Scotty Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Skal ha muntlig engelsk på torsdag ettermiddag. Trakk idag lapp om tema jeg skulle ha, det ble: Love and friendship. Vet at det er et ufattelig stort tema, og det er mye å sett seg inn i. Men det er det som gjør det vanskelig, jeg trenger noe som kan virkelig gjøre inntrykk på læreren. Noe jeg kan snakke fritt om i 15-20 minutter. Er halvt engelsk fra før, så vil tippe at læreren har større krav til meg enn andre. Så har dere noen forslag til hva jeg kan snakke om? Noen sanne triste historier? Takker for all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Når jeg kom opp i engelsk eksamen om akuratt dette snakket jeg litt om kappitelet og fortalte om den fantastiske filmen Casablanca. Endret 11. desember 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Vurderer å snakke om en film, ihvertfall ta de første 10minuttene med å snakke om det. Har tenkt litt på å snakke om American History X, og båndet mellom de to brødrene. Har filmen fra før, så kan ta med scener. Diskutere litt rundt hvert bilde eller noe lignende. Vil det bli bra tror dere? Evt andre forslag til film? Helst film som er etter 1880-1890. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (snip)...Helst film som er etter 1880-1890. 7475700[/snapback] I 1879 lagde Edward Muybridge det han kalte et "zoopraxiskop". Tror ikke det kom så mange filmer om vennskap og kjærlighet i de tett etterfølgende årene Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Viss du virkelig vil imponere så tar du for deg "Hamlet" og snakker om different kinds of love i historien. Du trenger ikke lese boka, men se en av filmene, og gjør noen søk på internett. Så kan du for eksempel fordype deg i forholdet mellom Hamlet og hans avdøde far. YAY. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå