Gå til innhold

VG Nett kårer årets beste spill

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tvilte ikkje eit sekund på det der. Har spelt 40 timer Zelda allereie og det er bare heilt villt fantastisk. Er det noko eg skal klage på så er det mangel på Multi Player :p

7478470[/snapback]

Legges det på hylla når du er ferdig eller vil du spille det flere ganger?

7478543[/snapback]

For det første vil det nok det, men eg vil nok spele igjennom ein gong i framtida for å mimre ;)

Lenke til kommentar
Prøvde Zelda så viidt i går... og det virker som et fantastisk spill.... Men.... Jeg er mer skuffet enn jeg hadde trodde over at de har kuttet ut kamerakontrollen og grafikkstilen fra Wind Waker. Kanskje jeg blir vant til det etterhvert, og det nye siktesystemet var jo at digert hakk over forrige... men likevel. :(

7478902[/snapback]

Kamera kontrollen er intakt på gamecube versjonen (som eg skal ha) :w00t:

Couple other differences...

-GameCube version has a fully free-roaming camera like seen in Wind Waker, thanks to the C-stick.

-GameCube version has two item slots, whereas Wii Twilight Princess has four.

-Shooting arrows and such in the GameCube version is done from the first-person perspective, whereas it's third-person in Wii Twilight Princess

Gamecube was what the game was designed for, they only put it on Wii because fans wouldn't stop b**ing. Then they saw that the only way to make the game work was to flip it. And no free camera in Wii? whats up with that?

Allså derfor lagde dei wii versjonen speilvent for å tilpasse spelet til wii kontrollen

(En liten detalj jeg har glemt å ta med i beregningen er at jeg plutselig må bruke høyre tommel til analogstikken. Er venstrehendt, men har spillt så mye Super Monkey Ball at jeg har den perfekte Super-Monkey-tommel. Men nå må jeg lære opp min ubrukelige høyrehånd til å styre analogstikken, og det er uvant. Kommer sikkert til å kunne overse mine problemer med kamera når høyretommelen min er bedre trent opp).

7479128[/snapback]

du får trøste deg med at [Australian research suggests that left-handers might be a bit better at games than their right-handed counterparts http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=70862

På gamecuba versjonen styrer du zelda med venstre analog stikka, alltso på gamlemåten.

mer om temaet http://boards.ign.com/legend_of_zelda/b5188/132872924/p1/?15

Endret av mago
Lenke til kommentar
Kamera kontrollen er intakt på gamecube versjonen (som eg skal ha)  :w00t:

Couple other differences...

-GameCube version has a fully free-roaming camera like seen in Wind Waker, thanks to the C-stick.

-GameCube version has two item slots, whereas Wii Twilight Princess has four.

-Shooting arrows and such in the GameCube version is done from the first-person perspective, whereas it's third-person in Wii Twilight Princess

Gamecube was what the game was designed for, they only put it on Wii because fans wouldn't stop b**ing. Then they saw that the only way to make the game work was to flip it. And no free camera in Wii? whats up with that?

Allså derfor lagde dei wii versjonen speilvent for å tilpasse spelet til wii kontrollen

7479928[/snapback]

Kamerakontroll var med i E3versjonen, men ble nok tatt vekk for å få inn fektingen med Wiikontrollen. Tror ikke fansen var dem som fikk Nintendo til å lage en Wiiversjon, det var nok heller at Miyamoto ble overbevist om at de kunne bevise at Wiikontrollen funket til tradisjonelle spill med å oversette spillet til Wiikontroll, noe som nok var en god ide(Les Iwata Asks om Zelda). Fansen klagde over mangel på Wiimote-fekting i E3versjonen, så der kan det derimot være fansen som har klagd seg fra til besluttningen.

Kan godt hende at jeg kjøper begge versjoner av spillet. Er ikke sikker ennå. Kommer vel ann på økonomien.

Lenke til kommentar

Som andre her inne, har eg bare skrapet i overlaten på Zelda med mine 10 timer+. Eg er utrolig glad de er kvitt WW stilen, som eg kjøpte her for noen uker siden, men gjikk over til å spille OOT faktisk.

Men det spørst om eg har noen klar vinner, Shadow of The Colossus sitter jo igjen som noe av det mest fantastiske eg har hatt æren av å eie. Og Gears Of War er jo rein salighet det også. Men om godsakene i TP fortsetter i samme baner slik de har gjort no...er de neste ukene reddet for å si det sånn. Makan til herlig spill.

Lenke til kommentar
Som andre her inne, har eg bare skrapet i overlaten på Zelda med mine 10 timer+. Eg er utrolig glad de er kvitt WW stilen, som eg kjøpte her for noen uker siden, men gjikk over til å spille OOT faktisk.

Men det spørst om eg har noen klar vinner, Shadow of The Colossus sitter jo igjen som noe av det mest fantastiske eg har hatt æren av å eie. Og Gears Of War er jo rein salighet det også. Men om godsakene i TP fortsetter i samme baner slik de har gjort no...er de neste ukene reddet for å si det sånn. Makan til herlig spill.

7480434[/snapback]

Jeg har vel spillet vel 25-30 timer, og jeg er bare ferdig med de 2 første dungeons og setter snart i gang med den "siste" for nå. Og spillet har bare gått en vei, rett opp, i mine øyne. Jo mere jeg utforsker, jo mere dukker opp som jeg må utforske, og når jeg har utforsket det, så dukker det jammen ta opp enda mer som må utforskes. Er så masse å se på, utforske og bryne seg på at det er sykt.

Lenke til kommentar
(En liten detalj jeg har glemt å ta med i beregningen er at jeg plutselig må bruke høyre tommel til analogstikken. Er venstrehendt, men har spillt så mye Super Monkey Ball at jeg har den perfekte Super-Monkey-tommel. Men nå må jeg lære opp min ubrukelige høyrehånd til å styre analogstikken, og det er uvant. Kommer sikkert til å kunne overse mine problemer med kamera når høyretommelen min er bedre trent opp).

7479128[/snapback]

Z knappen har du jo på nunchucken, den kan du jo velge om du vil ha i venstre eller høyre hånden, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Joda, men for oss venstrehendte vil det alltid være mer naturlig å bruke venstrehånden til det som krever presisjon, og dermed blir det vanskelig å unngå at venstrehånda tar seg av remoten.

7481564[/snapback]

Akkurat. Og det er ett stort tap for en som har brukt lang tid på å oppøve Super Monkey tommel. Selvom det skal innrømmes at det uansett var litt ute av trening.

Lenke til kommentar

Der er jeg enige med Rune Fjeld. Zelda årets spill var som fortjent :cool:

Men Gears Of War etter min mening ligger litt bak men ikke mye

Dem to andre spilla vil jeg ikke prøve, passer ikke min spillestil :whistle:

Det er bra dem tok vekk Wind Waker stilen, jeg likte det ikke og det med du skulle samle himla mye rupies til dem karta :thumbdown:. Jeg hadde bare funnet den moneybag bare kan holde 200rupies oppi :blush:

Lenke til kommentar

Zelda: TP starter tregt, men tar seg virkelig opp på Oot niva rimelig kjapt! :D Elsker spillet :love: IKKE skuffet.

Verdict: Årets spill, så absolutt.

Edit: Tingen med zelda for meg er at det er spill som jeg ikke legger bort før jeg har gjennomført de nærmere 100%, mens GeoW som er et _veldig_ godt spill det også, har

jeg ikke orket å gjennomføre.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Har ikke spilt mer enn en 3 timer enda, så har jo såvidt kommet meg ut av første Twilight område, men spillet har for min del gjennoplivet gleden av å spille etter 2 år med World of Warcraft ( ikke for å rakke ned på WoW men faen det er litt repetivt?).

Om det er årets spill kan jeg ikke dømme da jeg ikke har prøvd Gears Of War som jeg nesten får tårer i øynene av å se på reklamen av, ere noen som vil selge en xbox med GoW billig så PM-meg så kjøper jeg så fort jeg er ferdig med Zelda i Jula.

Lenke til kommentar
snodig at gamespot bare gir det 8.8 da siden det er så jævla bra.

gamespot skal alltid leke så tøffe og gi dårligere grades enn alle andre.

Forresten om du går til gamerankings.com ser du at ut av 64 anmeldelser snitter zelda på 95% av 100. Noe som ikke kan sies å være så veldig dårlig.

Zelda er vanvittig bra, for min del knuser dette OoT, og kan til og med måle seg med gode gamle klassiker Zelda 3 - A link to the past fra SNES ( som etter min mening uten tvil er det beste zelda spillet).

Har ikke prøvd gears of war som kanskje var den største utfordreren i år og det kan vel være veldig vanskelig å sette to så forskjellige spill opp mot hverandre.

Personlig er jeg imponert over at de kåret zelda. Det viser at det finnes annet enn kun grafikkhorer selv i dag.. det er meget gledelig :)

Grafikk er fint det, men det er kun en av faktorene som utgjør et spill.. Og zelda er jo uansett ikke noe stygt spill å se på :p

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...