Gå til innhold

Hvilket land er ditt favorittland?

Bushmills

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter aa ha bodd i USA en stund har jeg funnet ut at jeg er en sterk patriot for Norge. Dere vet ikke hvor heldige dere er som bor der dere bor.  :)

7484376[/snapback]

Hehe, sånn er det som oftest når man reiser hjemmefra. Man savner hjemlandet, men når man kommer tilbake så kan det plutselig hende at man savner landet man flyttet fra igjen (i ditt tilfelle - USA) ;)

Selv har jeg reist en god del og bodd litt i utlandet, og liker egentlig ikke å reise tilbake igjen til Norge når jeg må. Men selvfølgelig er det enkelte ting jeg savner iblandt.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Vel, Norge er et utrolig flott land, og vil nok uansett alltid være høyt på listen min. Men er litt vanskelig å si uten å ha besøkt endel andre land. Har alltid vært veldig fascinert av Canada, Australia/New Zealand og Japan. SKAL besøke disse landene en gang i løpet av livet.

USA hadde vært et interessant land å feriere i, men bo der? Aldri i livet. Makan til usunn, selvopptatt, korrupt gjeng skal du leite lenge etter. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men det er min generelle oppfatning av samfunnet deres, som virker ekstrem-egoistisk og pengebesatt.

At et land har flott natur er veldig viktig for meg, og i så måte kune kanskje Island vært ganske fett, men blir litt i "minste" laget for meg. Små byer, få folk, for isolert i forhold til resten av verden. Og det er kanskje litt for kaldt der :p

Ellers ville vel Jamaica og lignende tropiske øy-land vært herlig å bo i, men de holder jo sjelden samme standard som Norge. Norge regnes jo tross alt som verdens beste land på mange områder :)

Endret av DrThomas
Lenke til kommentar
Etter aa ha bodd i USA en stund har jeg funnet ut at jeg er en sterk patriot for Norge. Dere vet ikke hvor heldige dere er som bor der dere bor.  :)

7484376[/snapback]

Hehe, sånn er det som oftest når man reiser hjemmefra. Man savner hjemlandet, men når man kommer tilbake så kan det plutselig hende at man savner landet man flyttet fra igjen (i ditt tilfelle - USA) ;)

Selv har jeg reist en god del og bodd litt i utlandet, og liker egentlig ikke å reise tilbake igjen til Norge når jeg må. Men selvfølgelig er det enkelte ting jeg savner iblandt.

7484423[/snapback]

Etter det jeg har hørt om hans situasjon forstår jeg godt at han egentlig lengter hjem; han har ikke fått oppleve det som virkelig er bra med landet. Kjedelig at han har latt det lille inntrykket hans påvirke synet på hele landet, men det er vel sånn med folk flest. Hvem har ikke opplevd at folk sier noe a la "Tyrkia er et drittland, jeg fikk lommeboken stjålet sist jeg var på ferie der"?

Lenke til kommentar
Maten i USA er bedre enn resten av verden også (etter min mening og noen andre sin mening). Pizzaene er bedre enn de du får i Italia, Sushien er bedre enn i Japan osv osv. Men så skal det sies at mye av maten du får i USA ikke er den sunneste ;)

7484371[/snapback]

Har du hvert i Italia? Hvor?

Du burde passe deg når du skriver sånt. En pizza som er stekt i stenovn og med masse gode råvarer fra hagen til kokken er så sinnsykt mye bedre enn sånn pan-pizza eller nå hva det heter!

Lenke til kommentar
Det må bli Hellas!

Om jeg vinner i lotto engang, kunne jeg tenkt meg å starte en restaurant eller bar der nede. Hvis gevinsten aldri kommer, så vil jeg bare flytte dit en gang jeg har nok penger.

7484378[/snapback]

Får diskusjon.no brukere rabatt?

7484391[/snapback]

Uten tvil. Happy hour all day long!

Lenke til kommentar
Du burde passe deg når du skriver sånt. En pizza som er stekt i stenovn og med masse gode råvarer fra hagen til kokken er så sinnsykt mye bedre enn sånn pan-pizza eller nå hva det heter!

7484574[/snapback]

Her blir det igjen smakssak. Jeg vet at jeg personlig foretrekker den amerikanske sorten med 5 typer kjøtt framfor den italienske med 5 typer grønnsaker. ^^

Lenke til kommentar

7484376[/snapback]

7484423[/snapback]

Etter det jeg har hørt om hans situasjon forstår jeg godt at han egentlig lengter hjem; han har ikke fått oppleve det som virkelig er bra med landet. Kjedelig at han har latt det lille inntrykket hans påvirke synet på hele landet, men det er vel sånn med folk flest. Hvem har ikke opplevd at folk sier noe a la "Tyrkia er et drittland, jeg fikk lommeboken stjålet sist jeg var på ferie der"?

7484532[/snapback]

Unnskyld meg, men hva i alle dager er det du snakker om? Jeg liker ikke reglene her! Jeg liker ikke det faktum at du faktisk blir arrestert hvis du er paa en fest der det drikkes alkohol, selv om du ikke drikker. Synes det rett aa slett er feil.

Men jeg har naa heller ikke sagt at USA er det vaerste landet i verden, slik som det virker som du tror jeg har sagt. Det er masse med dette landet som er bra, men Norge slaar USA paa de fleste punkter allikevel, og det maa jeg faa lov til aa ha en mening om.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hva i alle dager er det du snakker om? Jeg liker ikke reglene her! Jeg liker ikke det faktum at du faktisk blir arrestert hvis du er paa en fest der det drikkes alkohol, selv om du ikke drikker. Synes det rett aa slett er feil.

Men jeg har naa heller ikke sagt at USA er det vaerste landet i verden, slik som det virker som du tror jeg har sagt. Det er masse med dette landet som er bra, men Norge slaar USA paa de fleste punkter allikevel, og det maa jeg faa lov til aa ha en mening om.

7484685[/snapback]

Vi har diskutert dette tidligere, så jeg kjenner til situasjonen din. Det er helt greit at du har en mening om ting, det aksepterer jeg; på samme måte må du akseptere at jeg advarer folk mot din mening, da jeg mener den er basert på manglende erfaring. Alle har rett til sin mening, vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...