Gå til innhold

Opty 170/165 :D Hvor langt vil den klokke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må vel se meg om etter et mere klokkevennlig kort da :)

 

noen som har tips på noen gode kort da?

7524620[/snapback]

 

har du prøvd å klokke i windows med clockgen da? Jeg har selv et vrangt hk til klokking også, men det funker å klokke i windows. Sparer penger da. :)

7524824[/snapback]

 

Heia.. :)

 

Har ikke prøvd enda, men det er vel noe som absolutt må prøves da :!:

poster resultat senere da :thumbup:

Lenke til kommentar

Klokket med clockgen og fikk litt over 3GHz, kunne sikkert ikke gått lengre men det er ikke stabilt på disse hastighetene :ermm:

 

Leste litt på diverse klokkeforumer rundt om i det store utland og fant ut at det var flere som nådde 3++GHz men måtte da kjøre med mye volt, 1,55 og oppover og da tror jeg det blir lite med selv zalman luftkjøling :!:

 

Tror jeg får være fornøyd med det jeg har :p

Lenke til kommentar
Klokket med clockgen og fikk litt over 3GHz, kunne sikkert ikke gått lengre men det er ikke stabilt på disse hastighetene :ermm:

 

Leste litt på diverse klokkeforumer rundt om i det store utland og fant ut at det var flere som nådde 3++GHz men måtte da kjøre med mye volt, 1,55 og oppover og da tror jeg det blir lite med selv zalman luftkjøling :!:

 

Tror jeg får være fornøyd med det jeg har :p

7530294[/snapback]

 

så det funka ja. :) Skal ikke være misfornøyd med litt over 3ghz heller da, øk volten litt så kommer du lengre. Hadde min opp i maks 1,62v på det meste, torde ikke mer da. :p

Lenke til kommentar
Fint!

I hvilken grad er den stabil? SuperPi eller Prime/occt?

7539864[/snapback]

 

Den er stabil i den grad at jeg kan kjøre superpi og 3dmark men ikke orthos... dvs jeg startet bare orthos såvidt, men det ble så varmt at jeg avsluttet :D

 

:ermm: så det er ikke noe å bruke til vanlig :!:

Kjørte på med en "dæsj" strøm så idle tempen var 40-41 grader he he... dette er jo som sagt på luft :roll:

Endret av amdme
Lenke til kommentar

litt morsomt å lese her, hehe. virker som om enkelte er helt oppslukt i å få cpuen sin over 3 ghz hehe. skjønner jo at det er morro, men selv gidder jeg ikke prøve en gang. har min opty 170 på 2.6ghz nå. trenger jo ærlig taltt ikke mer. mtp skjermkort osv. men mindre man har 8800 serien eller noe da kansje. prøvde å klokke min til 2.8ghz, fikk 1 fps mer i spill eller noe hehe, så det sier sitt. men men er jo bare å fortsette å klokke for dere som vil. er jo morro må innrømme det:)

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar
litt morsomt å lese her, hehe. virker som om enkelte er helt oppslukt i å få cpuen sin over 3 ghz hehe. skjønner jo at det er morro, men selv gidder jeg ikke prøve en gang. har min opty 170 på 2.6ghz nå. trenger jo ærlig taltt ikke mer. mtp skjermkort osv. men mindre man har 8800 serien eller noe da kansje. prøvde å klokke min til 2.8ghz, fikk 1 fps mer i spill eller noe hehe, så det sier sitt. men men er jo bare å fortsette å klokke for dere som vil. er jo morro må innrømme det:)

7540455[/snapback]

 

Heisann :!:

 

Ja det er morro... og litt "scary" også, noe kan jo dø :roll:

 

Mitt 24/7 oppsett er litt over 2.7GHz, det er jo mer enn nok :!: men av og til må man jo bare prøve seg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...