SwissChesus Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Heisann. Har fått meg ny laptop som ikke har PCMCIA slot, men den nye (og ubrukelige) ExpressCard slotten. La selvfølgelig ikke merke til dette når jeg bestilte pc-en... Problemstillingen går ut på at jeg har tilgang på nett via Telenors EDGE/3G løsning. Trenger da enten adapter for PCMCIA til USB/Firewire/ExpressCard eller et 3G/UMTS klientkort som er USB/Firewire/ExpressCard. Fant et 3g ExpressCard kort som kostet 3400 og det blir dessverre ikke aktuelt, da jeg ikke betaler så mye for et lite klientkort. Noen som har noen glupe løsninger her? //Swiss Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg har det samme problemet på jobb, uten at det ser ut til å la seg løse. Kjøpte en PCMCIA-til USB adapter, men det virket ikke. Produsenten sier så pent at det bare funker til enkelte PCMCIA-kort... Hvor fant du 3G kort til expresscard? Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43046 Hvor fant du PCMCIA-til USB adapter? //Swiss Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg fant et 3G adapter i en av de mindre nettbutikkene, men husker ikke hvilken. Saken jeg har heter Elan U111-530/630 USB PCMCIA Card Reader, og jeg begynner å tro at jeg skulle hatt den andre typen 3G adapter Elan selger... Den offisielle ExpressCard-siten har mer info om adaptere og overganger. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 OM du ringer til Netcom har de 3g kort med usb grennsesnitt der, om du har mulighet til og bruke angrefrist etc. Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Netcom går dessverre ikke. De har ikke dekning der 3g tilkoblingen skal brukes. //Swiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå