Gå til innhold

Trenger tips ang. bytte av kjølevifter i Projector

pirium

Anbefalte innlegg

Jeg har en PJ som bråker altfor mye. Driver å bygger husjbox, men tenkte å kanskje gjøre noe med kilden til støyen også, nemlig viftene. Innsug er ei DC koala III, 92x92x32mm, 53cfm, 39db,3200rpm(!). Utblåsvifta finnes det ingen data på, størrelsen er 92x92x25mm.

Med litt modifisering av kabinettet har jeg mulighet til å montere 120mm vifter på både inn og utblås, men "hullet" til utblås er ikke mulig å gjøre større enn ca 100x100mm, så det er kanskje lurest å holde seg til ei 92x92mm vifte bak, jeg mener å tro at ei 120mm vifte vil få økt turtall og dermed støynivå av å være montert på et hull som er "for lite".?

Problemet er at jeg ikke vet hvor mye luft jeg MÅ ha gjennom PJ, så jeg tør ikke å gå mye ned på luftmengde. Det mest ideelle hadde kanskje vært å hatt ei 120mm vifte til å blåse luft inn, også ei sterk 92mm med innebygd temp.styring (mener å ha sett at det finnes?) på utsug. Av naturlige grunner har jeg ikke mulighet til å ha "ordentlig" temp.styring i PJ.

Noen som har tips til løsning, og vifter jeg kan bruke, uten at det blir altfor dyrt?

Dette er de viftene jeg ser på med størst øyne akkurat nå; http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...L12&mcat=15s351

Endret av pirium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...