Jihadinmymind Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei, noen som vet om image reziser finnes for windows vista? Trenger det samme programmet eller et liknende program som kan hjelpe meg å minske størrelsen på flere bidler enkelt og greit... Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Flyttet tråden din hit da det er bilder du ønsker å redigerer/endre på. Du kan jo sjekke denne inntil det kommer andre tips: http://www.vista-files.org/programs/mikhai...ge-resizer.html Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Takk for hjelp, programmet fungerer, men ikke like bra eller enkelt som gamle image reziser som var en slags addon til win xp... får vel bare bruke det til det blir releaset for vista, synes likevel det er dårlig at programmet ikke føler med automatisk... Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Ok... oppdaget et problem nå, selv om jeg reziser bildene tar de ikke mindre plass, da hjelper ikke programmet meg stort... Noen som vet hvordan jeg kan få bildene til å ta mindre plass?? Takker... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ok... oppdaget et problem nå, selv om jeg reziser bildene tar de ikke mindre plass, da hjelper ikke programmet meg stort... Noen som vet hvordan jeg kan få bildene til å ta mindre plass?? Takker... 7483282[/snapback] lagre som png eller jpg Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Ok... oppdaget et problem nå, selv om jeg reziser bildene tar de ikke mindre plass, da hjelper ikke programmet meg stort... Noen som vet hvordan jeg kan få bildene til å ta mindre plass?? Takker... 7483282[/snapback] lagre som png eller jpg 7483316[/snapback] Bildene er jpg og tar ca 1mb per stykk... når jeg reziset dem med image reziser til win xp ble feks 100 bilder som før var 1mb per stykk, nå totalt 7mb med 800*600 størrelse... Dvs, oppløsningen går ned, men ikke plassen... Da fungerer det ikke å sende feks 100festbilder til 25 mennesker på¨mailinglisten.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Prøv med FastStone Image Resizer i staden, der har du meir kontroll over komprimeringa. Legg til alle filene eller mappene med bilder du skal endre. Nede til høgre kan du ved å trykke Settings ved sida av boksen der ein vel format (bruk JPEG) endre på graden av komprimering. Skal du resize, bruk Advanced settings. P.S. Det er ikkje lov med i signaturen, so den bør du fjerne. Endret 12. desember 2006 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå