Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

The chipboard dream - trekabinett fra bunnen av!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener de runde i front.

8639110[/snapback]

Bare i tilfelle du ikke så oppdateringen av posten på forrige side:

Hmm. Hvilke hull mener du? Dersom du mener de under, var det to forskjellige brytere; en på 12 mm og en på 19/20 mm.

ENDRET: Du mente de i front, ja. Der målte jeg med skyvelær og tegnet opp med passer. Om jeg husker riktig var det omtrent 20 mm, men det sjekker du med skyvelæret :) Deretter borret jeg hull på 10 mm (det største boret jeg hadde) og tok overfresen på resten :)

8639077[/snapback]

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vil bare beklage at det er veldig lenge siden sist update. Har ikke hatt så mye tid, og det er noe jeg trenger litt hjelp til, og den som skal hjelpe har det også ganske travelt. Håper jeg kommer med en plexioppdatering snart.

Ellers er jo PC-en oppe og kjører, noe den har gjort en lang stund nå, så om noen vil ha noen bilder av det, så kan dere jo si ifra :)

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Yes, det er vel egentlig det neste som står på planen :)

Syns du jeg skal gravere noe inn i den? Isåfall; kan man bruke en treoverfres til det? Om det gir et greit resultat, må det jo være det enkleste. Har ikke tilgang på dremel ...

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Den jeg har er nok litt for stor til detaljer, men burde funke til tegn osv. Den minste jeg fant på biltema far 6 mm.

Dersom jeg skal ha veldig tynne streker, kan jeg vel bruke er av de jerna som er tilnærmet halvkuleformet og bare sette det veldig lite ned i plexi-plata?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Godt at det fortsatt er liv i det og prosjektet dit, det begynner å bli temmelig tamt i arbeidsloggdelen av forumet.

8912750[/snapback]

Sommeren er ikke årstiden for PC-mekking, dessverre...

Yes, det er vel egentlig det neste som står på planen :)

Syns du jeg skal gravere noe inn i den? Isåfall; kan man bruke en treoverfres til det? Om det gir et greit resultat, må det jo være det enkleste. Har ikke tilgang på dremel ...

Goscinny ;)

8912841[/snapback]

Det burde jo gå, men pass på å ikke legge den rett på plexiplata så det blir riper. Blir jo også varmt av fresinga, så vet ikke hvordan plasten takler det, kan hende det blir stygt hvis plasten smelter. :hmm:

Lenke til kommentar

veldig nice! Jeg skal sette meg å se på min zalman viftestyring og se om jeg finner en plass å lodde inn en bryter sånn at man kan slå av lysene, jeg syns de er veldig plagsomme om du har pcen i samme rom som deg og du skal ha den på om natta! har selv LEDS som jeg kobla på den siste bryteren på viftestyringa.

send på meg en PM om det høres intresant ut å få til å slå av og på LEDs A :)

Lenke til kommentar

IAG:

Beholder beskyttelsesplasten på plexiplata på lengst mulig for å unngå riper. Det med temperatur er noe å tenke på, ja. Smeltet plexi blir neppe pent. Det har du kanskje bittegrann erfaring med? :p

Weebl:

Har tenkt på noe av det samme, Weebl. De er irriterende, særlig på vifter som trekker lite strøm og av den grunn blinker med høyere frekvens. Si ifra om du finner ut av noe som kan få av lysa. Ellers har jeg tenkt på å prøve å legge en plecibit over lysene. Om det ser greit ut, kan jeg pusse på den, slik at det ikke blinker så sterkt. Må nesten lage det for å se om det er aktuelt eller ikke.

Skolen er over, men det betyr ikke nødvendigvis mye mer ledig tid. Oppkjøring til billappen nærmer seg, og jeg har dessverre (?) også en jobb. Though kommer jo pengene godt med, da :p

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Har selv drevet å frest mye på plexi med metallfres. Uten kjøling så smelter plexien og fester seg på fresebiten.

Freste på en 15mm plexiplate hvor dette skjdedde, at det var noen sekunder hvir plexien ikke fikk kjøling. Da knakk hele plata. Men dette var med en metallfres med mating.

Har også knukket en 20mm plate når samme ting skjedde da jeg skulle borre et 4mm hull.

Men er du forsiktig og ikke tar store kut og freser langsomt, samt du har kjøling så burde det gå veldig bra.

Lenke til kommentar
veldig nice! Jeg skal sette meg å se på min zalman viftestyring og se om jeg finner en plass å lodde inn en bryter sånn at man kan slå av lysene, jeg syns de er veldig plagsomme om du har pcen i samme rom som deg og du skal ha den på om natta! har selv LEDS som jeg kobla på den siste bryteren på viftestyringa.

send på meg en PM om det høres intresant ut å få til å slå av og på LEDs A :)

8917179[/snapback]

Vurderer å prøve på det selv. Mulig jeg kommer til å fikse på viftene og lage en bryter for å skru av lyset i dem, kan jo gjøre det i samme slengen.

Det med temperatur er noe å tenke på, ja. Smeltet plexi blir neppe pent. Det har du kanskje bittegrann erfaring med? :p

8917740[/snapback]

Stemmer. :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...