Gå til innhold

trenger en dreven en her

Anbefalte innlegg

jeg er en noob når det gjelder overklokking så jeg lurte på om hvis jeg setter opp cpu`en min en 1 eller 3 % opp i BIOS ( det er en amd athlon 64 3500) er det da noen grund til å måte sette opp volten eller noe annet?, det enste jeg gjorde var å sette den opp 1% lagret endringene og brukte pc`en normalt. :roll:

venter på svar :!:

Endret av kimarve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det trengs ikke..

Volt setter du opp når det begynner å bli ustabilt og slikt.. Eller du kan sette den til auto :!:

Hva er innstilligene nå?

Nei, 3% overklokk trenger ihvertefall ikke voltmodding :)

7478696[/snapback]

Da snakker vi skjermkort da. Voltmodder ikke cpu.

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

7478696[/snapback]

hvis jeg tar den opp 3% skulle nesten tro at den ikke klarer å dra det med den orginale spenningen med tanke på at det blir mer å drive? :ph34r:

vet jeg er noob... :whistle:

7478746[/snapback]

Det er ikke noe problem..

Min er økt 11 % uten å øke spenninga. Dette kjører jeg for øyeblikket.. klokker mer når jeg føler for det :love:

Lenke til kommentar

7478696[/snapback]

hvis jeg tar den opp 3% skulle nesten tro at den ikke klarer å dra det med den orginale spenningen med tanke på at det blir mer å drive? :ph34r:

7478746[/snapback]

Min er økt 11 % uten å øke spenninga. Dette kjører jeg for øyeblikket.. klokker mer når jeg føler for det :love:

7478800[/snapback]

kuli tenker jeg har den på 3% og lar den være

Lenke til kommentar

Blir vel strengt tatt ikke mer å "dirve" :p

Det du gjør er å øke frkvensen på cpu med noen hertz :p

så på en 2200mhz prosessor er:

1%= 2200/100*1 = 22

2200+22=2222 :p

Men ta å sjekk ut Overkolkkings guiden for nybegynner del 1 les alle 5 så blir det bra vettu.

velkommen inn i en fantastisk verden av overklokking ekstrem kjøling og casemodding :love::ph34r:

:w00t:

Bountyhunter

Edit: denne posten fikk meg faktisk til å sette meg å lese hel guiden en gang til :p husker første gangen jeg leste den å fostod sånn ca halv parten nå er alt som et stykke kake som de sier på engelsk :tease:

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

7478696[/snapback]

7478746[/snapback]

7478800[/snapback]

kuli tenker jeg har den på 3% og lar den være

7478810[/snapback]

Klokk mere. Det er ikke noe å være redd for..

Lenke til kommentar
Nei det trengs ikke..

Volt setter du opp når det begynner å bli ustabilt og slikt.. Eller du kan sette den til auto :!:

Hva er innstilligene nå?

7478696[/snapback]

Da snakker vi skjermkort da. Voltmodder ikke cpu.

7478701[/snapback]

Voltmodding blir nok feil å snakke om her ja, men, en kan voltmodde CPU-en. En voltmodder da riktignok hovedkortet for å kunne øke vCore.

Lenke til kommentar

Har prøvd og "stresse" min nye Opty175, CPU FSB 240, HT Fr. 4X, RAM 293 (Corsair 4400) CPU blir nå 2640MHz på 1.39V

Fikk 3DM06 opp til 5005 fra 4859 uklokka (kun klokka CPU/RAM), HIS X1950 Pro "turbo" skjermkort (uklokka av meg).

Tok en "CPU Burnin" i Sandra og tempen holdt seg under 44 grader :thumbup: vannkjøling med 120mm radiator og blokk på CPU og NB - har "tøyd" min CPU fra 2200MHz til 2640MHz (+440MHz ca 20% opp) - kanskje prøve litt mer for gøy, nytten er sikkert et stort spørsmål - samme var spørsmålet om skifte til AM2 eller C2D. Opteron prosessoren slo forgjengeren med ca. 100% i noen CPU/RAM tester i Sandra, det var uklokka og med kun 200MHz økning på CPU - slapp da med vel 2K opgradering av maskina, ville kosta mer med AM2 /C2D siden hovedkort, RAM og CPU måtte skiftes da...

Mulig overgangen fra enkelkjerne til X2 prosessor gir bedre resultat enn noen MHz økning av frekvensen på CPU på "nyttig arbeid".

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...