Pilot_ Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Heisann, Noen her som vet hvor lang tid det tar før den jeg sender pengene til via giro får dem? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (Han skal overføre penger ved å betale en giro, og levere den i banken. Så hvor mange dager tar det før pengene er inne på mottakers nettbank). Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det avhenger om det er samme bank det overføres fra og til. Er det samme bank går det på dagen. Er det forskjellig bank vil det som oftest ta 1-2 virkedager. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 - Innenfor samme bank som har internt oppgjørssystem: samme dag som banken behandler giroen. - Samme bank med eksternt oppgjørssystem (BBS): en virkedag. - Annen bank: en virkedag. - Annen bank med felles oppgjørssystem med din bank: samme dag. To virkedager dersom det er forsinkelser i noen av leddene, men dette er relativt sjelden. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Virkedager for banken er vel mandag til fredag? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ja, men siste oppgjørstidspunkt kan være f.eks. fredag kl 12.00 slik at oppdrag lagt inn etter dette tidspunkt ikke går før søn kl 24.00. Tidspunktene er bare eksempel. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Leverte inn giroen fredag i tre-tiden. De var fortsatt ikke komt i går, får høre om de kom frem i dag. Mange takk for svar. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Pengene er nå kommet som "Reservert - ikke bokført", så da er de inne på konto innen maks 12 timer. Så da kan TG bilettene betales Endret 12. desember 2006 av 2bb1 Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Dersom pengene sendes med god gammeldags giroblankett levert i banken eller med brevgiro, kan dette ta litt tid. Fra den dagen BBS mottar giroen (som regel en dag etter at banken mottar den) har BBS 3 virkedager (mandag - fredag) på seg til å utføre transaksjonen. Som regel bruker de alle disse dagene, så nettbetaling er absolutt å anbefale! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Så vidt jeg skjønte av hun skrankedama, så måtte man være 18 år for å få nettbank (Nordea forøvrig). Helt umulig å få til nettbank? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Altså, eg har no nettbank, og eg ekje fylt 17 endå, så det er fullt mulig ja. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Så vidt jeg skjønte av hun skrankedama, så måtte man være 18 år for å få nettbank (Nordea forøvrig). Helt umulig å få til nettbank? 7489828[/snapback] Ingenting er umulig. Det umulige er bare litt vanskeligere å få til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå