Gå til innhold

Angående PCbilder på TVskjerm.

ernie_g

Anbefalte innlegg

Heisann, vet ikke om dette er riktig kategori, men spør nå iallfall :)

Jeg lurer på noe angående å få se f.eks filmer jeg har lastet ned på PC på TVen min. Hva trenger jeg til det? Holder det med en kabel, eller må jeg ha et TVkort i tillegg (eller noe helt annet :p )?

Jeg har denne pcen, noen som vet hva jeg trenger da?

På forhånd takker for svar :)

Mvh ML

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet ditt skal ha s-video utgang, så alt du trenger er en s-video kabel og overgang til hva nå enn tv-en din har for input.

EDIT: Er kanskje mer sansynlig at elkjøp har det, men er mulig clas-ohlson har også.

Endret av wizzcat
Lenke til kommentar

Clas Ohlson selger alle kabler til en veldig rimelig penge.

20m S-Videokabel koster et sted mellom 100-200 NOK.

Er TV-en din ny har den mest sannsynlig S-VID utgang, er den gammel har den kompositt video (Da trenger du en scart-plugg med s-videoinngang.), er det en ny HDTV har den mest sannsynlig HDMI-inngang, men disse kablene koster litt mer :)

Du får sjekke litt rundt på tven, og i verste fall får du kjøpe flere forskjellige kabler og bruke de som du trenger, så kan du bare levere tilbake de andre. (Spør om rekvisjon elns) :)

Lenke til kommentar

okay nå har jeg kjøpt meg en s-video kabel da jeg fant en slik inngang :)

det var en slik en på grafikk kortet mitt stod det også, men når jeg skal sette den inn så PASSER DEN IKKE !

hva er galt?? det er et GeForce 7600 GT kort.

noen som har peiling ?

Endret av ernie_g
Lenke til kommentar
okay nå har jeg kjøpt meg en s-video kabel da jeg fant en slik inngang :)

det var en slik en på grafikk kortet mitt stod det også, men når jeg skal sette den inn så PASSER DEN IKKE !

hva er galt?? det er et GeForce 7600 GT kort.

noen som har peiling ?

7493695[/snapback]

Tipper du trenger en slik: S-Video og 3,5 mm stereoplugg til SCART. Hvis det er en annen type så passer den antageligvis ikke. Det du eventuelt også kan sjekke er at ingen av pinnene inne i S-Videokontakten er bøyd. Skal være temmelig lett å sette inn kontakten, bare se hvor den hvite, firkantede tappen i kontakten skal være - normalt sett skal den være nederst.

Håper dette hjalp litt. :)

Lenke til kommentar

Hvis du ser på den s-video lignende kontakten bak på skjermkortet ditt vil du se at det sansynligvis er 7 eller 9 pinner der, altså ikke en vanlig 4-pins s-video kontakt. På s-video kabelen vil du se at det er liten plastpinne midt inni. Knekk av denne med tang eller lignenede og den vil nå passe i skjermkortet ditt. Bildekvaliteten vil faktisk også bli bedre enn ved å ta dette gjennom donglen som følger med skjermkortet

- Judaz

Lenke til kommentar
hvilken kanal skal jeg på ? hehe, trenger jeg noe software?

7500430[/snapback]

Du må gå inn på egenskaper for skjerm (høyreklikk på skrivebord-Innstillinger) og velge TV som sekundær skjerm. Kan sikkert finne noen innstillinger ved å klikke 'Avansert' knappen der.

Kanal: velg kanal 1, så tar du en kanal tilbake, da tror jeg du er fremme :) Slik er det på mitt og jeg regner med disse Phillips TVene er ganske like slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...