Gå til innhold

Hjelp til valg mellom Lian Li Pca10b eller CM S830


Anbefalte innlegg

Ja spørsmålet står i emnetittel. Jeg Sitter på et CT Dragon som er varm som en bakerovn. Dette kom plutselig etter at jeg satte inn en ny HD. Jeg har fire papst vifter og en noe glorete zalman viftestyring, men alikevel får jeg ikke skikk på tempen, men uansett. Det er trangt inni der så jeg vil gjerne ha mer plass.

 

Derfor har jeg sett meg ut to rakkere av noen kabinetter. Det ser ut til at begge har god plass og termiske egenskaper, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Ikke det hele tatt. :no:

 

Derfor ber jeg ydmykt om noen kunne gjort det lettere for meg. Hva ville du ha valgt? Noen erfaringer?

 

NB For de som lurer på hvilke det er snakk om så legger jeg ut noen linker.

 

Lian -Li PCA10b

CM Stacker 830 Black

 

På forhånd mange takk! :thumbup:

Endret av Lokkeand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ikke stor pågang her nei.

Ingen som har noen av disse cab som vil skryte litt?

Jeg har ikke dårlig tid.

For all del. lian li kassa er jo ikke på lager så tid har vi nok av.

Må ha penger og.

Og de kommer vel ikke før etter jul.

 

Kanskje jeg vinner på flakskalenderen min så kan jeg kjøpe begge.

mangler bare 8 nisse hoder så er spenna i boks.

 

Hva ville dere ha valg?

Gjerne hvorfor.

Gjerne erfaringer.

:ph34r:

Endret av Lokkeand
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nå er Lian - Li rakkern bestilt. Dyrt! men fy så pent det er. :love:

7675782[/snapback]

Jeg vil også ha. :p

Hvor bestilte du? På Microplex står det "17.01.2007" som beregnet ankomst, og NetShop har "Ubekreftet 11.01.2007". :(

7680133[/snapback]

 

Jeg har bestillt den fra Netshoposlo.no men den står med rød skrift på den 15. så jeg får bare vente og se. Skal si ifra når den dukker opp. :)

Lenke til kommentar

Tror de sliter med å få inn kabinettet til norge atm.

Netshop har ikke hatt det inne siden november (eller så) , og datoen de skriver de skal få den inn har blitt oppdatert og utsatt ca annenhver dag siden da.

 

Netshop oslo hadde faktisk en utstillingsmodell inne sist jeg var der, kanskje du kan kontakte de og høre om få kjøpe det til nedsatt pris ?

 

Vurderte lian li a10 selv veldig lenge, men fant endelig en webshop med silverstone tj09 inne (var mitt førstevalg over a10 likevel, bare problem å få tak i), så jeg bestillte det i går.

Lenke til kommentar
Tror de sliter med å få inn kabinettet til norge atm.

Netshop har ikke hatt det inne siden november (eller så) , og datoen de skriver de skal få den inn har blitt oppdatert og utsatt ca annenhver dag siden da.

 

Netshop oslo hadde faktisk en utstillingsmodell inne sist jeg var der, kanskje du kan kontakte de og høre om  få kjøpe det til nedsatt pris ?

 

Vurderte lian li a10 selv veldig lenge, men fant endelig en webshop med silverstone tj09 inne (var mitt førstevalg over a10 likevel, bare problem å få tak i), så jeg bestillte det i går.

7686961[/snapback]

 

Skal høre med de på mandag. De sender meg ordrebekreftelse hver dag med ny ubekreftet dato på kassa. Kjipe greier. :(

Endret av Lokkeand
Lenke til kommentar
Har du fått kassa?

Jeg vurderer samme kabinett og lurer på om det er plass til en 240 x 120 mm radiator inni ett sted. Mulig det er andre Lian Li kabinetter som egner seg bedre til vannkjølin, men jeg har veldig lyst på dette.

7764175[/snapback]

 

Nei, men det er like før. Microplex har endelig fått den på lager så jeg regner nok med at den kommer til netshop oslo om ikke alt for mange dager. :dribble: Gleder meg.

 

Jeg vet ekstremt lite om vannkjøling og hvordan og hvor radiatorer plasseres. men jeg kan sikkert måle litt om det hjelper? Må bare få kassa i hus. :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med stor PSU i denne??

Tenker på min Silverstone Zeus 750W (15x18x8.6cm), fungerer den i dette kabinettet?

 

Hva følger med av vifter o.l.?

Leste på LianLi siden at det er 3x120mm og 1x80mm, stemmer dette?

Og, er det MIST-vifter?

7680597[/snapback]

 

Det er 4 x 120mm vifter på Kabinettet. Viftene har Lian Li etiket på seg, så det er vanskelig å si om de er fra mist. :hmm:

 

Strømforsyninga de burde passe etter mine mål. Det ble litt unøyaktig pga. at jeg ikke tok ut PSUn før jeg målte, men det virket som du hadde noe å gå på :thumbup:

 

Jeg har hatt kabinettet i et par uker nå, anbefales på det sterkest! Stor fonøyd..

Det eneste jeg spekulerer på er hvordan jeg ska koble til to av de tre viftene bak i kabinettet til viftestyringa, i og med at det var ingen kabel til disse. Det fulgte bare med en overgang fra 3pins til molex. Så nå står de å durer ganske godt. ;)

Finishen er upåklagelig! :love:

 

Gleder meg til å sette inni min andre strømforsyning, som er på vei i posten :!:

 

//Ninvec

Lenke til kommentar

Nå orker jeg ikke mer. Jeg har ringt nettshop to tre ganger i uken og fått høre at jeg skal ringe påfølgende dag. De har ikke kabinettet og de klarer tydeligvis ikke å få det fra microplex. Jeg har ventet nesten en måned og nå vil de at jeg skal vente lenger. Og det gidder jeg ikke. Avbestilt hele rælet. Får se om jeg gidder å bestille det fra microplex i stedet. synd de skal ha 188 for sending. På netshop hadde jeg henta det gratis i oslo. :(

Endret av Lokkeand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...