Richard_87 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei. Jeg har et lian li støydempet kabinett fra microplex hvor 2 stk mist vifter var montert fra før. I dag gikk jeg over alle vifter for å høre hva jeg burde bytte ut for å få et mer stille system. Da oppdaga jeg noe rart, som jeg mistenker burde vært annerledes. På baksiden av kabinettet (under strømforsyning) sitter den ene mist viften. Den blåser innover i kabinnetet mot cpu. Cpu viften står ca 10 cm i fra og blåser mot den, altså mot baksiden av kabinettet. Burde ikke mist viften også blåst ut av kabinettet? Den andre mist viften står i nede i front. Den blåser mot fronten, og det skjønner jeg i hvert fall ikke hvorfor. Det er nemlig rett i "veggen", for det er ikke noe hull i kabinettet foran. Skulle ikke denne gått andre vei mot harddisk og blåst innover i kabinettet? Håper ikke dette er dumme spørsmål, men hvis det viser seg at mistanken min er rett så kanskje jeg får litt lavere temperaturer i kabinettet, noe jeg trenger. Takk Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 begge viftene skulle vel blåst mot bakenden av kabinettet... men er du helt sikker på veien de blåser? er ofte en pil på de som viser veien de blåser så hvis du sjkekker det en gang til så du er helt sikker. Jeg ville i alle fall satt viftene til å blåse mot baksiden av kabinetet da vil de jo jobbe sammen med cpu og støm foskyningen... Hadde vært kjejk med en link til kabinettet da -Bountyhunter Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Ok, får dobbeltsjekke etterpå. Er fra microplex, men er jo egentlig samme hvilket kabinett det er. Støydempa lian li. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå