Flakkmeister Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Hei! Jeg har en AMD 900MHz som ligger på 35 grader idle, men når jeg spiller og lingnende kan den være oppe i 65 grader!!! Jeg har påsmørt kjølepasta og bruker GlobalWin WBK38 kjøler og VIA Hardware Monitor. Hva er problemet? Lenke til kommentar
jerv Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Du har sikkert slurvet når du monterte ribba. 1. Rens cpu og ribbe med løsemiddel (helst isopropanol, kondensfjerner er helt kurant). Planslip eventuelt ribba, og rens den etterpå. 2. Bruk riktig mengde kjølepasta. (Det er lurt å bruke sølvbasert kjølepasta s.s arctic silver). Kjølepastaen bør påføres med noe rent, helst ikke en fettete finger. Et tynt, svakt gjennomsynlig lag pasta skal ligge jevnt fordelt over cpu. Montér så ribba. Med den ribba og riktig monering, (og om 900mhz er originalinnstilling på cpu), så vil jeg tippe at du får prosessoren din over 1.1 ghz uten at den blir for varm. (for varm = 50-55C) mvh Espen Thøring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå