Gå til innhold

17V mellom meg og kabinettet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har nok jordfeil i PSU'en din, vist du har peiling eller kjenner nokon som har peiling kan du prøva å fiksa den.

Du bør alltid jorda dataen din.

7478557[/snapback]

Den er jo 3 mnd gammel. Holder det ikke å jorde PC'n? Skjøteledning er tungvint. Hva burde jeg se etter i PSU'n? Løse ledninger? Brente kondesatorer og magisk røyk?

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er jordfeil i PSU. Grunnen til at han måler 190V er AC er nok det at alle PSU er har kondensatorer mellom fasene og jord. MEn når han ikke har jordet PCen så vil det bli en (gjerne stor) spenning mellom der, men ikke noe særlig strøm da kondensatorene er såpass små slik at folk ikke blir drept av å ikke jorde PCen.

Det er også samme årsak til at han måler spenninge mellom seg selv og PC. Når du står på gulvet er du til en viss grad jordet.

Lenke til kommentar
Jordfeil ja... dette skal være garantisak, er du uheldig så sier de at det er "huset" sin feil... ikke bra... men hva mener du med "kanskje jeg burde jorde kabinettet"? det skal være jorda fra før av hvis du ikke har noe "mongo" opplegg da...

7478670[/snapback]

Er ikke jorda kontakter i huset andre steder en på kjøkkenet og badet.

Lenke til kommentar
Du kan installera ein ny jorda kontakt, det ligg som regel jordleidning fram til kontaktane sjølv om kontaktane ikkje er jorda. Du kan kjøpa ein jorda kontakt på f.eks Biltema.

7478724[/snapback]

God idè, skal ta en titt i morgen. Kan dette ha noen bivirkning på selve PC'n?

Lenke til kommentar
Da hadde jeg ringt elektrikkern å fått han til å sette opp det... er ganske viktig med jord ;) koster endel sikkert men garantert værdt det ;)

7478730[/snapback]

Ikke mitt hus, bare leier. Og HI er ikke interessert i å orden opp i noe. Har en jordfeilsbryter, og den slår ikke ut da jeg jorder kabinettet. Bryteren fungerer, har testet den før :- )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...