Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

5216/726 inn på Netopia 3351 men ikke til maskinen

Anbefalte innlegg

Haddde 3500/600 fra ngt. Den 19.11 fikk jeg mail om at hastigheten skulle settes opp til 4200/600 før jul. For 2 dager siden når jeg startet surfometeret på www.digi.no hadde jeg bare litt over 2mbit/s...og slik er det fortsatt.

Ringte ngt kundeservice og han sa jeg hadde over 5 mbit inn på ruteren. Når jeg logger inn på ruteren og ser under Quick View/Current Wan Connection Status/Rate står det 5216/736...antar det er hastigheten levert til ruteren da.

Har koblet en HUB etter ruteren og han på kundeservice ba meg koble maskinen direkte til ruter og påstod jeg ville få maks hastighet da men det skjer ikke ikke.

Har prøvd å koble til begge nettverkskortene på hovedkortet men får samme hastighet på surfometeret uansett hvilken jeg bruker. Hovedkortet er en ASUS A7N8X Deluxe.

Noen som vet om jeg kan sjekke hastigheten på datatrafikken inn på disse nettverkskortene eller har andre fornuftige ting å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg opplever det samme. Fikk linjen oppgradert for et par dager siden til 4200/600, men når jeg måler den nå har jeg bare 1100-1200 ned.

Snakket akkurat med NGT og han målte over 5000 inn til routeren. Han sa jeg hadde en gammel router (Netopia 4542), så han skulle sende en ny i posten.

Men jeg kan egentlig ikke skjønne at det er årsaken. Det virker litt rart. Men jeg får bare vente å se hva en ny router gjør med hastigheten.

Kanskje det er noe annet med nettet her i Bærum ?

Christian

Lenke til kommentar

Ringte kundeservice igjen men fikk ikke så mye fornuftig ut av han. Han ba meg kjøre ftp testen dem har for å sjekke hastigheta. Var den dårlig skulle jeg tilbake. Ringer vel igjen i morgen da.

Bazze: Hadde vært fint om du kan kunne fortelle hvordan det gikk med ny ruter...enten her eller via pm.

Lenke til kommentar

Han fra kundeservice ringte meg i dag og sa han hadde fått en seniortekniker til å se på saken. Teknikeren konkluderte med at linja mi ikke tålte så høye hastigheter og det førte til mye pakketap. Hans forslag var at jeg skulle gå ned en hastighetsklasse, dvs. fra 4200/600 som jeg har nå til 3200/450...synes hastigheten ut er litt i minsta laget.

Det vil vel si at hvis ikke nextgentel klarer å levere 4 mbit pga, dårlig linje inn til leiligheten så klarer vel ikke andre selskaper det heller :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...