Gå til innhold

Love Hina bok nr 2 norsk

Anbefalte innlegg

Hallais..

Ny her, leiter etter bok nr 2 "Love Hina" på norsk.. Noen som har den, som er villig til å selge den, eller vet om noen sider hvor jeg kan få tak i den?

Den kommer nemlig ikke på lager igjen på forlaget.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har intet svar på ditt svåre dilemma, dog kan jeg gjøre saken svårare (hi hi hiiih :devil: ).

Syntes du den første boken var artig så kommer du til å le deg i biter av nr. 2. Av de 7 som hittil er kommet ut så er nr. 2 en av de beste. Allerede i de tre første sidene kommer du til å døøø av latter, HYSTERISK :!:

Boka mi får du jaffal ikke :tease:

Lenke til kommentar

Hmm blei jaggu meg fristet til å legge inn ein ordre på heile Love Hina sulamitten eg altså :huh:

Så da hadde jo det for faen vert greitt å få fatt på bok nr.2 også ja :omg:

EDIT: Regner med bøkene de har inne på outland.no er engelske?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket så var de bøkene på Outland engelske, ja. Om ikke det plutselig er schibstedforlagene som gir ut bøker der også. Ble litt interessert i din interesse til Love Hina. Har du kun noen av bøkene, norsk/engelsk? Eller på PC'en?

Love Hina er en av de mangaene som faktisk er bra på norsk; har sett på den engelske, og den norske er mer tro mot den japanske (så vidt jeg kan se). Noen skrivefeil, da; men overlever du forumet så går det greit... :ermm:

Lenke til kommentar

For min del skaffet eg meg anime`en fra slike plasser du veit, men kvaliteten var heller aperunk. Har forøvrig plukket opp at Love Hina er desidert best som manga, så da vil eg ha alt. Vurderer om eg skal fikse bøkene fra play.com eller noe, da de var litt dyre fra outland. Eg føler på meg at eg ville satt mest pris på engelsk lesestoff, men eg veit ikkje heilt eg altså :huh:

Eller så bestille eg eg bok 2 på engelsk og kjører ein massiv bestilling fra

schibstedforlagene.no ;)

Lenke til kommentar

Massive bestillinger fra Schibestedforlagene er digg :!:

Det litt spesielle med Love Hina mangaen er hvordan den er satt opp, lizm. Har bladd litt i mange andre mangaer hvor alt foregår innenfor rutene. Litt fengselaktig nesten.

Ken Akamatsu, på sin side, er veldig kreativ på designen i bøkene sine. Kan ikke beskrive noen eksempler; det eneste jeg kan si er at Love Hina på manga er "meant to be".

Vil gjerne høre om hva du synes er best; norsk/engelsk.

Edit:

Oj, det ble vist litt ooff topic... :ermm:

Eh...

Fått boken ennå, yoy?!?!

:innocent:

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Nei altså eg har aldri i livet lest noe manga. Men eg føler det er på tide å begynne, og da vil eg begynne med noe humor. Så eg vurderer å bestille samtlige fra Schibestedforlagene og bok 2 fra play.com elns.

EDIT: Ja nei der var eg 297.- fattigere og 6 LH bøker rikere, så om noen vil kvitte seg med Bok 2 så send meg PM :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ååå ja, fattet ikke helt det, jeg. Det er på tide du ser noe manga ja. Det var med Love Hina-boken som fulgte med Pondus i sommer som fikk meg interessert i anime/manga. Gjør Love Hina Xtra spesielt for meg; et VELDIG bra sted å begynne (i ditt tilfelle, med manga). Legger du deg skikkelig inn i mangaen så vil humøret stige og synke i takt med atmosfæren i Hinata House. Det er jo det man ønsker når man leser en historie/ser en film. Ergo, brabrabra :!:

Lenke til kommentar
Det er jo ikke så farlig om det er på engelsk eller norsk, for det er jo oversatt fra Japansk uansett. Så engelsk er ikke noe mere "orginalspråket" enn norsk.

7532819[/snapback]

Jeg veeet, nettopp dette har forundret meg også veldig mye. Det eneste jeg vet er at norsk går fortest og er mest naturlig å lese; ettersom jeg faktisk er norsk, 100 % logisk. Jeg spiller bare med på tanken om at engelsk manga skulle være noe bedre enn norsk manga. Folk må ikke bli helt blinde; trikset er å finne ut av hvilke av oversettingene som er mest tro mot orginalen. Hittil har jeg funnet ut at Love Hina er best på norsk mens Naruto er best på engelsk.

Lenke til kommentar

Nettopp! Skal man være så jævli tro mot serien (whatsoever), så må man jo se den japanske versjonen (99,5 % av tilfellene)... Good luck!

...

Tenkte meg litt om nå... En god grunn til å lese manga på engelsk er jo at selve språket er myyye bedre enn norsk, mer sofistikert og fyldig. Det er jo en grunn, men ærlig talt så tror jeg de fleste går med "flow'en" som mener at engelsk er best (kan hende det, men ikke ta for hurtige avgjørelser uten å ha sjekket det ut om muligheten er der, mye å gå glipp av).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...