Gå til innhold

Love Hina bok nr 2 norsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo ikke så farlig om det er på engelsk eller norsk, for det er jo oversatt fra Japansk uansett. Så engelsk er ikke noe mere "orginalspråket" enn norsk.

7532819[/snapback]

Jeg veeet, nettopp dette har forundret meg også veldig mye. Det eneste jeg vet er at norsk går fortest og er mest naturlig å lese; ettersom jeg faktisk er norsk, 100 % logisk. Jeg spiller bare med på tanken om at engelsk manga skulle være noe bedre enn norsk manga. Folk må ikke bli helt blinde; trikset er å finne ut av hvilke av oversettingene som er mest tro mot orginalen. Hittil har jeg funnet ut at Love Hina er best på norsk mens Naruto er best på engelsk.

7532877[/snapback]

Jeg synes det er bedre å lese Love Hina på engelsk. Liker forøvrig å lese alt på engelsk. Jeg har lest Love Hina nr. 1 og 2 både på engelsk og på norsk, likte bedre og syntes at noen av de norske ordene ble feil i forhold til hva de var på engelsk.

Mulig det bare er placebo, men for min del skal manga skal være på engelsk og anime skal være på japansk, med engelsk sub.

Lenke til kommentar

Eg har ikkje lest så mye mange, annet enn Love Hina( bok nr.2 på engelsk though) og de to første utgavene av Blade den udødelige (som forøvrig eier). Syns detg år heilt fint å lese på norsk. Men når det gjelder anime, skal skal det vere på japansk. Alt annet blir riv ruskende galt.

Lenke til kommentar

Gode nyhter, dama hadde ikkje tatt med seg boka heim likevel. Den låg trygt på PC-bordet,dama låg strødd i senga.

Oh well, for trøtt til å lese resten no!

Btw. dise Love Hina Again episodene samt Christmas/Spring specials..er disse trygge og se selv om man bare har kommet til bok 10? Velger å se animene i takt med bøkene ;)

Lenke til kommentar
Gode nyhter, dama hadde ikkje tatt med seg boka heim likevel. Den låg trygt på PC-bordet,dama låg strødd i senga.

Oh well, for trøtt til å lese resten no!

Btw. dise Love Hina Again episodene samt Christmas/Spring specials..er disse trygge og se selv om man bare har kommet til bok 10? Velger å se animene i takt med bøkene ;)

8142186[/snapback]

dette er rekkefølgen:

Love Hina (alle de vanlige episodene)

Christmas Special episode

Spring Special Episode

Love Hina Again

de bør sees i denne rekkefølgen for at skal skal skje riktig. hehe

:)

leste bok 10 i går. like morsomt som alltid. hehe

fikk også lagt inn en bestilling på amazon.com i går.

på alle Love Hina bøkene på engelsk.

:D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Wuhuu :wee:

Mangamatron her i dag altså. Love Hina vol.11 plukket opp, samt det låg 8 Negima volum i postkassen når eg kom heim :D

EDIT: Langt fra den beste boka sålangt, og mangel på Keitaro kløn merkes :p Men koselig lesning nevertheless.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...