Mortings Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Da er jeg og en kamerat i gang med et nytt prosjekt, og denne gangen går det ut på og fikse litt og modde da Circle-O fant Jonas (kameraten) min på da, men vi hadde lenge lyst til og lage et kabinett sammen. vi gjorde første forsøket for en stund siden med og lage det med isopor og kle det med det, og lage det ruglete og sånn, men når vi skulle ta ut power knappen fant vi ut at det gikk i dass (den ble svart og svidd).. så da tenkte vi heller og kjøpe et nytt kabinett og fikse det.. Kabinettet er et Antec Solo. Kabinettet skal bli helt annerledes og se fett ut.. tanken var jo Circle-O da, d.v.s sirkler og da har vi tatt og tenkt litt og kommet fra til (jonas kom med ideen) og lakke det svart, lage sidedør med sirkler, i front skal det vært to vifter som går innover i kabinettet, og LCD skjerm! en 120mm og en 80mm.. Sponsorer: Rabatt på: Anti vibrasjonssett Katoder Viftestyrer Fri frakt 2stk blå 30cm Katoder Inverter 120mm og 80mm vifter Gavekort på 200kr som vi kan bruke på hva vi vil Tusen takk for at dere sponser Circle-O En liten sketchup Bilder av det nåværende kabinettet og det nye kommer, har ikke fått tatt bilder enda.. Jeg er jonas' lille hjelper da for og si det sånn(en liten sekreter) som styrer med sponsorer, arbeidslogg osv. men er jo selvfølgelig med og modde og da Komentarer legges inn HER! Jonas & Morten Endret 19. desember 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 PHOTO'S Da har vi knipset noen bilder, også litt flere bilder av sketchupen Utsiden.. ikke det beste jeg har sett! hehe Inni datan, litt rotete og støvete her ja. det skal vi få orden på Enda et.. Fronten, hvis du ser litt nøyere på power knappen så der du at den er svidd og stygg! Her er den berømte knappen Et til, litt mere fiksa.. Komentarer postes HER Jonas & Morten Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) UPDATE Da er kabinettet i hus, og det ser bra ut.. bortsett fra en ting! Det er fullt av riper på toppen Da er vi igang med og flytte over deler.. Gjett hva vi fant i strømforsyninga?? 1kr og 50øre Ikkeno støv på kjølerippa til CPU'en!! HEHE!! det gamle kabinettet var stort gitt.. Fikk ikke lagt ut noen bilder av kabinettet som kom i posten da, men det kommer i morgen! Komentarer postes HER Jonas & Morten Endret 11. oktober 2007 av Mortings Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) UPDATE Da har vi endelig fått fiksa bildene og er klare for en update. Vi har tenkt til og bare legge inn en del bilder så kan dere se hva vi har holdt på med de siste månedene! Er faktisk ferdig med kabinettet Her har vi pakken fra komplett.no Er er tinga fra Netshop Litt småstæsj bare! Her har vi tinga fra Komplett.. Antivibrasjonssaker, katoder og viftestyrer! Var også en tur på Clasern. Der kjøpte vi våtslipepapir, aluplater og en SKIKKELIG kuul tommestokk(liten) Da er viftestyreren festet, og det ser jo kjempe flott ut! Dette bildet er tatt rett før datan gikk skeis(kortsluttet) Flotters! Viftene er festet med Nexus antivibrasjon! Digger dette bildet, hva syns dere? Dette var måten vi brukte for og finne str. på hullene! sånn ser pc'en ut inni (dette er den gamle) Vi hadde også en Inverter som gikk føyken og her er noen bilder: Jonas tenker og funderer! Nå sitter han og måler og tegner til hullet som skal skjæres ut Resultatet av "skissen" som skal skjæres ut Da er jeg klar til og skjære hull! Med hjelm og slalåm-briller In action Da var det ene hullet ferdig Da var de to hullene ferdige og må vell si oss fornøyde Pussing på gang Her er ca. 10% av alle de kappeskivene som knakk og blei små Sånn blei det når alle hullene var ferdig utskjærte pusset Ja, hva syns dere? Sidedør ferdig og på plass Holder på med hullet til innsuget Da var det ferdig utskjært! Da var jeg ferdig med hullet og har puttet inn røret! Sånn skal det være, stikker litt på utsiden for det skal se kult ut! Et lite "innsug" Jonas var sleip og satt seg i bilen for og høre på musikk.. Det var drit kaldt ute og jeg holdt på og miste fingra for de var så kalle, så satt han seg i bilen! slusken Her er bak hullet til LCD og røret Jonas fikser litt med LCD'en Da skal vi begynne og sparkla rundt røret som stikker litt på utsiden! Begynner med og blande hardener og sparkelen.. Da har vi klæsja på litt sparkel, og ser jo greit ut så langt! Mangler bare litt pussing ' Slik, da var pussinga på begynt Pussinga har begynt, og LCD er festet Da har Jonas lakket litt selv siden jeg har vært syk. men det som var litt dumt var at jeg hadde kamera, så det blei ikkeno bilder av det. men her er litt bilder av det ferdige kabinettet! Det ferdige resultatet Hva syns dere? blei bra dette Innsuget i front LCD'en! Den funker ikke, har prøvd alt. kanskje det er en grunn, se neste bildet Kanskje dette er grunnen, det rant filler(flytene sparkel på boks) på kretskortet. Noen som har peiling på dette! Sidedøren! Vi er kjempefornøyde med den, håper dere også er det. Vifta på siden! Skjermkortet.. Elsker dette kortet, XFX eier Dette fortjener vi etter alt dette arbeidet Hardware: AMD Athlon X2 4600+, 2,4GHz AM2 400GB Samsung Spinpoint 2Gb ram XFX GeForce 7600GT Hva syns dere om det ferdige resultatet, si det i vår komentartråd! Komentarer postes HER Jonas & Morten Endret 12. februar 2007 av Morten92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå