Gå til innhold

2. Western Disken som døde, Garanti problem

Xvani

Anbefalte innlegg

For en stund siden (da jeg fikk ny PC) røyk min WD 800BB disk.

Har nå fått en ny WD disk på garanti. Etter ca 1,5timers bruk røyk denne også.

Nå har jeg funnet ut hvorfor den røyk.

Da jeg skulle flytte data fra den gamle Quantum disken over på den ny-formatterte WD disken nektet PC å starte opp. Ikke fant BIOS diskene heller. (satte WD som master og Quantum som slave)

Når jeg tenker tilbake er jeg 90% sikker på at det var slik den røyk forrige gang også...

Er det noe jeg gjør galt? Kan ikke skjønne hva.. Men flaut er det å spørre om ENDA en disk fra webshop!

Jeg har et MSI KT3 Ultra 2 hk... TAKK FOR SVAR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikker på den er ødelagt da?

min western digital er dte faktisk feil bilde av jumpersettingene på harddisken... klundra noen sinnsykt med den, satte jeg den som master fant ikke maskina hd'n i hele tatt, men jeg flytta på jumperen og den virker fint nå, sikker på det ikke er samme problemet hos deg da?

Lenke til kommentar

Nei, disken fungerte helt fint før jeg satte i disk nr. 2, og ingenting fungerer nå. (samme jumper settings)

Jeg har testet alle jumpersettings inkludert CS og uten jumper i det hele tatt (som jo er master)

Det er nok ikke et jumper problem i og med at jeg fikk det til først men ikke etterpå. Disken spinner nå ikke opp i det hele tatt.

tips om råd

Synes dere jeg burde ta dette opp med den aktuelle webshop eller bare be om ny disk? Kan tape 1000kr her..

Lenke til kommentar

som sagt starter den ikke. Jeg har allerede slått fast at den er død :smile: Kanskje jeg formulerte meg litt rart?

1. Er dette en kjent feil? Har jeg som forbruker gjort noe galt? (ifølge noen, nei, så dette er vel til dels svart på)

2. Synes dere jeg burde ta dette opp med den aktuelle webshop eller bare be om ny disk? Husk at dette er det andre garantikravet på 2 uker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...