sdf123 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 hallo, begynner nå å få vilt mye med passord, koder, osv å huske på. tenkte da å skrive dem ned for å så kryptere den på en enkel måte... gjerne noe man gjør enkelt fra windows uten å måtte installere noe program.. finnes noen slike muligheter? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 KeePass må ikke installeres, og jeg tror ikke du kan få det enklere. F.eks. vil en kryptert .txt-fil være mye mer tungvindt IMO. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Man måtte installere det, og jeg håpte det kanskje det var en eller annen kommando man kunne gjøre via cmd for å kryptere/decryptere. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 The application doesn't need to be installed. The KeePass development team provides you an installer which automates creating links in the startmenu etc., but you also can download the binary zip package which contains only the main executable. This executable runs fine without installing anything. Hvis man vil slippe å installere skal man altså laste ned .zip-filen, ikke .exe-filen. Så vidt jeg vet så finnes den ingen innebygde krypteringsmuligheter man kan kjøre fra kommandolinje, men det er mulig jeg tar feil. Det er i allfall usannsynlig at et slikt oppsett vil være like enkelt og kjapt som KeePass. Så spørsmålet er vel om du er ute etter den beste måten å løse problemet (å lagre passord og brukernavn på en sikker måte), eller den mest kompliserte og tungvindte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå