Gå til innhold

Windows XP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er ein erfaren Windows-brukar, og må sei at eg syns WinXP er noko av det beste som har komt ut av MS på veldig lang tid! Det er definitivt det beste OSet som er/kommer til å bli tilgjengelig, og er stort sett like stabil som Win2K. Kanskje ikkje det som har best støtte for spilling enda, så om dette er noko du vil benytta deg av, så bør du kanskje tenka deg om. Eg er nødt til å kjøra Win98 ved sidan av til å spela spel i. Ellers er XP veldig stabilt, spesielt om du skal pressa systemet til det yterste, og det er veldig greit å programmera i. :wink: (Snakker på erfarig fra WinXP Pro)

Lenke til kommentar

XP, ja..

Snadder, det beste hittil fra M$.

Har prøvd WinXP RC1 nå i 2 uker og er veldig fornøyd, for første gang lurer jeg på å kvitte meg med Win98 partisjonen min. Har brukt en del 2000, men der virket ikke alle spilla så godt. Operation Flashpoint gikk jo 2 ganger så bra i XP som i 98. Dessuten har de lagt inn en del snadder funksjoner som f.eks:

[*] firewall for både nettverk og internett

[*] automatisk blokking av unødvendige cockies

[*] en gjennopprettings funksjon for systemet (visst du eksempelvis instalerer en dårlig driver, så kan du skru tilbake systemet ditt til rett før du installerte den)

Og dette er bare det jeg har funnet ut etter 14 dager, der er sikkert annet snadder også som ligger skjult.

Men for å ta en oppsummering: Anbefales på det sterkeste. :smile:

Lenke til kommentar

Hmm

Har XP final på en test maskin, har ikke våget å rulle det ut på de andre PCene mine. Jeg er usikker på hvordan XP arter seg på en AMD basert PC:

AMD 1.333

512 MB RAM

Geforce 3 Gainward

MSi Kt7 Turbo

Det er spesielt Via drivere jeg lurer på.

Ellers må jeg si at erfaringene mine fra test PC-en er veldig bra. Programmer må oppdateres dog, Firewall og antivirus kødda voldsomt, men funker fint etter patching.

Lenke til kommentar

Jeg synes XP er teit. for det første stjeler det alt for mye system ressurser, og for det andre har microsoft gjort det så brukervennelig at en erfaren windows bruker ikke har sjangs. Det er ikke oversiktlig i det hele tatt!

Det eneste jeg liker ved det er at det er stabilt, og at man kan gjøre om utseendet på den.

ps. det derre remote desktop greiene og innloggingsgreiene for diverse brukere er oppskrytt.

Holder meg til win2k

Lenke til kommentar

Liker utseendet, mere brukervennlig, stabiliteten, systemgjenopprettinga, og at det er enkelt for flere å bruke samme maskin feks. en familie.

Har XP-Pro 2002

Brukte mange timer for å få systemet stabilt, uten hakking i lyd, mus, diskhastighet osv...

Er positivt overrasket, spesielt med tanke på at dette operativsystemet ikke offisielt er tilgjengelig enda :wink:

Mvh

Stein-O

Lenke til kommentar
Quote:

On 2001-09-23 14:43, faumachine skrev:

Hei!

Jeg har nettopp installert winXP pro.

Jeg har litt problemer med å finne en del nett sider, som feks.

Kan noen hjelpe meg, jeg er logget på internett via TCP/IP og har husket å sette MaxMTU, DNS, Gateway og IPadresse. Hva kan det være?

Ellers er jeg konge fornøyd med lyd, grafikk osv...

Mvh

Sandmannen

Dette kan skyldes at siden ikke har støtte for internett explorer6 enda, det har vert flere nettbanker som har hatt dette problemet (bl.a. postbanken)

Lenke til kommentar

Jupp, hvis man først skal bruke M$, så kan man like godt bruke WinXP. WinXp Pro vil jeg anbefale de som har maskin god nok, med det mener jeg alle som har x86 maskiner fra 600Mhz og minimum 256Mb ram. Den krever ikke noe særlig mer en Win2K, annet en en del mer HD plass da!

AMD fungerer veldig bra!

Husk, M$ er fremdeles M$!!

[ Denne Melding var redigert av: Nicroman på 2001-09-25 10:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-09-23 14:43, faumachine skrev:

Hei!

Jeg har nettopp installert winXP pro.

Jeg har litt problemer med å finne en del nett sider, som feks.

Kan noen hjelpe meg, jeg er logget på internett via TCP/IP og har husket å sette MaxMTU, DNS, Gateway og IPadresse. Hva kan det være?

Ellers er jeg konge fornøyd med lyd, grafikk osv...

Mvh

Sandmannen

Dette har vel med at MS har fjernet java støtten(!!!) i IE6 som følger med XP. Dette kan vel trygt trekkes frem som en negativ ting med XP. Kommer vel av at MS er sure på Sun og forsøker å bane vei for deres nye C# språk. Dette kan enkelt løses ved å laste ned Microsofts Virtual Machine fra nettidene til ms. En vel så grei løsning er kanskje å laste ned Opera.

Lenke til kommentar

det er jo bare å laste ned java pluginen fra sun det så har du java støtte igjen...dersom du går inn på sun sine java sider så får du spørsmål om å laste ned java plugin(enten fra ms eller sun) og da er det bare å svare ja.....og vente til den er ferdig instalert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...