El_Cabron Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Sliter med problemer om dagen på en maskin som restarter i ett sett. Dette er testet så langt: Memtest - OK Byttet hovedkort (Asus A7N8X - E Deluxe) - OK Byttet POWER (Cheiftec 360W --> Cheiftec 340W som virker i sin daglige maskin) - OK Byttet Skjermkort - OK Oppgradert BIOS utallige ganger Nappet ut alle tilleggskort etc. Jeg skal i dag bytte HD for å sjekke om det kan gjøre noen forskjell. Har også vurdert å bytte CPU, men tenkte jeg skulle gjøre de endringene som er gratis først og fremst. Alle forslag til løsning er velkommen! Glemte en ting... Kjører XPsp2, men opplevde samme prob med W2K. Brukte også vannvittig mange forsøk for å få XP installert pga. disse problemene. Endret 11. desember 2006 av El_Cabron Lenke til kommentar
skylinedigger Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Sliter med problemer om dagen på en maskin som restarter i ett sett. Dette er testet så langt: Memtest - OK Byttet hovedkort (Asus A7N8X - E Deluxe) - OK Byttet POWER (Cheiftec 360W --> Cheiftec 340W som virker i sin daglige maskin) - OK Byttet Skjermkort - OK Oppgradert BIOS utallige ganger Nappet ut alle tilleggskort etc. Jeg skal i dag bytte HD for å sjekke om det kan gjøre noen forskjell. Har også vurdert å bytte CPU, men tenkte jeg skulle gjøre de endringene som er gratis først og fremst. Alle forslag til løsning er velkommen! Glemte en ting... Kjører XPsp2, men opplevde samme prob med W2K. Brukte også vannvittig mange forsøk for å få XP installert pga. disse problemene. 7476261[/snapback] Når slår pc-en seg av? er det mens du starter den opp, eller har du den på en stund før det skjer?? Lenke til kommentar
El_Cabron Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Det er egentlig litt ymse når den restarter, men som oftest skjer dette først etter en liten stund. Jeg har klart å ha maskina oppe i noen timer på det meste, men bare mens jeg surfet på nettet. Så fort jeg prøvde å starte ett spill el. tok det ikke mange sekunder før den restartet (jeg kommer ikke engang inn i spillet før den restarter). Dette skjer uten at den kommer med BSOD eller andre errors. Det kan ikke ha noe med å gjøre at den går varm, da temp på CPU ligger på +/-30 grader konstant. Jeg fant derimot ut at den ene harddisken har litt trøbbel, men siden jeg har brukt den kun til lagring av dokumenter etc. tror jeg ikke den har noe med saken å gjøre (har ikke fått sjekket ut dette helt enda). Lurer på om jeg burde få tak i ett større power, men mener jo at det skulle holde fint med 360W, når det eneste som er koblet til er: HK, 2 disker, 2 CD/DVD spillere og skjermkort. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Prøv bare med en disk, og ingen CD/DVD-rom Lenke til kommentar
El_Cabron Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Prøv bare med en disk, og ingen CD/DVD-rom 7482215[/snapback] Har nå prøvd å slå av omtrent alt som er i BIOS, og i tillegg kjører jeg kun med 1 disk (integrert lydkort er fortsatt enabled pga. test av spill... De krever det). Jeg prøvde å starte opp den lengste reisen 2 i går og dette gikk bra (fikk ingen restart, men spilte heller ikke mer enn 15min). Call of Duty (1) derimot tryner hver gang under lasting av spillet, og skjermen ser ut som om sola har flyttet inn hver gang... Maskinen restarta ikke da heller, men jeg får jo ikke kjørt spillet slik at jeg kan teste loaden skikklig. Vurderer seriøst å slenge inn noen teste programmer på maskina nå... Noen som har tips til hva som er best for å feilsøke under last? El_Cabron Lenke til kommentar
Penol Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Har lignende problem med min maskin akkurat nå. Jeg har mistanke om at det er kontakt mellom HK og kabinett en eller annen plass. Har demontert og montert alt på nytt igjen etter at maskinen har virket feilfritt i mange år, men fortsatt slår den seg av og på, den fryser eller jeg får ikke startet den i det hele tatt. Problemene kom etter jeg monterte vannkjøling (kun på cpu). Det er ingen lekkasjer. Edit : Har nå byttet HK og det ser hvertfall foreløpig ut til at det fungerer. Endret 20. desember 2006 av Penol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå