ostehøvel Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei! Hadde det litt gøy i helga på de såpeglatte veiene oppi dalen Alt gikk bra helt til vi skulle hjem.. kjørte ut av en sving som var litt glattere enn jeg trodde.. hjulene låste seg og jeg rakk ikke rette bilen opp før vi skled rett inn i autovernet Skadene ser ikke så ile ut heldigvis.. hva tror dere? Kan det være flere skader som ikke er synlige? Det var ikke noe hardt smell.. bare skled sakte inn i vernet.. Også fikk jeg en liten skrape på bakre hjulbue.. Det ser ikke så dypt ut.. hva kan jeg gjøre her? Det er jo galvanisert karoseri (audi 80) Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hovedlykt, blinklyst, grillist, og mulig forskjerm. Fangerføringer må du bare sjekke. Bakskjerm er bare å legge litt pudding i og lakke. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Hovedlykt, blinklyst, grillist, og mulig forskjerm. Fangerføringer må du bare sjekke. Bakskjerm er bare å legge litt pudding i og lakke. 7478076[/snapback] Ja dette sier jo seg selv.. men det kan ikke være noen indre skader som ikke er synlige? Og ang forskjerm så er det vel klart at denne må byttes.. den er jo helt most Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hovedlykt, blinklyst, grillist, og mulig forskjerm. Fangerføringer må du bare sjekke. Bakskjerm er bare å legge litt pudding i og lakke. 7478076[/snapback] Ja dette sier jo seg selv.. men det kan ikke være noen indre skader som ikke er synlige? Og ang forskjerm så er det vel klart at denne må byttes.. den er jo helt most 7482244[/snapback] Hvis det er så selvsagt, hvorfor spør du egentlig da? Klart det alltid kan være noe innenfor som har tatt skade, som plastikkføringer osv. men dette ser du ikke før du demonterer. Du er vel enig i at det også er ganske selvsagt?? Nå ser det ikke ut som den største smellen, og angående den forskjermen så spørs det helt på lommeboka og pris på forskjerm. Snakker vi verksted så blir den selvfølgelig skiftet, men til egen bil så er det ingen heksekunst å rette den for å spare et par tusen kroner nå i den verste julestria. Før du går løs med slipeskiva på bakskjermen din så pass på at det ser ut til å ligge en del combi-lett pudding der fra før. Bare å sette i gang så har du audien din på veien blank og finere enn før. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg vil alltid være på den sikre siden Skal ikke på noe verksted nei! Vet ikke om det blir så pent om jeg prøver å rette den ut.. men jeg skal prøve.. hvis det blir fælt så kjøper jeg bare en fin brukt en på høggern Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg vil alltid være på den sikre siden Skal ikke på noe verksted nei! Vet ikke om det blir så pent om jeg prøver å rette den ut.. men jeg skal prøve.. hvis det blir fælt så kjøper jeg bare en fin brukt en på høggern 7482507[/snapback] Høggern er min favoritt Var forresten noen tosker å knabbet blinklysglassene mine i forskjermen når bilen stod parkert her hjemme i helga. Det ante meg hvem det var, å jammen hadde ikke en av erkerånerne på Shell vært å forsynt seg av mine kule grønne blinkers. De ble rask knabbet tilbake da gjenget var inne å spiste pølse :!: Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Høggern er min favoritt Var forresten noen tosker å knabbet blinklysglassene mine i forskjermen når bilen stod parkert her hjemme i helga. Det ante meg hvem det var, å jammen hadde ikke en av erkerånerne på Shell vært å forsynt seg av mine kule grønne blinkers. De ble rask knabbet tilbake da gjenget var inne å spiste pølse :!: 7484261[/snapback] Hehe ja jeg vanker ofte hos høggern for å se etter godbiter til bilen min Men når vi er inne på blinkers.. hvordan får du dem av uten å knekke festet? Jeg fant noen klare blinkers til min Audi men når jeg skulle bytte så klarte jeg å ødelegge festet.. på begge! Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hehe ja jeg vanker ofte hos høggern for å se etter godbiter til bilen min Men når vi er inne på blinkers.. hvordan får du dem av uten å knekke festet? Jeg fant noen klare blinkers til min Audi men når jeg skulle bytte så klarte jeg å ødelegge festet.. på begge! 7484329[/snapback] Jeg la et stykke plast på lakken å lirket en vanlig skrutrekker under fra framdørene sin side når jeg skulle ta ut original-blinkersene. Da bøyer du inn dette klipset (bildet) eller hva du vil kalle det. Da skal det bare være å dra det av. Men på de nye jeg har er det bare å ta tak i dem å dra dem ut i bakkant, altså mot førerdøra. Dette er muligens pga litt dårlig kvalitet på disse "klipsene" på de ikke helt originale blinkersene Jeg legger ved et bilde for å illustrere hvilket klips jeg mener at du kan bøye inn for å få av blinklysglasset. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Takker da skal jeg huske på dette neste gang jeg finner nye blinkers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå