Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bytting av motor


Zaniac

Anbefalte innlegg

Har 2 spm..

1: Vurdere å bytte motor i min mercedes 230E.. men vet ikke helt hvilken annen mercedes motor jeg kan putte i den??

 

Har hørt at jeg kan putte i hvilken som helst motor jeg vil fra mercedes.. men vet ikke helt hva som er lurt å putte i en 86 mod..

tenke å putte i en motor fra en 320 da..

 

2: må jeg bytte bremser og understell og div hvis jeg bytter motor??

 

 

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velvel, husk nå på at ikke alle bremser er like og dermed ikke beregna for samme ytelser.

 

Om du øker effekten på bilen, må du finne ut hvor mye de originale bremsene dine tåler, og så eventuelt bytte dersom der er et misforhold.

Husk også at om du endrer motorytelse skal dette godkjennes, og da kreves det dokumentasjon på div stæsj, inkludert at bremsene tåler effekten motoren yter. :)

 

Bremsene har ikke bare med problemer i teknisk kontroll å gjøre, det er en stor fordel å faktisk kunne bremse. Hjelper ikke å kunne kjøre fort om bremsene ikke står i stil, noe svært mange glemmer når dem begynner å bytte motor.. :)

Lenke til kommentar

Selvsagt, det trenger ikke bety at man kjører fortere, men det er ofte en årsak til at man bytter til motor med høyere ytelse..

 

Så om man vet man kommer til å ha samme kjørestil, eller en kjørestil som bremsene tåler, så er det fritt frem, men lovligheten er under 0, og diverse problemer kan oppstå. :)

 

Vektendring kan også være en viktig faktor, ja. Mer vekt * samme fart gir mer jobb for bremsene.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dette er mye mer jobb enn motor og bremser, 230E er en 4 syl, 320E er en 6 syl, her må du garantert bytte ledningsnett, og gearkasse, muligens mellomaksling, bakaksel og kjøleanlegg. Har selv bygd om en omega 2,4 til 2,0 noe som jeg aldrig ville gjort hadde jeg visst hvor mye jobb det var. Kjøp deg heller en ny bil

Lenke til kommentar
Dette er mye mer jobb enn motor og bremser, 230E er en 4 syl, 320E er en 6 syl, her må du garantert bytte ledningsnett, og gearkasse, muligens mellomaksling, bakaksel og kjøleanlegg. Har selv bygd om en omega 2,4 til 2,0 noe som jeg aldrig ville gjort hadde jeg visst hvor mye jobb det var. Kjøp deg heller en ny bil

7489478[/snapback]

 

Hvorfor bygde du om fra 2.4 til 2.0? Det er vel litt motsatt... ? Forøvrig er Opel Omega undervurderte biler... :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er mye mer jobb enn motor og bremser, 230E er en 4 syl, 320E er en 6 syl, her må du garantert bytte ledningsnett, og gearkasse, muligens mellomaksling, bakaksel og kjøleanlegg. Har selv bygd om en omega 2,4 til 2,0 noe som jeg aldrig ville gjort hadde jeg visst hvor mye jobb det var. Kjøp deg heller en ny bil

7489478[/snapback]

 

Så du mener altså hvis jeg ikke har planer om å kjøpe en ny bil, at jeg burde finne meg en 4 syl motor så jeg slipper å bytte alt det du ramsa opp?? som f.eks en 300 motor eller noe i den duren(300 er vel med 4 syl vel:S:S)

Endret av Zaniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...