Gå til innhold

Nytt kabinett for vannkjølning.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radiator,pumpe og vanntank, pluss muligens en kjøleblookk for CPU er vist som link på første post.. Da dette følger med kabinettet.

Tingen er att jeg er helt blank når det gjelder vannkjøling.. Så jeg lurer rett og slett på om det som følger med det kabinettet er "godkjent".

Jeg hadde jo tenkt til å kjøle CPU og GPU i første omgang..

GPU blir jo SLI sånn etterhvert.

Lenke til kommentar

Siden du skal senere ha SLI må du ha en dual radiator, så kabinettet må ha plass til det. Kabinettet jeg linket til kan med å skjere ut et viftehull så kan den huse en dual i toppen.

Men hvor stort kabinett vil du helst ha. Fulltower er å anbefale for vannkjøling da du har god plass til trippelrad. + mye annet.

Lenke til kommentar
Siden du skal senere ha SLI må du ha en dual radiator, så kabinettet må ha plass til det. Kabinettet jeg linket til kan med å skjere ut et viftehull så kan den huse en dual i toppen.

Men hvor stort kabinett vil du helst ha. Fulltower er å anbefale for vannkjøling da du har god plass til trippelrad. + mye annet.

7478876[/snapback]

Sorry, kan ha vært litt vannskelig å se den linken i den andre tråden :)

CLICKY! <-- Det var dette kabinettet jeg mente.

Og der følger det vell en trippel radiator, eller har jeg missforstått? :p

Og ja, dette er jo ett Big-tower.. så syns da det burde være rikelig med plass der.. Særlig siden radiatoren blir plassert der den gjør.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Beklager, så ikke linken. Ser ut som det er med vannkjøling i den ja ifølge hjemmesiden til TT. Tror ikke vannkjølingssettet er så bra, mest sannsynlig et BigWater. Peronelig er jeg fientlig innstilt til BigWater. Har ikke personelige erfaringer, men har lest her på forumet. Ja, det har komt forbedringer, men jeg holder på mitt. Det oppsettet med radiatoren kan du ha i alle kabinetter med 5 1/2" over hele forsiden. Eks. kan dette kabinettet med disse gjøre samme susen. Du kan få med vindu hvis du vil det. Det er mange andre kabinetter du kan bruker. Dette blir en mye dyrere løsning, men bedre etter min mening. (Fetere kab. og vannkj.) No vet jeg ikke hvor budsjettet ditt stopper så bare tar noe.

Lenke til kommentar

Takk for svar Håkki :)

Jeg var virkelig i tvil en god stund her nå. Men har bestemt meg for å gå for min "orginale" plan med Termaltake settet.

Fikk tilsendt en link til en god test av kabinettet fra HAG her på forumet og må si att jeg ble "frelst" etter å ha lest den testen... :)

Igjen takk til HAG .. :)

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har selv Tt Kandalf LCS.

Det følger med cpublokk, tank og pumpe, 3x12cm radiator samt slange.

Dette er ikke bigwater, men en oppgradert og forbedret versjon, med 3/8" ID slange og P500 pumpe (500 L/H). (Samme pumpe som i M5 temp og vannnivå overvåkningssettet).

Har aldri prøvd cpu blokken selv (hadde allerede en Swiftech Apogee), men pumpen og radiatoren har kjølt 9 blokker uten problemer (4xRAM, CPU, GPU, MOSFET, NB og SB), og holdt MB på 28-32 og CPU mellom 30 og 36 grader, selv med alle blokkene.

Kabinettet er STORT, med god plass til HDDS og andre drev.

Men pumpen bråker mer enn de 19db som er oppgitt.

EDIT: Glemte å si at det også følger med to flasker med kjøleveske (du trenger bare halvparten) ...

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Ellers er jo også Lian-li pcg70 svært egnet for vannkjølingsformål. I den kan du montere en radiator i toppen hvis du kutter viftehull. Og Lian-li v2100 er jo også en klassiker med god plass i bunn for bunnmontering av radiator. Må kuttes hull der også.

Lenke til kommentar
drbo: Det høres jo bra ut dette :)

Har selv bestillt den og får den 21 Jan. :) Så jeg gleder meg.

7701550[/snapback]

Hvor har du bestilt den fra? Vurderer det kabinettet selv.

7702944[/snapback]

Det ble fra Komplett. Der jeg fant den ihvertfall.. Vet ikke om den selges andre steder.

Sist jeg kjekket så var det 2 til som kom 21. Jan... Så du må nok skynte deg ^^

Lenke til kommentar

Kabinettet er nå i havn og funker som den skal.

Det eneste minuset med det er att vanntank og pompe står i veien for 8800GTX kortene (der er jo ekstremt lange) hvis man skal gå for SLi.

Ett kort går greit, da dette går over. Men det andre vil stange i pompen/vann tanken.

Men med litt modifikasjoner så skal det gå. Trengs bare å borre noen nye feste hull slik att man kan sette dette lengre vekk fra kortene.

Nå til temperaturer:

Før:

Idle= 45.

Load=71.

Nå:

Idle=34.

Load=41.

Så en temperatur som gikk ned 30 grader på load kan jo ikke være så galt.

Kabinettet er utrolig stilig å se på også. Med lys på kjøleren og vifter forran og bak.

Kabinettet får mine størte annbefalninger.

Lenke til kommentar

Rimelig dumt at thermaltake skriver "Kandalf LCS supports any future graphic card liquid cooling upgrade,

even nVIDIA SLI and ATi Crossfire." da.

Får vel avbestille å gå for luft versjonen..

Endret av speed91
Lenke til kommentar
Rimelig dumt at thermaltake skriver "Kandalf LCS supports any future graphic card liquid cooling upgrade,

even nVIDIA SLI and ATi Crossfire." da.

Får vel avbestille å gå for luft versjonen..

7758852[/snapback]

Ja, den lista der må nok oppgraderes.

Men det er fullt mulig med 8800GTX kort i SLi med dette.

Som jeg sa trenger bare borre to hull til i bunnen av kabinettet. Slik att man kan flytte vanntanken/pumpa litt vekk fra hoved kortet. Er mer enn plass nok for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...