Gå til innhold

Strømbrudd i ekstern harddisk. Funker ikke lenger.


Pnkyfish

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss...... hvordan klarte du det?

det skjedde ikke noe da jeg åpnet programmet du ga meg, men kan åpne harddisken og se alle filene. Den heter ikke MP3, som den har blitt kalt, men man kan vel legge til navnet på nytt.

 

Nå vet jeg noen som blir glad :) (eieren av harddisken)

 

Tusen takk!

Endret av Pnkyfish
Lenke til kommentar

Det skjer ingenting synlig når du kjører programmet, det er riktig.

 

Du må takke 'professor' wiberos, det hadde ikke gått uten ham. Jeg ser bare kjapt etter de store feilene, mens han er en tålmodig analysator som finner de små detaljene.

 

Jeg lærte en del av denne saken, det er alltid morsomt.

Lenke til kommentar

Hva som har skjedd vises av analysen til wiberos i post #13.

Av en eller annen grunn (jeg aner ikke hvorfor) så har det blitt skrevet til disken på en plass det ikke skal skrives.

Med programmet MBRlister var det mulig å lese den lokasjonen hvor dette har skjedd. Det er ikke mulig å lese dette med vanlige metoder i Windows.

Siden det er kjent hva det skal stå på denne plassen så kunne jeg lage et program som kunne rette det opp.

Det programmet var spesiallaget for akkurat denne feilen, og kan ikke brukes av andre. Men hvis det dukker opp tilsvarende feil vet vi nå hva vi skal se etter, og jeg kan da fikse det også.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Satt og leste gjennom deres diskusjoner, og fant ut at jeg hadde samme problem med mitt eksterne harddisk, som da er en western digital 160 gb. Den gikk også over til raw filsystem helt uten videre. Mine dataer ligger stadig inne på denne harddisken som jeg gjerne vil ha tilbake. Prøvde det meste, men fikk ikke til å løse problemet. Kanskje noen av dere geniale problemløser kunne hjelpe meg. Vedlegger et bilde over mbrlisten...takker på forhånd

post-41829-1202407958_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...