lasse91 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Faen har muntlig framføring te i morra, og jeg skal snakke om minimum 3 symboler fra hver religion (de 5 store) og jeg veit at i islam er halvmånen og stjrenen et rerligiøst symbol, men finner ikke noe facts på det..? Noen som vet noe... og evt noen andre islamske symbol og facts på det? påforhånd takk for svar Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 symboler eller søyler? tror du mener søyler jeg i og med at symbol er uinteresant. 5 søyler: 1. Trosbekjennelsen (Shahadah): De første ordene muslimske barn får høre av sine foreldre «Det er ingen gud uten Gud, og Muhammed er hans profet» 2. Bønnen (salat): Utført fem ganger daglig vendt mot byen Mekka. 3. Almissen (zakat): Den rituelle avgiften (2,5 % av inntekten etter skatt og faste avgifter er betalt går til fattige og trengende) 4. Fasten (saum): Niende måned hvert år, ramadan 5. Pilegrimsreisen til Mekka (hajj): Pilegrimsferden til byen Mekka, islams religiøse sentrum eller andre religiøse byer (dersom man har råd og helse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå