Gå til innhold

miniSD kort - SanDisk, TwinMOS, Kingston, Corsair?

Anbefalte innlegg

Bruker Sandisk 2gb ULTRA på min N80. Aldri hatt noen problemer :)

Vurderer dog 4gb :D

7481645[/snapback]

Har alt et 4GB kort i pdaen, trenger bare et lite hendig et med plass til litt smågroms i telefonen..

:tease:

Fra spøk til revolver:

Er faktisk fornøyd med mine TwinMOS kort til nå. Har SanDisk i begge kameraene mine + videokameraet, og tror nok det er det tryggeste der. Kjappe, gode kort, dog en smule grisedyre (Ultra II og III kortene spesielt).

I pdaen har jeg bare hatt TwinMOS. Krever ingen høy overføringshastighet, men krever at det ikke krasjer, og det har de faktisk ikke gjort de siste 3 åra.

TwinMOS:

Treige: ja

Ustabile: nei (med KRAFTIG hastighetsforbehold, les: til mobilbruk)

Skjønner de som sitter på dyre pro og semipro speilreflekskameraer og greier. De vil helst ha dyrere kort som er mer stabile på raske overføringer (her taper TwinMOS STORT), men her tror jeg ikke det er behov for å spytte i 480 kr + frakt når man kan få like stort og nesten like godt kort (tatt bruken i betraktning) til beskjedne 69 % av prisen.

Så: sverger til SanDisk i kameraene mine, men på telefonen/pdaen; not so much.

Blir litt som å kjøpe Ferrari for å kjøre på norske veier :p

..Akkurat som TwinMOS i hastighetskrevende kamera blir som å kjøre original EU moped på samme vei..

Takk for alle innspill! :)

EDIT:

Corsair styrer jeg imidlertid unna. Har sett at det var flere rundt om kring som hadde kort som kuttet helt ut etter bare noen måneders bruk. :hmm:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så? Noen som har positive/negative erfaringer med noen av disse? Spesielt i s60 telefoner kanskje..!

7479293[/snapback]

La meg svare på mitt eget spørsmål:

TwinMOS suger hestepikk i helvete!!

Dette kortet ødela telefonen min så langt det lar seg gjøre ved hjelp av et minnekort! Ingenting fungerer lenger, og minnekortet er ødelagt. "Formateringen kunne ikke fullføres" er alt jeg får i kamera, pda, telefon, pc, you name it..

Sitter igjen med formatert telefon (var virkelig INGEN vei utenom) og et ødelagt minnekort. :realmad:

SÅ: TwinMOS scorer ikke skyhøyt på miniSD fronten! Det eneste jeg gjerne skulle gitt TwinMOS per nå er et solid ballespark!

MERK DERE KLOKKESLETTET PÅ DETTE INNLEGGET!

Har nøyaktig 3 timer på meg til å få telefonen på beina igjen før jeg trenger den igjen!! :wallbash:

Lenke til kommentar
Ikke for å rippe opp, men det er jo nettopp dette både jeg og mange andre har advart mot. STYR UNNA TWINMOS!

7506782[/snapback]

Dude..

Veldig, veldig klar over det.. VELDIG klar over det.. :blush:

Gikk i billig-fella, rett og slett! Siste gang!! Har aldri kjøpt Dantax tv, Sanyo discman, Skoda Feilicia "bil" eller noe annet billig rip-off, så gikk i grunnen helt mot mine egne prinsipper når jeg tråkka med begge beina i TwinMOS salaten..

DRITFLAUT!! :blush::(

EDIT:

Men som sagt, er egentlig litt imponert over SD kortene fra TwinMOS (ihvertfall 150x kortene, dette var jo 66x også da for å være på den sikre sida..)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Ikke for å rippe opp, men det er jo nettopp dette både jeg og mange andre har advart mot. STYR UNNA TWINMOS!

7506782[/snapback]

Dude..

Veldig, veldig klar over det.. VELDIG klar over det.. :blush:

Gikk i billig-fella, rett og slett! Siste gang!! Har aldri kjøpt Dantax tv, Sanyo discman, Skoda Feilicia "bil" eller noe annet billig rip-off, så gikk i grunnen helt mot mine egne prinsipper når jeg tråkka med begge beina i TwinMOS salaten..

DRITFLAUT!! :blush::(

EDIT:

Men som sagt, er egentlig litt imponert over SD kortene fra TwinMOS (ihvertfall 150x kortene, dette var jo 66x også da for å være på den sikre sida..)

7507017[/snapback]

Hey! Ikke diss Skoda! De er mer driftsikre enn både VW, Audi og Seat. Dantax høyttalerene mine får du heller ikke disse! :p

Lenke til kommentar
Hey! Ikke diss Skoda! De er mer driftsikre enn både VW, Audi og Seat. Dantax høyttalerene mine får du heller ikke disse!  :p

7507128[/snapback]

:!:

Tar meg den frihet å trampe litt OT i min egen tråd her:

Disser ikke Skoda generelt, men Felicia (som jeg kaller "bil") har den nærmeste omgangskretsen hatt mye større problemer med enn jeg har hatt med min '87 Golf 1,6 GL! :thumbup: Svigers har 2 stk av disse, en rød og en blå, og de stiller i absolutt laveste klasse hva kvalitet angår, helt sant. ALT ryker. Den røde er nå utstyrt med ikke mindre enn 4(!) batterier. Et som er koblet på og 3 som lades opp regelmessig og brukes som startbooster når batteriet er flatt! :!: Fakta faen! De har tatt ut batteriene av snekka for vinteren, og de kommer nok ikke ut av bilen med det første! Kan liste opp alle feilene de har hatt med disse bilene, men da må jeg vente til etter eksamen så jeg får tatt juleferien til rådighet.. Ville heller kjøpt meg ett lass Matchboxbiler å hatt på hylla, hvorav uttrykket; Heller 10 matchboxbiler på hylla enn en Felicia i garasjen! :!

Vi kan inngå et kompromis ang Dantax høytalerne: Så lenge du ikke har kjøpt dem på Price Club skal jeg ikke disse dem..! :thumbup:

Back on topic:

TwinMOS SUGER AAaaaargh..!! :realmad::wallbash:

Men har fått innvilget retursøknaden min, så da blir det vel bra! Men kjøper ikke nytt kort. :nei: Nå veit jeg at det jeg bruker (512 MB Nokia) fungerer knall, så gidder rett og slett ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...