Gjest Slettet+142 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 hey.. har undersøkt pc'n min for å se hvor lett jeg kan få tak i mitt eget passord.. fant ut at det var enormt lett å cracke ved hjelp av programmet "CA** & A**L" så jeg lurer på hva "LSA Secrets" er, hvordan man aksesserer det, hva "Default Password" innenfor dette området er, og hvordan man endrer verdien av "Default Password" grunnen til dette er at det passorder jeg bruker overalt er satt til Default Password Takk for hjelp Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Sikker på det ikke er LM hash du mener? Windows lagrer nemlig passord kryptert i en eller to filer. For å unngå dette lager du ett passord på 15 tegn eller mer. Da finnes det ingen LM hash å cracke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Sikker på det ikke er LM hash du mener? nei.. det er en egen fane for LSA Secrets i programmet jeg nesten nevnte i første innlegg Windows lagrer nemlig passord kryptert i en eller to filer. For å unngå dette lager du ett passord på 15 tegn eller mer. Da finnes det ingen LM hash å cracke 7498715[/snapback] når det er mer enn 15 tegn blir det til NTLM hash mener jeg... noen som har bedre forslag? fant noen linker som dere kan se på.. jeg vet ikke om LSA er det jeg har funnet her Token (Windows NT architecture) Local Security Authority Subsystem Service og enda bedre er kanskje dette? Lsa Endret 14. desember 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Skumle saker dette her. Har generert et nytt 16 siffers passord nå og sitter og dekrypterer filene mine. Helvetes vanskelig å huske sikre 16 siffrede passord. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ett godt sikkert passord kan være en setning.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 ja det kan det sikekrt bruker man ordlister i forsøk på å få tak i passord, søker den etter om passordet er et av ordende skilt med mellomrom / ny linje.. så det kan nok være trygt. enda bedre er vel en setning med dot'er istedenfor mellomrom. men jeg har enda ikke fått svaret mitt Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Sjekk denne linken her Lenke til kommentar
roac Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Sjekk denne linken her 7514906[/snapback] Som er treff nr 1 på Google Kan du fatte at folk skriker ut om at andre ikke hjelper og gir svar når det ligger rett foran nesa på dem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 og hva søkte du på? jeg har jo søkt på "LSA" og "LSA Microsoft" uttallige ganger... Lenke til kommentar
roac Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 og hva søkte du på?jeg har jo søkt på "LSA" og "LSA Microsoft" uttallige ganger... 7517079[/snapback] Hallo, du lurer på hva LSA Secrets er men gidder ikke søke på det, men bare på deler av ordet og andre ord? Sjekk google når du søker for LSA Secrets. Dette ble bare for dumt, sorry. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) der er jeg enig. bare meg som er dum. herregud. har ikke tenkt på det før du sa det nå. hvordan kan jeg spørre hva LSA Secrets, men kun søke på andre ord? fyyy faaaee* jeg som skal si sorry. jeg sier heller takk til deg roac og SpACemaN uansett. Endret 16. desember 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) men.. nå har jeg vært dobbelt dum. hvis noen leser i min første post, så spør jeg faktisk om hva Default Password er, og hvordan man slipper at passordet mitt lagres der ? For å bevise mitt søk for å bevise at jeg har lest for også å bevise at jeg har lest edit: ...og denne skjønte jeg ikke mye av Endret 17. desember 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
roac Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Når du åpner for fildeling kan du enten kreve brukernavn og passord, eller kun et kjent passord. Default Password er passordet som brukes i siste tilfelle. Hvor du setter dette opp er jeg ikke helt sikker på, siden jeg aldri bruker det selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 hmm.. jeg har kun en skriver på nett, og så lagrer den passordet mitt litt irriterende når jeg er på LAN. folk kan jo like godt bare gå bort til pc'n min mens jeg sover og så bare pang... men det kan de jo gjøre uansett, men uten DefaultPassword må de vel cracke. det tar jo litt id takk for svar isåfall. håper jeg finner litt mer ut, nå som jeg vet at det har mer om nettverk enn LSA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå