Gå til innhold

Acer Ferrari 5002, verdt 17000?

Martin A.

Anbefalte innlegg

Vurderer nå en bærbar maskin. Eller, jeg vurderer ikke, jeg skal ha.

Er Acer Ferrari 5002 verdt +/- 17000,- ?

Likte utseende på den, men er den veldig skutt opp i været pga det?

Evt andre maskiner med samme ytelsene som jeg kunne sett på?

Litt usikker på om denne skulle plasseres her, eller i Hjelp til kjøp/salg av PC. Men syns den passet best her, dere vet vel tross alt hva dere prater om ;)

-Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TL-50 er vel faktisk noe av det kvasseste til bærbare, ihvertfall frem til vi fikk Core 2 Duo. Det som trekker mest ned er vel skjermkortet, burde minst vært ett X1600 med 512 MB dedikert minne i stedenfor ett med Hypermemory. 2GB ram og 1680x1050 skjermoppløsning trekker også opp. Litt overpriset er den, men jeg vil tro du må opp i ca 15.000 for å få noe tilsvarende uten Ferrarimerke og karbonchassis.

Lenke til kommentar
Har ingen erfaring med Dell selv, så dette er kanskje ikke hva du er ute etter, dyr er den også, men jeg vurderer sterkt denne: http://www1.euro.dell.com/content/products...s=dhs&cs=nodhs1  :)

7480163[/snapback]

Den ga meg ikke helt den laptopfeelingen, mtp skjermen og tastaturen som er fraskilt selve maskinen.

Tittet også litt på Zepto sine maskiner. Stilfult design på dem.

EDIT: alle kjøp må gjøres gjennom PSDATA.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar

Om du vil ha forslag til en gunstig priset maskin i forhold til dine behov, kan du jo liste opp hva du skal bruke den til, om du har noen spesielle ønsker (se sticky tråd ang mal for spørsmål i bærbar-kategorien), hvilken prisklasse du kan tenke deg (får veldig mye bra for 17k, om du vil bruke så mye), og annet, bla at den må kjøpes på PSData som du allerede har nevnt.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det vil den brukes til utforsking av nye saker. Litt forskjellige linuxdistroer feks, som jeg ikke har tatt meg mot til å styre med på den stasjonære.

Den vil også til en viss grad bli brukt til spill. Hovedsaklig Need For Speed Carbon og Counter-Strike Source.

Med tiden vil den gå over til et mediacenter. Lett kunne kobles til TV'en, spille musikk i bilen over anlegget.

Stort sett en ren utforskningsmaskin. Den skal også bli med på TG07, noe som kanskje er den største grunnen til at jeg invisterer i en bærbar. Men har 2-3kg å bære på, istede for 10kg.

Men så har jeg også tenkt det slik. Når man først skal kjøpe seg en ny maskin, hvorfor kjøpe gårsdagens modell? Hvorfor ikke legge pengene i noe som holder et par år.

Og jeg er AMD-fan, og slik er det med den saken. Samme hvor mye høyere Intel når i diverse tester.

Lenke til kommentar

http://psdata.no/ps.asp?it=129868&mlevel=190202

Beste jeg kunne finne hos PSData. Mulig du ikke var på utkikk etter 17"er, men det er få andre enn Ferrari-modellen som både er 15", har AMD-prosessor og relativt gode spesifikasjoner.

PS. Vil ikke anbefale å bruke en laptop som musikkilde i bilen. Har prøvd dette selv, og vibrasjonene i bilen får harddisken til å kræsje. Venter spent på SSD-harddisker slik at dette blir en mulighet :D

Lenke til kommentar

Den så jo ikke så ille ut, om man ser bort i fra at det er en mnd til de har den på lager.

Tror nok også at 17" kanskje er litt stort. Er faktisk større enn hva jeg har på den stasjonære.

Må nesten tygge litt på de der to, med mindre noen har noe å tilføye.

Slik det er nå blir det Ferrarien. Først og fremst pga utseende og størrelsen.

Og at det har et X1600-skjermkort tror jeg ikke kommer til å plage meg. Har tross alt X1600XT i denne, og det fungerer som en drøm.

Takk for advarselen ang musikk i bilen btw.

http://itpro.no/art/9335.html

Harddisker på 160GB med DASP (Disk Anti-Shock Protection) følger med begge modellene, og er de største diskene som har blitt er satt inn i Ferrarier.

Er ikke dette noe som forhindrer dette? Eller er det kun beskyttelse for vanlig bruk?

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Og jeg er AMD-fan, og slik er det med den saken. Samme hvor mye høyere Intel når i diverse tester.

7480806[/snapback]

Dersom du absolutt skal ha AMD og bruke PSData, vil jeg faktisk si at Ferrarien du viste til er en av de bedre. Den har ok batteri, skjermkort, chassis og skjerm, en 15.4" skjerm bør være minimum WSXGA+(WUXGA for 17") og ikke WXGA+(ok for 13" og mindre), min egen erfaring med WXGA+ på 15"+ er hvertfall at oppløsningen blir for lav og at pixlene blir for store. Ferrarien du viste til hadde 15.4" WSXGA+ skjerm, noe som etter min mening er verd noen høvdinger + at du nok får en skjerm med bedre kvalitet ettersom dette ikke er en maskin som er laget for å være billig.

Skal maskinen være bærbar, så bør du utelukke 17", hadde nettopp min med til USA og det er noe dritt å dra på, fordelen er selvfølgelig at du har en god skjerm... men en 15.4" er ett godt kompromiss.

Lenke til kommentar
Du betaler jo sikkert minst 5k for desginet. Noen synes jo det er verdt det, jeg synes ikke akkurat det.

7482197[/snapback]

Problemet er at PSData ikke selger samme modell uten Ferrari merket? Fant hvertfall ikke noen direkte sammenliknbar, dvs de har noen liknende med AMD, men da med WXGA+ skjerm.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha Core 2 Duo fremfor Turion64 X2 kan du se på Acer TM 8215wlmi. Samme pris, veldig lik maskin, men med Intel-CPU, og uten Ferrari-fjaset.

7482608[/snapback]

Han er en av de svært få som foretrekker AMD kontra Intel i en bærbar så da faller vel den dessverre ut....

Han vil vel ikke ha det som er best da :!: (finnes alltid noen raringer gitt)

Lenke til kommentar
Han vil vel ikke ha det som er best da :!:  (finnes alltid noen raringer gitt)

7482668[/snapback]

Nå er "best" relativt, selv ville jeg ikke valgt AMD, men mener folk skal få velge det de ønsker. I dette tilfellet mener jeg kanskje han har kneblet seg litt, dvs valgt CPU produsent OG butikk, det gjør ikke utvalget enormt og alternativene mange :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...