ernie_g Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Heisann, vet ikke om dette er riktig kategori, men spør nå iallfall Jeg lurer på noe angående å få se f.eks filmer jeg har lastet ned på PC på TVen min. Hva trenger jeg til det? Holder det med en kabel, eller må jeg ha et TVkort i tillegg (eller noe helt annet )? Jeg har denne pcen, noen som vet hva jeg trenger da? På forhånd takker for svar Mvh ML Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Du må ha tv-out på skjermkortet eller ha en VGA adapter. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:990195 Endret 11. desember 2006 av vargaz Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Hva slags kabel er det jeg trenger da? noe jeg får kjøpt på elkjøp eller clas ohlson for en grei penge? Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Skjermkortet ditt skal ha s-video utgang, så alt du trenger er en s-video kabel og overgang til hva nå enn tv-en din har for input. EDIT: Er kanskje mer sansynlig at elkjøp har det, men er mulig clas-ohlson har også. Endret 11. desember 2006 av wizzcat Lenke til kommentar
warneck Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Clas Ohlson selger alle kabler til en veldig rimelig penge. 20m S-Videokabel koster et sted mellom 100-200 NOK. Er TV-en din ny har den mest sannsynlig S-VID utgang, er den gammel har den kompositt video (Da trenger du en scart-plugg med s-videoinngang.), er det en ny HDTV har den mest sannsynlig HDMI-inngang, men disse kablene koster litt mer Du får sjekke litt rundt på tven, og i verste fall får du kjøpe flere forskjellige kabler og bruke de som du trenger, så kan du bare levere tilbake de andre. (Spør om rekvisjon elns) Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 jeg sjekka bak tvn og ser ut som om jeg bare har 2 scart utganger pluss noen mini jack utganger. det er dvi utgang på skjermkortet mitt, men fant ingen med scart / dvi plugger.. må jeg ha en adapter ? Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) okay nå har jeg kjøpt meg en s-video kabel da jeg fant en slik inngang det var en slik en på grafikk kortet mitt stod det også, men når jeg skal sette den inn så PASSER DEN IKKE ! hva er galt?? det er et GeForce 7600 GT kort. noen som har peiling ? Endret 13. desember 2006 av ernie_g Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 okay nå har jeg kjøpt meg en s-video kabel da jeg fant en slik inngang det var en slik en på grafikk kortet mitt stod det også, men når jeg skal sette den inn så PASSER DEN IKKE ! hva er galt?? det er et GeForce 7600 GT kort. noen som har peiling ? 7493695[/snapback] Tipper du trenger en slik: S-Video og 3,5 mm stereoplugg til SCART. Hvis det er en annen type så passer den antageligvis ikke. Det du eventuelt også kan sjekke er at ingen av pinnene inne i S-Videokontakten er bøyd. Skal være temmelig lett å sette inn kontakten, bare se hvor den hvite, firkantede tappen i kontakten skal være - normalt sett skal den være nederst. Håper dette hjalp litt. Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 nei jeg har denne typen kabel men kjøpte den på elkjøp. det står s video på den inngangen på grafikk kortet mitt, men den ser helt annerledes ut, den har for eksempel ikke den lille hvite 'tappen', og mange fler hull (til pinnene). it does not make sense Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det fulgte vel med en "dongle" der du kan koble til enten RGB eller S-video/composit? Bruk denne mellom PC`en og TV`en. Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 hmm gjorde dessverre ikke det. får prøve å stille et direkte spørsmål: Hvilken kabel trenger jeg når jeg har NVIDIA GeForce 7600 GT grafikk kort og denne Philips TVen? lei av å bytte kabler nå Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Denne skulle du hatt: Adapter SCART - S-video/composite/lyd med bryter edit Og denne kabelen fra pc inn til den adapteren -som går inn i TV: Videokabel S-video M/M 5m Er du heldig så har du en slik kontakt i TV'en, og da slipper du adapter Endret 14. desember 2006 av jallamamba Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvis du ser på den s-video lignende kontakten bak på skjermkortet ditt vil du se at det sansynligvis er 7 eller 9 pinner der, altså ikke en vanlig 4-pins s-video kontakt. På s-video kabelen vil du se at det er liten plastpinne midt inni. Knekk av denne med tang eller lignenede og den vil nå passe i skjermkortet ditt. Bildekvaliteten vil faktisk også bli bedre enn ved å ta dette gjennom donglen som følger med skjermkortet - Judaz Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Så litt på den TV'en din, nesten lik min, og det var S-video inn på den, så da slipper du den adapteren som jeg linket til. S-video inn finner du på siden av Tv'en (høyre side på mitt) Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 yes, jeg fant den adapter saken til skjermkortetmitt bland datarotet mitt og har fått koblet opp hvilken kanal skal jeg på ? hehe, trenger jeg noe software? Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 hvilken kanal skal jeg på ? hehe, trenger jeg noe software? 7500430[/snapback] Du må gå inn på egenskaper for skjerm (høyreklikk på skrivebord-Innstillinger) og velge TV som sekundær skjerm. Kan sikkert finne noen innstillinger ved å klikke 'Avansert' knappen der. Kanal: velg kanal 1, så tar du en kanal tilbake, da tror jeg du er fremme Slik er det på mitt og jeg regner med disse Phillips TVene er ganske like slik. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Still TV'n inn på kanal 0 eller AV- kanalen, du treng ingen software for å gjøre dette. Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 okey, da har jeg bilde ble bra dette =) siste spørsmål; får jeg lyd på tven med disse kablene? hittil er det bare PClyd. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Lydkabel fra PC og inn i siden på TV, der er lyd-inn Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 S-Video har såvidt jeg vet ikke lyd. Så du må bruke mini-jack til rca kabel inn på en eller annen lydinngang på tv'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå