roghau Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei. Jeg har Telenor ADSL (brukernavn/passord) Kjøpte meg en Philips SNB6500 Trådløs router, fulgte manualen under instalasjon. Resultat; PC`n min har kontakt med trådløs router (signalstyrke utmerket) Routeren har ikke kontakt med modem. D.v.s den fungerer kun som en switch.? Så nå er modemet koplet til router,PC`n er koplett til router(LAN1) Det lyser i lampene(Lan1,Wireless,modem og power) Internett lyser IKKE. Jeg må fremdeles være koplet opp med kabel,samt bruke Telenor ADSL online med brukernavn og passord for å komme på nett. Er det noen som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Du kan starte med å slå av DHCP-LAN på Philipsrouteren. Da skal det funke som før + at du får trådløs aksess. Hvis du har brukt ras-pppoe software for å koble deg opp mot telenor før (dial up software på PC), så blir fremgangsmåten en annen. Glem dette, leste feil Endret 11. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 jeg tror du må forklare en gang til..... er ikke helt kjent med Philips SNB6500, er det bare trådløs router m/switch eller også xDSL modem ?..... hvis det er bare router, så mest sannsynlig må du legge inn gateway til modemet du bruker, sånn at router vet at den skal koble seg gjennom modemet..... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Beklager jeg leste den første posten litt dårlig. 1. Koble kabel fra Telenormodem til WAN på Philips. 2. Koble Kabel fra PC til Phillips (LANport) 3. Logg deg inn på Philipsrouter med ipadressen som står i manualen (192.168.1.1?) 4. På Internett/WAN velger du PPPoE, [email protected] passord 5. Du kan nå logge på fra PC uten å bruke dial-up (ras) software, så sett riktige tilkoblingsegenskaper Endret 11. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Har hatt samme problem med en slik router. så jeg kjøpte meg en linksys wrt54gs. så det funker som juling nå kjøp deg en slik ja. koster ca 600 kr. Lenke til kommentar
roghau Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Beklager jeg leste den første posten litt dårlig. 1. Koble kabel fra Telenormodem til WAN på Philips. 2. Koble Kabel fra PC til Phillips (LANport) 3. Logg deg inn på Philipsrouter med ipadressen som står i manualen (192.168.1.1?) 4. På Internett/WAN velger du PPPoE, [email protected] passord 5. Du kan nå logge på fra PC uten å bruke dial-up (ras) software, så sett riktige tilkoblingsegenskaper 7479005[/snapback] TAKK SKAL DU HA. Det hjalp mye når du skrev at jeg skulle HELE brukernavnet (inkl. @online.no) Jeg (mitt brødhode) har bare brukt brukernavn uten (online.no) og det skjønner jeg jo nå at absolutt ikke fungerer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Du er ikke den første som går i den fella Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå