PacAnimal Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg trenger en port 22 til, og har ikke lyst til å kjøre SSH på en annen port. Helst vil jeg ha den på en annen IP-adresse. Noen som vet om dette lar seg gjøre med Telenor ADSL? To ADSL-modemer på samme telefonlinje, f.eks? Andre måter? Finnes det firmaer som bare kan stable på beina en ip-adresse for deg og forwarde portene til de du ønsker, slik at port 22 på firmaets server kan forwardes til f.eks. 500 her? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 du kan sette intern og ekstern port i de fleste Telenor Modem da kan du sikkert gjøre noe sånt Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg trenger en port 22 til, og har ikke lyst til å kjøre SSH på en annen port. Helst vil jeg ha den på en annen IP-adresse. Noen som vet om dette lar seg gjøre med Telenor ADSL? To ADSL-modemer på samme telefonlinje, f.eks? Andre måter? Finnes det firmaer som bare kan stable på beina en ip-adresse for deg og forwarde portene til de du ønsker, slik at port 22 på firmaets server kan forwardes til f.eks. 500 her? 7475350[/snapback] Nei, med Telenor som bruke pppoe kan du kun få en ip adresse desverre.. Eneste løsningen er å kjøre sshd på en annen port. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det er dog ikke noe problem å få flere statiske IP-adresser via PPPoE - spørsmålet er hvor vidt Telenor tilbyr det til sine privatkunder. Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Det er dog ikke noe problem å få flere statiske IP-adresser via PPPoE - spørsmålet er hvor vidt Telenor tilbyr det til sine privatkunder. 7482026[/snapback] svaret er nei værtfall det svaret jeg fikk når jeg ringte og spurte Endret 12. desember 2006 av ZeS Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 værtfall det svaret jeg fikk når jeg ringte og spurte Joda, men det samme sa Chello (--> UPC --> Get) en gang i tiden. De ville også ha mer betalt for at man skulle bruke adressene. Ikke at de noen gang fikk det... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Viss eg ikkje husker heilt feil å tilbyr telenor det til bedriftsmarkedet, men ikkje privatmarkedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå