Silisium_cbv Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg bor da nede hos foreldrene mine og jeg får låne deres trådløse internett tilkobling. Problemet er at jeg bare har trådløs nettverkskort på min laptop og jeg vil gjerne ha nett-tilgang på min stasjonære også. Jeg har prøvd å sette opp en nettverksbro men når jeg gjør dette mister den trådløse tilkoblingen og umulig å få koblet til den igjen før jeg tar den ut av nettverksbroen Jeg googla også og fant ut at jeg kunne gå på egenskaper til trådløs tilkoblingen og Avansert og krysse av for å dele internett tilkoblingen, når jeg gjør dette får jeg opp en feilmelding: "Det oppstod en feil mens deling av internett-tilkobling ble aktivert. Deling av internett-tilkobling kan ikke aktiveres. Det er ellerede kofigurert en LAN-tilkobling med IP-adressen som kreves for automatisk IP-adressering" Trenger hjelp til hvordan jeg kan få nettverkstilgang på min stasjonære pc, takk på forhand Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) hui! Koble datamaskinen til laptopen din, gå inn i nettverstilkoblinger og Merk både Lokal tilkobling og trådløs tilkobling (HOLD CTRL for å merke begge). Så møyreklikker du på en av dem og velger "lag nettverksbro". Vipps så skal du ha nett på begge dine maskiner. Jeg har bruker nettverksbo på min trådløse laptop når jeg skal spille Xbox over xbconnect eller kai. Xboxen er da kobla inn i min laptop (kabel) og laptopen er tilkobla trådløs router. Virker for meg, virker for deg. Jeg har prøvd å sette opp en nettverksbro men når jeg gjør dette mister den trådløse tilkoblingen og umulig å få koblet til den igjen før jeg tar den ut av nettverksbroen oops, beklager så ikke dette. Sånn har skjedd meg meg også, men jeg har alltid fått det til, (uten alltid å vite helt hvordan.) Det må nok noen andre hjelpe med :/ Jeg vil følge med her, kan nok hjelpe meg også Endret 13. desember 2006 av tAno16 Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Er det ikke like greit å dele internett tilkoblingen i steden for å lage en nettverksbro? Da vil jo maskinen din bli som en router. Lenke til kommentar
Silisium_cbv Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 joda men det funker ikke :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå