aah Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Hei Hvis det trådløse nettverket (wlan0) er aktivert når jeg avslutter, skjer det noe merklig når jeg logger inn igjen. Etter jeg har skrevet inn passordet, tar det en del minutter før jeg kommer inn. Hele layouten i ubuntu er annerledes og virker eldre, men ellers er alt som normalt. Får denne feilmeldingen etter at jeg har kommet inn: There was an error starting the GNOME Settings Daemon. Some things, such as themes, sounds, or background settings may not work correctly. The last error message was: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken. (må vel være noe her da?) GNOME will still try to restart the Settings Daemon next time you log in. Bruker networkmanager til å konfigurere nettverket og det er lagt til i sessions Som sagt hvis det trådløse nettverket ikke er aktivert når jeg avslutter, går alt som normalt under innlogging. Men det er jo trått å konfigurere det på nytt hele tiden. Må vel være mulig å fikse på dette? Endret 11. desember 2006 av aah Lenke til kommentar
iDude Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Du kan kanskje sjekke om loopback interface er oppe og går. Skriv dette i en terminal: ifconfig lo En kamerat av meg hadde lignende problem. Etter litt googling fant vi ut at linja auto lo manglet i fila /etc/network/interfaces Lenke til kommentar
aah Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 auto lo ligger i interfaces. skal prøve med litt forskjellige innstillinger der å se om det ordner seg. Feilen ligger et eller annet sted der tror jeg. Foreløpig deaktiverer jeg bare det trådløsenettverket før jeg skrur av maskina. Det får duge så lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå