bobbyen! Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg er helt ny på dette med overklokking og lurte på hvordan jeg skal få min pc til å yte max uten kjøp av dyre vifter osv. Noen som kan gi meg en liten guide i hvordan få denne pc'en til å få opp farten litt? PC: *Aopen Midi tower ATX HQ48A Blue (P-4) *Abit BL7 Hovedkort for S478/P-4 I845, ATA/100, ATX, SD-Ram *Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400 Socket PGA478, 256kB cache *Original SDRAM PC133 512MB 7-7,5ns Minne 168-P 3.3V *Western Digital Caviar 40GB IDE 7200RPM ATA/100 harddisk 2MB cache *Abit AGP Siluro Geforce2 MX-200 32MB Skjermkort SDRam Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Det skjermkortet ditt... står kansje klart for en utbytting? i så fall, så tror jeg at Ti4200 m/128DDR-ram Abit ettelleranna-s-greiersomerdetsammesomduharallerede skal vere ganske bra, sånn overklokkingsmessig finnes også ett som heter Point Of View (POV) som skal vere sykt når det gjelder klokking da helst Ti4200 der også men du lurte vel på hvordan få mest mulig futt i det du allerede har... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Som nevnt tidligere, skjermkortet er nok begrensende. Om du har penger, ville det sikkert vært en stor fordel å bytte ut dette (det behøver ikke å bli veldig dyrt). Det virker ikke som om du har penger til det, så det jeg da ville prøvd, var selvfølgelig litt overklokking. Hvor mye det er å tjene på dette rent ytelsesmessig er vel kanskje tvilsomt.. Overklokking av skjermkort kan du f.eks. gjøre med programmene NVMax og powerstrip. Om du ikke skjønner selv hvordan disse skal brukes, vil jeg råde deg til å holde deg unna overklokking en stund, fram til du har lært litt mer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå