plebz Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Har jo litt ekstra spenn nå i jula, så lurte på å kjøpe en AMD 5200+ X2 til 2600spenn. Har idag AM2 590SLI nvidia hovedkort og AMD3800+, 2GB DDR2 800MHZ og PoV 7900GT, bruker PC mest til å spille wow + se på film på den andre skjermen ( wow på 1280x1024 på en 19" samsung LCD og film på en 32" LCD TV ). Har grei nok FPS i wow, men hvis jeg prøver å se film og spille wow samt kanskje en IE eller 2 samtidig, så klarer ikke VLC å holde følge, da hakker det som faen og er umulig å se på. Er forskjellen her så minimal at det er likegreit å vente til det blir et stort leap i hva jeg kan kjøpe av prosessor? Endret 11. desember 2006 av plebz Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Virker litt rart at VLC ikke klarer å holde følge, siden jeg gjør stort sett det samme som deg på min maskin (Med FF istedet for IE), men jeg har en P4 3GHz. Tror det er noe annet funky som påvirker VLCen din. Test FF kanskje? Kan hende det funker. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ville ikke oppgradert til den CPUen. Skal du først oppgradere på AM2 sokkelen, ville jeg ventet til du får tak i de nye X2 5600+ og 5800+ (mener jeg) de er høyere klokket og skal yte bedre på standard klokk Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 sikker på at det ikke er skjermkortet som svetter? du kan godt klokke oppe det du sitter på til en 5200+ så ser du om det er noe vits. prøv også nyeste vlc Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Mitt tips er å kjøpe på ebay, gjøre grundig research om hvilke steppings som klokker best (og sørge for at man får en av de) og gå for en billigere X2 3800+. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tror det er vlc spilleren som er problemet her... har du prøvd å spille av film me mediaplayer classic (k-lite codec pack full) funker mye bedre Lenke til kommentar
plebz Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg tror det kan stemme at det er skjermkortet som er gått til helvete her ja. Begynt å få masse rare linjer og gale textures i WoW blant annet, får også noe rare grønne og røde prikker rundt forbi f.eks når jeg laster windows. Crappy kort, kjøpte det i sommer. Kan jo sende det inn å bytte det, men hvem kan leve uten PC i 1 uke +... Noen som har et ekstra 7900gt av typen PoV 256MB å selge meg? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg tror det kan stemme at det er skjermkortet som er gått til helvete her ja. Begynt å få masse rare linjer og gale textures i WoW blant annet, får også noe rare grønne og røde prikker rundt forbi f.eks når jeg laster windows. Crappy kort, kjøpte det i sommer. Kan jo sende det inn å bytte det, men hvem kan leve uten PC i 1 uke +... Noen som har et ekstra 7900gt av typen PoV 256MB å selge meg? 7506120[/snapback] Må ikke være PoV, bare de kjører på same hastighet,tror jeg. Sjekk bruktmarkedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå