Gå til innhold

Wii-grafikk vs xbox360

adg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var hos en kompis og spilte Wii og litt Zelda på Wii. Han hadde koblet konsollen til sin 32" LCD TV med en kompositt kabel (dritt kabel) og jeg ble ikke imponert. Men gameplayet likte jeg. :D

Wii satser ikke på grafikk, men gameplay. Er du ute etter god grafikk på konsoll styr unna Wii, og heller vurder X360 eller PS3 når den kommer ut.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Jeg er imponert over grafikken egentlig. Har hørt så mye whining. Kanskje ikke like bra som Xbox360, men det ser fint nok ut.

Desuten så krever ikke den kule, søte nintendo-grafikk stilen (som mange av wii spillene kjører) så mye, men ser fortsatt kul ut.

Syns Red Steel så veldig bra ut.

Kjøper selv Wii fredag (forhåpentligvis) og håper de har Zelda og Call of Duty 3 inne.

Lenke til kommentar

Zelda:TP er en GC port over til Wii, så grafikken er nok ikke slik som man kan få se på Wii til syvende og sist. Men uansett, grafisk sett er ikke Wii på høyde med X360.

Men jeg ville likevell gått for Wii og Twilight Princess. Bedre spill skal du lete lenge etter. Det er bare genialt herlig. Har aldri vært så morro å spille som det er med Wii og TP. En fryd for sjelen.

Lenke til kommentar
Men ikkje kjøp Wii for grafikken si skyld..

Man burde vel strengt tatt ikke kjøpe noen konsoller for grafikken sin skyld, syns det har blitt altfor mye fokus på grafikk de siste årene, noe som ofte resulterer i pene, men utrolig intetsigende spill. Nintendo har tørt å ta en skritt i en annen (og forsåvidt riktig) retning med Wii, de har gitt fingeren til alle grafikkhorene der ute og satser heller på å revolusjonere måten man spiller på... Når det er sagt, så er grafikken på Wii på ingen måte dårlig, men når man skal bedømme grafikken utifra spill som Wii Sports, Wii Play osv. er det selvfølgelig ikke mye å hoppe i taket for, hva Wiien virkelig er god for vil vi nok ikke se på en stund ennå. Men Twilight Princess er jo et godt eksempel på et Wii spill med ganske så god grafikk, riktignok prøver den ikke å være fotorealistisk heller, men det ser bra ut, veldig bra faktisk ( i tillegg er det jo utviklet for Gamecube).

Wii er den første konsollen jeg kjøper siden Nintendo 64 kom i -96, mye fordi jeg foretrekker mus og tastatur fremfor de gamle knotete konsollkontrollene, men også fordi konsollene de siste årene ikke har tilført noe som helst til spillopplevelsen (bare delvis bedre grafikk, men så ser spillene så og si alltid bedre ut når de kommer på pc toppen et halvt år senere). Wiien er faktisk langt bedre enn jeg noen gang hadde håpet på...og jeg vil absolutt anbefale den...faktisk så er bare Twilight Princess grunn god nok til å investere i en Wii.

Lenke til kommentar

Hehe, trodde det skulle bli veldig uvant og tungvint å lære seg å bruke kontrollene på Wiien jeg også, men det faller faktisk veldig naturlig...spill litt Wii Sports før du prøver deg på andre spill, så får du en grei kontroll på hvordan det er å styre.

Lenke til kommentar

Wii play er veldig god styring. Det var først etter et par timer med "duck hunt" og tank at jeg klarte å sikte ordentlig med buen/spretterten i TP.

Må få legge til at Wii kontrollen funker utmerket godt til denne typen sikting, og jeg kan utvilsomt se for meg at den er/kommer til å bli fantastisk sammen med FPS. Jeg venter på Far Cry for å gjøre en egen mening.

Jeg er ingen grafikkhore, men jeg håper og tror at i neste generasjon vil Nintendo hoppe inn i grafikk/prosessor løpet igjen. Jeg har en våt drøm om å spille Zelda med (nesten, skal fortsatt være fargerikt osv) foto realistisk grafikk, med fantastiske og action fylte cut-scenes og bra dialog til alle de viktige personene.

TP er et steg i riktig retning, men Zelda kan også bli bedre etter min mening. Historien i spilllet (og alt annet for den saks skyld) er fantastisk, men det blir litt døllt å bare lese teksten hele tiden. Vil gjerne har en mer filmatisk opplevelse.

Oi dette ble off topic. Jaja..

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...