Gå til innhold

Anbefaling av 19" LCD


bureaucrator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en LG 1970HR for omtrent et halvt år siden. Den har 2ms responstid, merker med andre ord ingen etterslep, skjermen har også bra bildekvalitet. Svart er svart, men ikke "glinsende" svart hvis du skjønner hva jeg mener. Hvitt er hvitt og ikke gult.

Fargene er ikke spesiellt skarpe eller blasse, de er klare og fine, men ikke helt perfekte.

Tror du skal stille ekstremt høye krav før fargene på denne skjermen blir for dårlige.

 

Veldig god skjerm og god kvalitet, pluss at den kan klappes sammen slik at foten ligger flatt inn mot baksiden av skjermen. Ingen døde pixler enda heller. Jeg betalte 3000 og det virker som at jeg har gjort et bra kjøp!

Prisen liger nå på mellom 2500 og 3000kr et sted.

 

EDIT: når jeg sier ikke perfekte, så mener jeg at de ikke er 110% perfekte, ikke at de er dårlige.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Takker for gode svar, folkens. Jeg har merket meg den LG-bredskjermen, men jeg er litt skeptisk, særlig med tanke på at det ikke er så mange spill som støtter bredskjerm ennå... Skal titte på den an dre LGs-kjermen også, og måle dem opp imot Viewsonics VP930, som bl.a. Toms hardware mente var den mest balanserte 19"-skjermen (kombinasjon bildekvalitet og spillytelse) for en del måneder siden.

Andre forslag eller kommentarer mottas selvfølgelig med takk

Lenke til kommentar
Takker for gode svar, folkens. Jeg har merket meg den LG-bredskjermen, men jeg er litt skeptisk, særlig med tanke på at det ikke er så mange spill som støtter bredskjerm ennå... Skal titte på den an dre LGs-kjermen også, og måle dem opp imot Viewsonics VP930, som bl.a. Toms hardware mente var den mest balanserte 19"-skjermen (kombinasjon bildekvalitet og spillytelse) for en del måneder siden.

Andre forslag eller kommentarer mottas selvfølgelig med takk

 

Det produseres vel nært sagt ikke spill som ikke støtter bredskjerm lengre...

Om du liker å spille eldre spill som ikke støtter bredoppløsning så er det jo bare å sette på 1:1-skalering slik at bilde skaleres til den oppløsningen du setter i spillet.

Med 1400x1050 oppløsning satt i spillet vil du da få sorte felter på sidene, slik at bildet blir i riktig størrelse og ikke forstrukket. Dette fungerte ihvertfall strålende på min gamle Dell 2005FPW, og det forundrer meg kraftig om ikke den funksjonen er standard nyere skjermer, som LG'en.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Om du liker å spille eldre spill som ikke støtter bredoppløsning så er det jo bare å sette på 1:1-skalering slik at bilde skaleres til den oppløsningen du setter i spillet.

Med 1400x1050 oppløsning satt i spillet vil du da få sorte felter på sidene, slik at bildet blir i riktig størrelse og ikke forstrukket. Dette fungerte ihvertfall strålende på min gamle Dell 2005FPW, og det forundrer meg kraftig om ikke den funksjonen er standard nyere skjermer, som LG'en.

Det burde vært standard, men jeg tror ikke LGen støtter det. Men om en har et NVidia skjermkort skal driveren kunne ta seg av det.

 

PS. 5:4-format (19") ser bare rart ut, mens 16:10 er fantastisk i spill som støtter det. :D

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...