runjohan Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Har fått meg et digital kamera som filmer i avi format. Filene blir ganske store så jeg tenkte å gjøre de om til xvid eller divx. Hva trenger jeg da? Kanskje jeg burde redigere litt også, hvilke programmer er bra på det? Endret 11. desember 2006 av runjohan Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Er det eit Canon-kamera? Då vert truleg filmane komprimert med MJPEG. Du kan bruke AutoGK til konverterering, men om det ikkje vil ta inn filene, prøv å installer ein MJPEG-codec (gitt at det er eit Canon-kamera som bruker MJPEG). Angåande redigeringsprogram: Oversikt over redigeringsprogram frå forumet Videoredigering og video. Lenke til kommentar
runjohan Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Det er et Canon G7 kamera som lagrer video som avi filer. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Det er et Canon G7 kamera som lagrer video ... i ein AVI-kontainer med Motion JPEG-codec. Skal du redigere filene kan det godt vere du treng ein slik codec for å sjå videoen, men det skader ikkje å prøve utan fyrst. For sikkerheits skuld, du finn ein her Lenke til kommentar
runjohan Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå