Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor vs. Tele 2, hva er best..?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter her i Trondheim med Telenor ADSL. Det har jeg hatt ganske lenge nå, men nettet har vært ustabilt i det siste. Så i og med at nettet begynner å bli litt skralt vurderer jeg og bytte til Tele2 siden de har sine egne linjer...

Noen som har erfaring med Tele2, er de stabile? Nextgentel benytter seg vel av Telenor sine linjer ikke sant?

Vil ha seriøse svar med begrunnelser og gode argumenter! =)

På forhånd takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du burde finne ut av er om det er kobberlinjen fra sentralen eller noe annet som er problemet. Har du dårlig signal/støyforhold mot sentralen så sliter du uansett.

Mitt inntrykk er at de tre ISPene du nevner er temmelig like i kvalitet.

Du finner fanboys og hatere av alle ;)

Selv så har jeg NGT og får 18,5Mbit dønn stabilt for 469.-, mens andre her like sikkert kan bekrefte at NGT er helvete på jord...

Lenke til kommentar

besøk canaldigital sine hjemmesider det. Står prisene der, og du kan sjekke om de kan levere på adressen din.

Samme med kapaks, der skriver du inn adressen din. Da vil du få opp linjelengden på kobberlinjen. Er den lang, over 3k, så kan du ikke regne med høy ytelse på kobberlinjen din.

Har registert gjennom forum innlegg i senere tid at folk får mer og mer problemer med linjene sine når isp'ene har oppgradert hastigheten deres (f.eks. fra 2Mbps til 6Mpbs). Dette skyldes sannsynligvis ofte at kobberlinjen deres har en maks ytelse på f.eks. 3 Mbps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...