Sinnsro Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 hva om man bruker to radiatorer, en før pumpa og en etter, vil ikke dette da ha en positiv virknig på tempen? _________________ Det er det som er inni som teller [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-11-20 02:03 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Det vil jo doble kjølearealet og har selvsagt en positiv effekt på temperaturene du oppnår :smile: Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 da tar jeg to da :smile: Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Men åssen er det med isolering av cpu og rør å sånt(skal ha peltier)? hviket materiale, åssen få det islolert,hvilke steder? sry at jeg spør så mye men jeg har ikke gjort detta før og jeg vil gjerne få det til ordtlig. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Skal du ha to radiatorer, som ikke er veldig mye vits, hvis du ikke bruker to små radiatorer. Men isolering, da kan du bruke noen som heter Neopren som er em slags porøs gummi. bruk også silkon i center av sokkelen, og smør godt med fett rundt, på og inni sokkelen Finnes mange guider rundt på internett om isolering. Swiftech har en guid på web sidene sine. Hvilken peltier-blokk skal du bruke ? Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 To radiatorer, en før og en etter pompa.. vist du først skal montere to radiatorer, kan du jo ha en før pompa, og en etter kjøle-blokken(e)(før tanken),vist du har tank.. og to rett etter hverandre før pompa vist du kjører uten tank Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Skal ha to små ja, men det eneste stede jeg vet kanskje selger neopren er fiskeforretninger (lappe saker til vadedrakt), peltier er jeg ikke sikker på hva anbefaler du? skal ikke ha tank. Lenke til kommentar
EC Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Vennligst fjern det bildet fra signaturen din! Ellers vil du bli utestengt. -moderator yummy- Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 kunne da ha hjulpet meg litt og da, ikke bare klage Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 men uansett, jeg fant ikke no guide på swiftech. og hvor får jeg tak i neopren i forskjellige former(så jeg får dem på vannrøra)? men det med silicon i sockelen, må jeg fylle opp helt eller kan jeg ha luft der(hvis det er plass i det heletatt) bare det er tett? ps. det er helt sikkert greit at flere henger seg på her, trenger alle råd og synspunkter jeg kan få :smile: Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 du treng ikkje isolasjon på slangane, fordi kølevatnet kommer vel egentlig aldri under romtemp ved bruk av radiator... Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hvis du ikke skal ha vanntank..hvordan skal du få vann inn/og luft ut av systemet ditt da? Jeg var på utkikk(er dårlig til å lete) i går .. på hele 3 store butikker.. men fant ingen "billige" tappekraner(?).. merkelig! Og jeg fant ingen av plast eller lignende.. det er jo det jeg skulle hatt... så jeg kjøpte meg en slags liten vanntank da.. får se hvordan det fungerer .. Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 biltema har eller rørleggeren Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 To radiatorer vil senke temperaturen på vannet. Et raskt estimat vil være at du halverer temperaturdifferansen mellom vanntempen ved bruk av en radiator og luft. (Eks: RT=22C, Vann1=30C, => Vann2=26C, Altså 4 grader forbedring) Isolering ved bruk av peltier trenger du kun å gjøre der det er fare for at tempen blir vesentlig under rom-temp. Dvs. kun rundt CPU'en, coldplaten, socketen og bak hovedkortet under socketen. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 11:34, skrev Sykebil:biltema har eller rørleggeren dette gjaldt neopren? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Det er masse isolasjons forum her på forumet. søk på isolsajon ! Neopren fåes kjøpt hos netconnection.no eller hos rørlegger. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Takk for tipset, skal sjekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå