Gå til innhold

Lage ringetoner av musikkfiler

Anbefalte innlegg

Hvilke gratis programmer kan jeg bruke for å lage ringetoner av mine musikkfiler, og gjøre det gratis? Det vil si at jeg må kunne lage ringetonene på pc'en og overføre dem til mobiltelefonen via kabel. Vil ikke gå inn via noen wap-side, for det koster penger.

Endret av bbjoernsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du for lite minne på mobilen til og overføre hele sanger? Eller er det problemer med å overføre filer?

Søk etter mp3 splitter så kan du klippe opp mp3 ene om du vil ha refrenget, et vers eller en kjent del av sangen.

Er det problemer med overføringen? Kjøp et bluetooth adapter om mobilen din støtter bluetooth.

Og å lage ringetoner.. Skal du lage de fra bunnen av eller ta utgangspunkt i en mp3?

Hvilken mobil har du?

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony Ericsson K700i, og det er ikke all verdens med minne på den, syns jeg. Vil gjerne kunne ha mange melodier inne på telefonen, men de låtene jeg vil bruke som ringetoner vil jeg ikke at skal ta opp så mye plass. Jeg har en USB kabel, så overføringen til telefonen bør ikke være noe problem. Men jeg må først ha et program som kan både konvertere filen til et "dårligere" format (for at filen skal ta mindre plass på mobilen) og klippe ut den delen av låten jeg vil ha.

Endret av bbjoernsen
Lenke til kommentar

Brukte DietMP3 før. Overaskende bra resultater! Fikk en 3 min lang mp3 fil (9mb) ned til 400kb. Når jeg sammenlignet orginalen med den nye fila på mobilen over høyttaler klarte jeg ikke å høre forskjell i det hele tatt.

Skal du bare ha en kort ringetone f.eks. refrenget kan du lett klare å få fila ned i 100kb. Grunnen til at det fungerer så bra er at programmet har en egen modus for mobiltelefoner der den fjerner informasjonen som ikke høres over mobilhøytaleren. Du vil nok høre stor forskjell på PCen, men på mobilen klarte jeg knapt nok å skille dem fra hverandre :)

Lenke til kommentar
Vi har skrevet en guide til dette.

Den finner du ved å gå inn på denne lenken:

http://www.amobil.no/guide/pc-programvare/...ingetoner/31746

7483820[/snapback]

Jeg ser at det ikke er så vanskelig å klippe ut deler av låten, men hvordan får man ordnet det slik at filen tar en del mindre plass? Hvilket program kan man bruke for å sette ned "oppløsningen"/kvaliteten på MP3-filen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...