Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To IP-adresser på Telenor ADSL?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en port 22 til, og har ikke lyst til å kjøre SSH på en annen port. Helst vil jeg ha den på en annen IP-adresse. Noen som vet om dette lar seg gjøre med Telenor ADSL? To ADSL-modemer på samme telefonlinje, f.eks? Andre måter? Finnes det firmaer som bare kan stable på beina en ip-adresse for deg og forwarde portene til de du ønsker, slik at port 22 på firmaets server kan forwardes til f.eks. 500 her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger en port 22 til, og har ikke lyst til å kjøre SSH på en annen port. Helst vil jeg ha den på en annen IP-adresse. Noen som vet om dette lar seg gjøre med Telenor ADSL? To ADSL-modemer på samme telefonlinje, f.eks? Andre måter? Finnes det firmaer som bare kan stable på beina en ip-adresse for deg og forwarde portene til de du ønsker, slik at port 22 på firmaets server kan forwardes til f.eks. 500 her?

7475350[/snapback]

Nei, med Telenor som bruke pppoe kan du kun få en ip adresse desverre.. Eneste løsningen er å kjøre sshd på en annen port.

Lenke til kommentar
Det er dog ikke noe problem å få flere statiske IP-adresser via PPPoE - spørsmålet er hvor vidt Telenor tilbyr det til sine privatkunder.

7482026[/snapback]

svaret er nei

værtfall det svaret jeg fikk når jeg ringte og spurte :(

Endret av ZeS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...