ok, jeg har ikke sjekket om noen butikker har den på lager selv :p Tok det egentlig litt for "selvfølgelig" i og med at det er så lenge siden den ble lansert.

Lenke til kommentar

Odd logic:

Stemmerdet med panelet til 22" skjermene.

Det er ikke snakkk om Dell 2007WFP her, som er totalt overlegen, men E207WFP, som er billigere, har TN panel, og langt fra samme kvalitet og innstillinger som den andre modellen.

Vil du ha bra bildekvalitet til den prisen, er nok 20" veien å gå.

Dell kjører tilbud på skjermene sine gjevnlig, og ville aldri kjøpt en skjerm som ikke er på salg der. Bare å vente en måned eller noe.

2007WFP på tilbud kostet nettop 4000 kroner, da medregnet frakt er det minimalt dyrere enn Asus, og du får en langt bedre skjerm.

KJøper du 2007WFP kan du regne med å få S-IPS panel, det er i USA man ser mest S-PVA paneler.

Lenke til kommentar
Og slikt background bleed ville jeg regnet med å få hvis du kjøpte en 22". De har alle samme panel, og har ikke hørt om noen uten det ennå.

7498557[/snapback]

Hvor kraftig er egentlig denne bleeden på 22"? Er det slik at man kun ser den på helt mørke partier av en film, eller legger man merke til det når man surfer og spiller også?

Lenke til kommentar

jeg så på den Samsung'en da jeg var på Expert og det var veldig mye backlight bleeding i over- og underkant av skjermen; nok til at jeg så det veldig godt selv i det skarpe butikklyset. det er riktignok når skjermen er sort man ser dette, men tenk ikke "hvis det bare er når skjermen viser sort man ser det så kan jeg leve med det" - det er fryktelig irriterende!

i samme slengen så jeg på LG L204WT som koster 2999,- på Expert og dette var en mye bedre skjerm på alle måter, skarpere, ikke backlight bleeding som jeg kunne se i butikklyset, gode farger og god responstid.

Lenke til kommentar

Hei.

Er også på jakt etter en widescreen 20 tommers til spill. Skal bruke den mest til World of Warcraft og Counter Strike 1.6. Lurer på om jeg vil få problemer med oppløsning til CS 1.6 Det er et gammelt spill =)

Lurer på hva som er forskjell på S-IPS panel og TN panel. Synes Dell sin som er nevnt i tråden virker mest spennede med tenke på design. Prisen er ikke det som stopper meg :)

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Odd logic:

Stemmerdet med panelet til 22" skjermene.

Det er ikke snakkk om Dell 2007WFP her, som er totalt overlegen, men E207WFP, som er billigere, har TN panel, og langt fra samme kvalitet og innstillinger som den andre modellen.

Vil du ha bra bildekvalitet til den prisen, er nok 20" veien å gå.

Dell kjører tilbud på skjermene sine gjevnlig, og ville aldri kjøpt en skjerm som ikke er på salg der. Bare å vente en måned eller noe.

2007WFP på tilbud kostet nettop 4000 kroner, da medregnet frakt er det minimalt dyrere enn Asus, og du får en langt bedre skjerm.

KJøper du 2007WFP kan du regne med å få S-IPS panel, det er i USA man ser mest S-PVA paneler.

7487825[/snapback]

heisann watercool:)

er det slik at Samsung SyncMaster 215TW ( https://prisguiden.no/product.php?productId=43601 ) bruker S-PVA panel ? har kikket hardt å lenge etter skjerm som jeg trolig kjøper imorgen. denne skal brukes til photoshop design og litt spilling, så det virker som om dette er drømmeskjermen for meg. ser den kan snus 90 grader også, noe som er gull for meg når jeg designer plakater.

har blitt "skremt" av ord som pipelines og bleeding her på nesten alle skjermer, men er ikke denne samsungen er meget bra skjerm?

Endret av 1stian1
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden, valgte jeg 215tw, og er så langt 100% fornøyd. Ville kjøpt samme skjermen igjen i dag.

Hvis du er veldig var på ghosting, og/eller spiller mye raske fps ville jeg vurdert WGX2, men til mitt bruk (allround) er den perfekt.

Og ja, 215tw bruker et s-pva panel, forøvrig det samme panelet som sitter i noen temmelig dyre eizo - og nec-modeller

Endret av Odd Logic
Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere i tråden, valgte jeg 215tw, og er så langt 100% fornøyd. Ville kjøpt samme skjermen igjen i dag.

Hvis du er veldig var på ghosting, og/eller spiller mye raske fps ville jeg vurdert WGX2, men til mitt bruk (allround) er den perfekt.

Og ja, 215tw bruker et s-pva panel, forøvrig det samme panelet som sitter i noen temmelig dyre eizo - og nec-modeller

7522516[/snapback]

tusen takk Odd:) bestiller skjermen imorgen :)

kommer til å gå fra gammel pc og gammel 17 tommer lcd til rå spec på data delen og med ny 215tw..cant wait:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...