..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Skal har meg minnekort til min E61 nå som jeg har kjøpt meg ConvertMovie, men finner jo en drøss med fabrikanter. Prisen varierer forholdsvis mye prosentvis, så jeg lurer på om det er noen "farer" knyttet til de forskjellige fabrikantene? Hos Komplett.no finner jeg kort fra SanDisk, TwinMOS, Kingston og Corsair, alle minnekortprodusenter jeg har "hørt om" og delvis har erfaring med, men ikke på miniSD fronten. Kortene varierer i pris, faktisk helt fra 319 til 490 kr for 2 GB kort! Så er jo forholdsvis mye å spare på å velge det billigste (Corsair) fremfor det dyreste (SanDisk). Har Corsair minne i PCen, TwinMOS kort i pdaen, SanDisk kort i kameraet osv, og har ikke erfart problemer, men er altså miniSD produktene til disse produsentene jeg gjerne vil ha noen synspunkter på. Så? Noen som har positive/negative erfaringer med noen av disse? Spesielt i s60 telefoner kanskje..! Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Så på smartclub i dag, for 1 Gb 189; kr Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Så på smartclub i dag, for 1 Gb 189; kr 7479443[/snapback] ' 2 GB eller intet. En Friends episode tar 105 MB i mpeg-4 på 320x240 pix, altså ca 4,77 MB per minutt i DVD-rip. Avhengig av så stort kort som mulig. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Så på smartclub i dag, for 1 Gb 189; kr 7479443[/snapback] ' 2 GB eller intet. En Friends episode tar 105 MB i mpeg-4 på 320x240 pix, altså ca 4,77 MB per minutt i DVD-rip. Avhengig av så stort kort som mulig. 7479477[/snapback] Jeg bruker et miniSD-kort fra Apacer i min 6280. Riktignok har den krasjet en gang og kortet er på 1gb, men jeg tror ikke krasjen var pga kortet. Har brukt det problemfritt siden. Hvis du har et digitalkamera som støtter sd, vil jeg anbefale et kort hvor adapter følger med. Lykke til Mvh Dimanche Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg har SanDisk i speilreflekskameraet (SD-kort, 1GB), i det vanlige digitalkameraet (Compact Flash, 256MB), i det lille digitalkameraet (SD-kort, 512MB) og i telefonen min (MiniSD, 512MB). Har opplevd trøbbel en gang, med telefonen. Da skrudde jeg av og på telefonen, så fungerte det igjen. Har ikke hatt problemer siden, og jeg mistenker telefonen for å være syndebukken. Selv om SanDisk er dyrest, har de muligens best kvalitet, i hvert fall etter det jeg har hørt litt rundt om Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) @ Dimanche: Aha! Det kan jo forklare litt prisforskjell! Finnes det kort hvor det faktisk IKKE følger med adapter? EDIT: Skriveleif Endret 11. desember 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
gtpassat Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Sandisk går for å være de beste kortene. Hvis du har e-bay konto så er det MYYE billigere der, betalte 160kr for 2gig sandisk inkl frakt og da hadde jeg kortet 6dager etter bestilling. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 @ Dimanche:Aha! Det kan jo forklare litt prisfoskjell! Finnes det kort hvor det faktisk IKKE følger med adapter? 7479551[/snapback] Tror det, men det bør jo stå på komplett sine sider. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Sandisk går for å være de beste kortene.Hvis du har e-bay konto så er det MYYE billigere der, betalte 160kr for 2gig sandisk inkl frakt og da hadde jeg kortet 6dager etter bestilling. 7479575[/snapback] Interessant.. Men er uansett jobben som betaler, så det får bli en gang jeg handler privat. Trenger en "ordentlig" kvittering på denne! Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 @ Dimanche:Aha! Det kan jo forklare litt prisfoskjell! Finnes det kort hvor det faktisk IKKE følger med adapter? 7479551[/snapback] Tror det, men det bør jo stå på komplett sine sider. 7479593[/snapback] Det eneste det står "with adapter" på er ironisk nok det billigste; Corsair til 319 kr! Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Interessant.. Men er uansett jobben som betaler, så det får bli en gang jeg handler privat. Trenger en "ordentlig" kvittering på denne! 7479595[/snapback] Hvis jobben betaler, velg SanDisk hvis det følger med adapter. Endret 12. desember 2006 av Dimanche Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Interessant.. Men er uansett jobben som betaler, så det får bli en gang jeg handler privat. Trenger en "ordentlig" kvittering på denne! 7479595[/snapback] Hvis joben betaler, velg SanDisk hvis det følger med adapter. 7479618[/snapback] Ja, prisen spiller egentlig ingen trille, men er uansett interessert i å høre hva folk mener. Har brent meg på å kjøpe "den dyreste, men ikke nødvendigvis den beste" før.. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Ja, prisen spiller egentlig ingen trille, men er uansett interessert i å høre hva folk mener. Har brent meg på å kjøpe "den dyreste, men ikke nødvendigvis den beste" før.. 7479637[/snapback] Ja, du sier noe der, personlig ville jeg imidlertid ikke nølt med å kjøpe Corsair. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Nei, som sagt tror ikke jeg heller at Corsair er et dårlig kort! De er vel kanskje ikke så kjente når det kommer til denne typen kort, men når jeg skule kjøpe RAM blei jeg rådet på det varmeste til å kjøpe Corsair. Så.. Noen som har testet Corsair kortet? Spiller det ingen trille hvem som har laget kortet tror dere? Mange her foretrekker SanDisk, men personlig har jeg fått for øret at du må kjøpe et kort i Ultra-serien til SanDisk for at det skal skille seg ut nevneverdig fra de andre kortene. Men da skiller deg seg virkelig ut også..! Men der igjen; aner ikke noe om miniSD kortene deres. EDIT: For å være helt ærlig og legge alle kortene på bordet: Har hatt SanDisk SD kort (2GB) og TwinMOS SD kort (1,2,4GB), og har hatt problemer med BEGGE 2GB kortene! Men dette var altså SD, ikke miniSD. De har vært 2GB kort men er bare vist (og fungerer bare som) 1GB kort. 4GB kortet til TwinMOS funerte perfekt som 4GB. Brukt samme kortleser, samme pc, samme kamera.. Men er altså ingen (av leserne til nå ihvertfall) som har hatt problemer med noen av kortene? Spiller hastighet noen rolle, eller setter telefonen grense uansett? Har jo ikke kamera eller no på E61, så trenger jo ikke no racerkort, men vil jo gjerne spille film fra minnekortet uten hakking og greier (om hastigheten faktisk spiller noen rolle der? Aner ikke..) Blir nok Corsair kortet om ingen har store innvendinger. Så er jeg sikke på å få med adapter også. Ser at TwinMOS kortene er 10/8 MB/s read/write. Det bør vel i grunnen holde på telefonen? Det er x66, er vel det tregeste du får om jeg ikke tar helt feil, står ikke noe på Corsair (ikke på hjemmesiden heller).. x150 er 22,5/17 MB/s read/write, og det er vel dødfødt.. Får være grenser. Endret 11. desember 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Neida.. Surr Bjørnar! Det eneste kortet det IKKE står noe om adapter på er TwinMOS kortet. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Ikke kjøp Corsair kort! Ikke kjøp Twinmos kort heller. Hvis du ser litt rundt om på forumet så ser du hvorfor. Selv om de lager bra minne til pc'n lager de ikke det til kameraer og telefoner. Kjøp Sandisk, Lexar eller til nøds Kingston. Dette anbefaler jeg etter noen år i kamerabransjen. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Ikke kjøp Corsair kort! Ikke kjøp Twinmos kort heller. Hvis du ser litt rundt om på forumet så ser du hvorfor. Selv om de lager bra minne til pc'n lager de ikke det til kameraer og telefoner. Kjøp Sandisk, Lexar eller til nøds Kingston. Dette anbefaler jeg etter noen år i kamerabransjen. 7480325[/snapback] DET var på HÅRET mann.. :!: 2 sek unna Corsair kort på komplett der! Så SanDisk er tingen after all? Stor forskjell på Kingston og SanDisk by the way? Prisforskjellen er på 90 kr (390 mot 480). Høy prosentvis forskjell spør du meg, så SanDisk bør ha en del ekstra å by på. Endret 11. desember 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Sandisk og Lexar har noe av de beste minnekortene synes nå jeg. Aldri kræsjet for meg, men rimeligere varianter som TwinMOS og TekQ er ikke like "stabile". Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Vel, jeg har ikke opplevd noe særlig problemer med Sandisk kort. Twinmos, Corsair og div andre merker har jeg opplevd mye problemer med, det til tross for at det finnes flest Sandisk kort der ute. Jeg hadde nok kjøpt Sandisk kortet. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Bruker Sandisk 2gb ULTRA på min N80. Aldri hatt noen problemer Vurderer dog 4gb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå