tor1986 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei. Er 20 år nå og holder på med lappen... Har sett en del på biler og har finni denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...OZ701759&pos=28 Hva synes dere sånn generelt sett om Honda Civic? Er den billig i drift? God kjørekomfort? Må den mye på verksted? Hvor dyr er forsikringa o.s.v. Hva synes dere om den prisen? Burde jeg prute hvis jeg skal ha den? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Min oppfatning av Honda Civic er at det er en sprek og pålitelig bil, men som heller ikke bruker så alt for mye bensin. Tror det er en veldig fin førstegangsbil, vurderte selv det som min førstegangsbil, faktisk Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Kjøpte nettopp en selv som førstegangsbil. God å kjøre, økonomisk, ser ikke så verst ut og har generelt lite feil. Jeg ville dog anbefalt deg 2 ting: ikke kjøp en som den i annonsen, den er trolig kjørt hardt av yngre sjåfører og har trolig flere feil enn en tilsvarende "konebilkjørt", kjørelengden er også litt høy om du tenker å ha den noen år. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 God kjørekomfort er nok ikke det første du bør lete etter på en senket og stylet Honda Civic fra midten av 90-tallet. Spør du meg er komforten der mer eller mindre fraværende. Men det er pålitelige biler som går ganske greit. Min farmor har kjørt Civic helt siden de kom til landet for første gang, så jeg har sett min del av de for å si det sånn. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 PS: hvis du skal kjøre mye langkjøring så bør du tenke på hva water_melon sa. Senkede biler med avstivede fjærer er hærlig for sportsfølelsen sin del, men jeg synes ihvertfall det blir ukomfortabelt over tid. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Fornuftige ord fra Delavar der. Selv kjører jeg Mitsubishi Lancer. Senket og med stabstag i huet og ræva. En tur Trondheim - Oslo på vaskebrett-is over Dovrefjellet er mildt sagt et helvete. I fjor vinter ødela jeg to harddisker inni pc'n jeg hadde i bagasjerommet på grunn av den stive fjæringen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Veldig flott bil det der. Vurdert en litt billigere som første bil, så kjøpe en litt dyrere og bedre når forsikringa synker og du har tjent mere penger? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg er 23 og samlet reiseforsikring, ulykkesforsikring og bilforsikring hos gjensidige, har ansvar, fører\passasjer skade og delkasko, alle forsikringene tilsammen kom på 5100, synes det var akseptabelt Lenke til kommentar
tor1986 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Har vurdert denne også: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...022&pos=2&tot=8 Kanskje en litt billigere bil som kan brukes til langveiskjøring... Hva synes dere om denne a? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Har vurdert denne også: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...022&pos=2&tot=8 Kanskje en litt billigere bil som kan brukes til langveiskjøring... Hva synes dere om denne a? 7478358[/snapback] Fin pris, kanskje litt høy kjørelengde, men ellers fin bil. Ville tatt grundig naf-test før kjøp om du ikke får forhandlergaranti. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Biler med masse komfort er også de bilene man blir så jævlig lei av etter å ha kjørt lenge. Min bror sin bil ryker av komfort og hører nesten ikke motoren engang. Tur/Retur hytta med den bilen er grusomt og kjedelig. Med min bil som bråker og med fullt bodykit er det en sann fornøyelse. Ikke ett eneste kjedelig tidspunkt med den bilen. Så her må man velge. Jeg kunne aldri hatt en normal og kjedelig bil ihvertfall. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Det kommer litt an på hvor langt du skal kjøre. Jeg kjører gjerne tr.h-steinkjer med en calibra, men ikke f... om jeg kjører tr.h-oslo med en Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Ikke kjøp en bil hvor det står "RÅ BIL" med store bokstaver i annonsen. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 En annen ting du kan ha i bakhodet - hvis det plutselig kommer masse snø, hvor lenge vil den snøplogen i fronten på Civicen se bra ut? Jeg skjønner at du vil ha en litt kul førstebil. Sånn sett er Civicen et greit valg da den er "ferdig", hvis du kjøper den Carismaen og plutselig får det for deg at du vil prøve å gjøre den kul kan det fort tømme lommeboka di. Men jeg ville heller kjørt 50 mil med Carismaen enn Civicen. Selv har jeg vokst fra ukomfortable biler med bråkepotter, men det blir jo også et spørsmål om smak. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Til den prisen der hadde jeg heller valgt en slik en. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...50&pos=1&tot=46 Litt teit med bensin men finnes jo med diesel også. En 124 med 250D er heller ikke så dumt men vanskelig og finne en som har gått rundt 200k til den prisen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Mer komfort med MB, men sluker mer drivstoff og forsikringa blir dyrere, blir jo noe en må veie opp mot det andre Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Mer komfort med MB, men sluker mer drivstoff og forsikringa blir dyrere, blir jo noe en må veie opp mot det andre 7481035[/snapback] Bruker en 0.1-0.2 mer på mila men derfor vi har diesel modelen Blir forsikringa dyrere? 5000kr mindre og 1 år eldre? Er litt usikker på det der jeg. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Mer komfort med MB, men sluker mer drivstoff og forsikringa blir dyrere, blir jo noe en må veie opp mot det andre 7481035[/snapback] Bruker en 0.1-0.2 mer på mila men derfor vi har diesel modelen Blir forsikringa dyrere? 5000kr mindre og 1 år eldre? Er litt usikker på det der jeg. 7481058[/snapback] Forsikringa går på modell, km stand osv og er uavhengig av brukbilpris, ihvertfall der jeg har forsikring. Jo større motor, jo dyrere forsikring. For noen modeller jeg sjekket gav en økning i motorvolum på 0,1l ca 200,- ekstra i året. MB er gode biler, veldig behagelige å kjøre, motoren går evig. Om du tolererer elendig akselerasjon (spesielt gamle dieselutgaver) og høyt forbruk (ligger vell på 0,7 på civicen, en kompis med MB ligger over litern på blandet 180E) så er det flotte biler. Blir smak og behag egentlig Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Mer komfort med MB, men sluker mer drivstoff og forsikringa blir dyrere, blir jo noe en må veie opp mot det andre 7481035[/snapback] Bruker en 0.1-0.2 mer på mila men derfor vi har diesel modelen Blir forsikringa dyrere? 5000kr mindre og 1 år eldre? Er litt usikker på det der jeg. 7481058[/snapback] Forsikringa går på modell, km stand osv og er uavhengig av brukbilpris, ihvertfall der jeg har forsikring. Jo større motor, jo dyrere forsikring. For noen modeller jeg sjekket gav en økning i motorvolum på 0,1l ca 200,- ekstra i året. MB er gode biler, veldig behagelige å kjøre, motoren går evig. Om du tolererer elendig akselerasjon (spesielt gamle dieselutgaver) og høyt forbruk (ligger vell på 0,7 på civicen, en kompis med MB ligger over litern på blandet 180E) så er det flotte biler. Blir smak og behag egentlig 7481182[/snapback] Jepp veldig smak og behag Sikker på at det er så mye som 0.7 på civicen? Min gamle merce ligger på 0.7 på blandet og den har en 28 år gammel 2.4 liter diesel +1.5T. Da har jeg lært noe nytt om forsikring, takker Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jepp veldig smak og behag Sikker på at det er så mye som 0.7 på civicen? Min gamle merce ligger på 0.7 på blandet og den har en 28 år gammel 2.4 liter diesel +1.5T. Da har jeg lært noe nytt om forsikring, takker 7481207[/snapback] Nja, mente mer bykjøring enn blandet Dvs har du 1,4 l med 75 hester er forbruket lavt, eller vtec med 1,5 l som ligger under 0,6 på snittforbruk. Jeg har 1,4 l 90 hk som ligger litt høyere enn dem. Skal teste den på blandet/langkjøring snart så kan jeg gi tilbakemelding om forbruk. På langkjøring skal det visstnok gå an å få den under 0,5 l, får se hvor økonomisk jeg er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå