Gå til innhold

anbefalinger av kabinett // CM Stacker ?

Anbefalte innlegg

Tror det går fint åha o-ring i antecen,nå har jeg ikke prøvd akkurato-ring,men har prøvdstrikkoppheng uten problemer i det kabinettet.

Men om du ikke liker looken,så er det greit nok. Stacker er et OKkabinett,jeg har det selv.(men som sagt,det er ikke spesielt stille).

AtW

Helt klart hva jeg er ute etter. Om det ikke er stille hos deg, hva skyldes den grunn? Nå vet ikke jeg om du har vannkjøling el.l, men jeg vet jo fra tidligere at du har god peiling, så derfor spør jeg :)

Antec kabinettet var veldig pent, ikke noe å si på det, problemet var heller plastikkdøra som ikke var helt god. I allefall ikke på eks jeg så på hos Netshop Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det går fint åha o-ring i antecen,nå har jeg ikke prøvd akkurato-ring,men har prøvdstrikkoppheng uten problemer i det kabinettet.

Men om du ikke liker looken,så er det greit nok. Stacker er et OKkabinett,jeg har det selv.(men som sagt,det er ikke spesielt stille).

AtW

Helt klart hva jeg er ute etter. Om det ikke er stille hos deg, hva skyldes den grunn? Nå vet ikke jeg om du har vannkjøling el.l, men jeg vet jo fra tidligere at du har god peiling, så derfor spør jeg :)

Antec kabinettet var veldig pent, ikke noe å si på det, problemet var heller plastikkdøra som ikke var helt god. I allefall ikke på eks jeg så på hos Netshop Oslo.

7483164[/snapback]

Altså, hovedgrunnen til atdet ikke er stille er at jeg har 10 harddisker i den :)

Men litt mer seriøst, gitteret foran demper veldig lite lyd, platene på sidene er tynne og med store perforeringer,og demper heller ikke noe særlig lyd. Derfor er det ikke så stille.

AtW

Lenke til kommentar
Altså, hovedgrunnen til atdet ikke er stille er at jeg har 10 harddisker i den smile.gif

Men litt mer seriøst, gitteret foran demper veldig lite lyd, platene på sidene er tynne og med store perforeringer,og demper heller ikke noe særlig lyd. Derfor er det ikke så stille.

AtW

Nemlig.. Det jeg var redd for. F*** jeg som hadde så lyst på det kabinettet... :ermm:

Jaja, da får jeg jakte litt videre. Takk for tipsa.. Forresten, så er Antec P150 levert MED PSU, hvilket jeg ikke er særlig intr i..

Hmm.. hva er da en verdig overtager for CM stacker? Likte egentlig løsningen til CoolerMaster. Tar gjerne i mot flere forslag her altså ;)

Lenke til kommentar

Min erfaring med festeløsningene (gummidempere) som Antec bruker i P180 (og andre kabinett) for harddisker er svært god. Har selv Sonata, og det er betydelig forskjell fra kabinett med vanlig fester. Hører svært stor forskjell mellom dette og mitt Cavalier 3 kabinett. Og jeg har akkurat samme HD i disse (samme antall også).

Ellers har jeg samme erfaring som ATWindsor, gittere alle veier demper lite lyd. Testet mitt Cavalier kabinett med modifisert front og side (tok av frontdør, skiftet 4 stk 5,25 deksler med gitter, og spesialdør med gitter på siden). Det ble betydelig mere støy, så løsningen ble forkastet.

Ser nesten ikke annet enn kabinett al la Lian Li PC-B20 som noe som tilfredstiller dine krav.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Er i markedet for et nytt kabinett selv. Har er antec p180 nå, men er overhodet ikke fornøyd med kvaliteten på det. Lydnivå og kjøleegenskapene er veldig bra, men det holder rett og slett ikke når man ca en gang i halvtimen hører "KLONK" eller" PLINK" fra metallet som vrir seg eller hva det er som skjer. Kan også legge til at dørfestet foran på p180 varte i ca 2 dager, samt at frontdøren + sideplatene vrir seg dersom du ikke har konstant temperatur på rommet kabinettet står.

Uansett, jeg er som sagt på utkikk etter et kabinett også, og har brukt en del tid de siste dagene på å finne ut aktuelle kanditater. Jeg stiller stort sett de samme kravene som trådstarter her, og tenkte derfor at jeg skal poste de 2 kabinettene jeg forsatt anser som aktuelle (for meg).

Silverstone TJ09 ville vært førstevalget dersom bare noen av webshoppene her til lands hadde giddi å ta de inn. Vurderer å kjøpe et fra Sverige, men er ikke helt sikker på om jeg gidder ekstra-arbeidet.

Lian Li A10 er andrevalget, rett og slett p.g.a at jeg helst ikke vil ha noen dør foran. Bortsett fra døren ser dette kabinettet helt perfekt ut.

Til slutt kan jeg ta med at Lian Li G7 lenge var en kanditat, men jeg har lest en del om at dette benytter svært tynn aluminium og er derfor utsatt for vibrasjonsstøy.

Lenke til kommentar

Jeg lot hele CM Stacker prosjektet mitt dø. Jeg var veldig gira, inntill jeg fikk høre om ulempene som jeg ikke var klar over. Burde ha sett det da jeg så på kabinettet, men det var jo egentlig skikkelig slurv av meg.

Så jeg kjøpte meg enda et Lian Li kabinett, til tross for at jeg skulle begrense meg. Kosta 1800 spenn også... Men men.. Pent er det i allefall. Sølv. Skikkelig flott, enkelt å skru i, men det er jo typisk Lian Li.

PC-V1100 Plus. Det er skumdempet i dører og taket. Eneste jeg hører nå er diskene, som lager den sedvanlige susingen og knatringene fra diskene. Vet at andre merker ikke knatrer så innmaris om Seagate, men de har til gjengjeld 5 års garanti.

Nå gjenstår o-ringer til å henge opp diskene og strips for å legge sammen kablene. Men jeg har ikke koblet til viftene i front eller i bakkant. Dette burde jeg gjøre, for nå har jeg vesentligere høyere temp enn jeg selv tillater :p

Takk til alle som har svart på denne tråden. Måtte den leve videre i beste velgående for de som har planer om en CM stacker og ikke har samme sinnsyke krav som meg.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Er i markedet for et nytt kabinett selv. Har er antec p180 nå, men er overhodet ikke fornøyd med kvaliteten på det. Lydnivå og kjøleegenskapene er veldig bra, men det holder rett og slett ikke når man ca en gang i halvtimen hører "KLONK" eller" PLINK" fra  metallet som vrir seg eller hva det er som skjer. Kan også legge til at dørfestet foran på p180 varte i ca 2 dager, samt at frontdøren + sideplatene vrir seg dersom du ikke har konstant temperatur på rommet kabinettet står.

Jeg hadde nesten vurdert å bytte det inn,min p180 har ingen slike symptomer, døren er faktisk mer solid enn de fleste dører jeg har sett da den kanslå opp 270 grader, og således er det veldig vansklig å knekke noe.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...