Gå til innhold

returnere errorlevel ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite vb.net (2005) program som jeg vil at skal returnere errorlevel, men slik koden er nå så begynner den med

static void main(string[] args)

Hvordan gjør jeg om denne linjen slik at den vil støtte returnering av errorlevels?

PFT

Endret av klunde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig to løsninger på denne.

Enten kan du bruke en

Environment.Exit(int errorlevel);

eller så kan du faktisk opprette en

Function Main() As Integer
   Dim errorLevel As Integer;
   ' ...
   Return errorLevel;
End Function

Sistnevnte er uprøvd, og er kanskje en litt stygg løsning.

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål; er det noen som rapporterte denne tråden?

For meg er den veldig forståelig. Jeg sitter også her å funderer på hvordan jeg ville skrevet tittelen for å få den bedre..., men kan ikke komme på noe.

Ser på tråden litt lengre nede:

"Bruk av backgroundWorker" (den omhandler ikke BRUK engang, den omhandler debug'ing)

Den er mye mindre forståelig. Kunne godt skrevet "bruk av errorlevel" eller "hvordan returnere errorlevel" som tittel til denne tråden bare for å få 3 ord... Men det er jo ikke noe poeng å legge til "fyll-ord".

"Hvordan Returnere errorlevel i .Net"... kunne vært en bra tittel, men "hvordan" er jo overflødisk,... og siden det er .Net forumet så er "i .Net" også det...

Andre forslag til gode titler? :)

Lenke til kommentar

Jeg syns også det var merklig at en mod kommer å truer med å stenge tråden, var da lettfattlig nok spør du meg.

@Manfred

Sub Main er da mer logisk enn Void Main

Clue om Void:

lakune, tomrom, vakuum, (plast) hulrom, (energi) void, mellomrom, savn, (edb) fargeluke, verb. forlate, gå fra, avsondre, gjøre ugyldig, annullere, oppheve, tømme, rømme, adj. tom, ledig, ubesatt, vakant, ugyldig, virkningsløs.

Clue om Sub:

fork. (edb) erstatningstegn, pref. under- (fx committee), adj. under, underordnet, sub, nesten, nedenfor.

Så på norsk blir det da "Virkningsløs Hoved" (eller noe lignende dumt :p) i C syntaks, og i Basic syntaks "Underordnet Hoved" (Høres ikke så glupt ut det heller når jeg tenker meg om :p)

Lenke til kommentar
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. ...

Unskyld, men snakker du til meg? Emne tittelen er etter hva jeg kan skjønne god nok. Jeg fikk faktisk den hjelpen jeg trengte (gode svar, men kanskje et litt dårlig spørsmål)

Du må gjerne stenge tråden for min del. Saken var uansett avsluttet før du skrev ditt inlegg. Det kan uansett etter hva jeg kan skjønne ikke være god nettikette å klage over slikt i en tråd som allerede er avsluttet.

Ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar

I posten min var det en link til vår tre-ords-regel som dikterer at alle emnetitler skal bestå av minst tre ord og at omgåing av denne regelen blir slått hardt ned på. Denne regelen er her for å gjøre forståelse av en tråds tema lettere nesten uavhenging av kategori den ligger i.

Det sto også at posten min helst ikke skal kommenteres for reaksjoner på moderering skal tas på PM til en moderator og det gjelder også reaksjoner på denne posten og annet utenfor tema.

Tråden stenges og en fortsatt god dag til deg også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...